Gjest Slettet+3124 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei.. Jeg har laget et banner til hjemmesiden min... Hva synes dere om dette? For stort eller for lite..? Hva med fargene, for tunge i forhold til resten av siden..? Hva med skyggen, passe eller mer eller mindre skygge? Siden: http://www.hundeprat.no Lenke til kommentar
Leon Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei! Synes du burde ta det ned noen hakk når det gjelder effektbruken. Det finnes ingen ting som dreper en webside (eller hva som helst egentlig) enn overdreven effektbruk. Det kan ofte være stilig med litt moderat bruk av Bevel and Emboss, og forsåvidt også med skygge. Bruk av Comic Sans er sjelden en vinner -- strukket Comic Sans blir ikke bedre. Synes også at leseligheten er dårlig med tekst oppå tekst og hundepoteavtrykk etc. Mine råd: Ton ned effektbruken, jobb litt mer med fontvalg og plassering av skrifta! Lykke til =) Lenke til kommentar
Amento Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Fjern den "For deg som liker hunder" teksten og skyggen... Lenke til kommentar
Celina_ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Syns det var litt mye skygge på den men ellers så var den kjempe fin du er flink Endret 29. april 2006 av Celina_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har nå endret på banneret for n'te gang. Begynner nå å bli fornøyd, det er ennå noen små endringer igjen før jeg er helt der jeg vil... Lenke til kommentar
Celina_ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har nå endret på banneret for n'te gang. Begynner nå å bli fornøyd, det er ennå noen små endringer igjen før jeg er helt der jeg vil... 6008233[/snapback] Ja det pleier å være sånnt Kjenner til den. Har holdt på med webdesign i 1 mnd nå og begynner å komme inni det, men jeg kan jo lage om igjenn layen sikkert 3 ganger før jeg blir fornøyd da men du er flink da det skal du ha Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Drop Shadow blir ikke særlig pent når du lagrer et bilde som .gif med transparente områder. Da kan du oppleve å få hvite kanter rundt selve skyggen som følge av .gif formatets manglende mulighet for semi-transparente områder. Dette kan du fikse med å enten lagre arbeidet i .png, eller å kvitte deg med de transparente delene til fordel for et annet bildeformat. I høyre ende av logoen har effekten også blitt kappet litt vel mye, slik at det oppstår en brå slutt mot kanten. Hvis vi ser bort fra dette, støtter jeg tipp-ex sine råd litt høyere opp i denne tråden, om å begrense effektbruken litt. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har nå endret på banneret for n'te gang. Begynner nå å bli fornøyd, det er ennå noen små endringer igjen før jeg er helt der jeg vil... 6008233[/snapback] Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen... Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 burde absolutt roe ned bruken av effekter.. nesten så det tar tid å lese hva det står der! Lenke til kommentar
Celina_ Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Litt smak og behag hva folk liker da... Jeg liker skygge osv sånn at det blir litt stillig grafikk på en måte Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Joda, at det kan være fint med effekter er jo en ting. Men er også viktig å huske på at det som står der skal kunne leses. Overkill slår dårlig an hos de fleste. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Beklager, den var grusom. ALT for mange effekter, skyggen ser misfostra ut, den svarte teksten har en stygg skrifttype og enda styggere skinning. Mitt råd er rett og slett å prøve igjen. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skal selvsagt ikke "bestemme" hva du liker og så videre, og smak er (som du sier) en individuell sak. Riktignok vil jeg påstå at flertallet helst går for det som ser balansert og estetisk ut. Det blir nesten som med musikk, lydene må balanseres og ikke krangle med hverandre. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Negativt; - Bevel på fonter funker veldig sjeldent, spesielt når den står på de standarde verdiene. - Det er lite liv i headeren, og det er ikke noe inngang til siden. Altså at headeren leder inn til siden på en måte. - Fargene syns jeg funka dårlig. Positivt; - Du har prøvd å legge til en hund og noen hundespor der, som gir inntrykk av hva siden handler om. Det er veldig bra at du tenker sånn. - Den er ihvertfall like bred som siden (mange gjør header litt for liten eller for stor). Stå på, kan bli bra! Lenke til kommentar
fakey Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Dette er ikke særlig konstruktivt eller noe sånt men jeg må bare si det. Dette var forferdelig. Overdreven bruk av blending modes er det verste som finnes. Har et lite eksempel her: På den øverste har jeg lagt på dropshadow og bevel and emboss ja, men jeg har vært mer forsiktig og tonet det litt mer ned. Slik blir det pent og ryddig og behagelig for øynene. På den nederste ser du overdrevent bruk av blending modes. Lite pent, rotete og ser veldig uproft ut. Typisk for nybegynnere i Photoshop er at de syns det er spennende å bruke masse "kule" effekter på tekst og sånn, dermed blir det overdrevent. Det er ikke sånn det skal være. Det skal være ryddig og pent. Håper, det hjalp litt Lykke til! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Utmerket eksempel Endret 6. mai 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå