bushdevil Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Om du har rette ide kabler. Som eg sa tidligere så har eg ata33 som er udma 2. Men eg har bare 40leders ide du skal ha den som er 80leders. Sammen med diskene kjøpte jeg en slik kabel: Cc IDE Cable Round Ultra ATA 100/66 60cm 2 Discs Den ska jo duge den. Setter inn den gamle ATA 100 kabelen og ser hva som skjer. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 17:54, skrev bushdevil:Regnet på farten, jeg flyttet på 842MB med data. Dette tok 8min og 14sek. Altså blir etter mine beregninger farten 1,7MB/s. Er ikke dette veldig lite? hehe, jo det er ekstremt lite! Mine disker bruker ca 20-30 sekunder på å flytte en film på 700MB. Jeg har 2 disker på primary og en som slave på secondary sammen med brenneren. Alle diskene er ATA 100 og de kjøres i UDMA mode 5. Her går det like fort uansett hvilken av diskene jeg flytter filer mellom. Jeg hadde litt trøbbel med DMA til å begynne med men problemet var bare at bus driverene var feil. Installer riktig driver så skal du se det går bra. De som følger med XP funker i de fleste tilfeller faktisk veldig bra, men prøv deg fram med de siste driverene fra hovedkort produsenten. _________________ XP Pro P4 2.26 GHz Asus P4S533 512 DDR Apacer PC2700 Gainward Ti4200 IBM 120GPX 60GB + 120GB WD Caviar 80GB Plextor 40/12/40 [ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-10-04 19:51 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det er nå du får svi for at du ikke kjøpte SCSI HDDer . Et lite tips kan være og ha HDDene på hver sin kabel... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Min erfaring er at IDE-kontrollerne til VIA suger. En mulig fiks kan være å bruke den innebygde raid-kontroller'n (for de som har det, og uten nødvendigvis å bruke raid-funksjonene). For de som har 400,- å svi av kan det være verdt å teste et IDE-kontrollerkort av typen PCI. Ang. kabel: Leste en test et sted. Den konkluderte med at så lenge riktig type kabel ble benyttet (40/80 og anbefalt maxlengde) hadde "kvalitet" null å si så lenge den leda strøm. Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg fikk det omsider til. Den viser ikke at diskene sår på DMA men heller ikke at de står på PIO. Det som var grunnen til dette var den gamle 40x cd-rom'en som stod i. Når jeg fjernet denne får jeg 23MB/s. Holder ikke dette? Bruker 55 sekund på å flytte 1.21 GB. Men jeg har et annet problem. Når jeg har installert via 4 in 1 driverane så komme windows opp med at den har funnet en ny enhet: VIA Bus Master IDE Controller. Denne finner ikke Windows driverene til, men enheten fungerer jo. Hvordan kan jeg få vekk denne meldingen? Veldig irriterende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå