Gå til innhold

Automatisk rensing av skriverhodet

Anbefalte innlegg

Har nettopp blitt en lykkelig eier av en Canon Pixma 4200. Fikk den til latterlige 499 kr.. hehe!

Vet at skriveren (og alle andre skrivere for den saks skyld) renser skriverhodene automatisk ved at man har skriveren påskrudd. Det jeg lurer på er hvor ofte dette skjer. Dersom jeg har skriveren på konstant, vil det da gå mye blekk tapt? Eller lønner det å skru skriverene på med jevne mellomrom (hver fjortende dag) for at den skal rense seg?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke skriveren, men normalt så går det ann å rense dem med softwaren?

Høyreklikk på skriveren under Skrivere og telefakser i kontrollpanelet, velg egenskaper..

Der vil du kanskje finne en knapp som du renser dem :)

lykke til :)

Lenke til kommentar

hvis du ønsker å spare mest mulig blekk så vent med å skrive ut til du har mange sider å skrive ut.

skriveren har du avslått i melomtiden.

den vil sansynligvis resnse dysene når den slåes på.

så lenge den skriver kommer det ikke støv og skit i dysene.

derimot hvis du skriver bare noen få sider da bilr dysene resnset på nytt neste gang den blir slått på ( hvis det har gått en stund siden sist )

hvor opfte dysene blir rengjor avhenger i hvor mye støv (fra papiret ) som legger seg over den

Lenke til kommentar

Jeg forstår det meste av dette, men det jeg lurte på er hva som lønner seg. Lønner det seg å ha skriveren på til en hver tid, eller å skru den på en gang i uka for å skrive ut noe?

Hvis den står på kontinuerlig hvor ofte vil den da rense skriverhodene?

Lenke til kommentar

å vite hvor mye en sparer i blekk , eller hvor mye det lønner seg å prteren på-slått til en hver tid er (nesten ) umulig å svare på.

priteren bruker i hverfall strøm når den er på. man kan jo spare litt på strømmen hvis den blr slått av.

i utgangs pumte så skal canon blekkskriverene vere ganske økonomiske av seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...