Gå til innhold

Turion 2Ghz 4000+ - det samme som Intel P4 4GHz?

Anbefalte innlegg

Hei!

har en heftig diskusjon med en venn om at faren hans, har en ferrari med AMD Turion 2Ghz 4000+ CPU, og de/han mener at det er samme som 4Ghz i Intel P4. siden det står etter 2Ghz 4000+.

men jeg mener at det er feil, og at det ikke er mere en ca 3.4-3.6Ghz.

hvem har rett og hvem har feil?

Hadde vært greit med noe dokumentasjon på hva som er galt eller riktig =)

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er avhengig av hvilken P4 det er snakk om. Men generellt sett kan du si at en 4000+ skal tilsvare en P4 på 4GHz, men det finnes ikke. Heller finnes det ingen Turion som heter 4000+, men derimot en Athlon64. Og en Athlon64 4000+ kan konkurrére med en "P4 4GHz".

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

ok!

så denne ferrari'en ( https://prisguiden.no/product.php?product_id=41795 ) kan ikke konkurrere mot en P4 4 Ghz?

vis ikke hva kan den konkurrere mot da? 3.6? eller er den bedre en det?

nå er jeg ikke så veldig godt inn i Intel sine cpu'er, men vi tenker på en standard P4, samma som Athlon64, bare i intel, vis du/dere skjønner?

har jeg rett eller har jeg feil?

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Vel, det er stor forskjell på tidlige og nyere utgaver av P4, men jeg tror nok at Turionen ligger cirka på nivå med 3,2GHz nyere P4, muligens høyere.

Turion vil yte cirka det samme som Athlon64 på samme frekvens, og modellnummerene der er lettere å sammenligne.

Husk at det er pcen som heter 4000, ikke cpuen.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Turion er vel det samme som intel har Pentium M? Da vil vel denne heller kunne (ut)konkurrere Pentium M. Men vi har jo sett ekstreme overklokkinger av laptop CPU'r som gruser desktop. Eneste sikre svaret du kan få er ved og kjøre de opp mot hverandre med så likt oppsett som mulig. Superpi eller FastPi eller lignende CPU program.

//Sweet :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...