Gå til innhold

Snus eller røyk?

QBab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok min siste partyrøyk i sommer. Var greit å røyke i syden (der det ennå er sunt), men da jeg kom hjem smakte det ikke noe godt lengre, så jeg gav bort hele kvoten, og angret på at jeg ikke hadde kjøpt snus istede.

For meg er snus blitt et helseprodukt. Jeg har hatt problemer med å beherske meg når det gjelder inntak av cola. Light brus liker jeg ikke. Begynte med posjonsnus for ca 1,5år siden, og har nå klart å få colaforbruket ned i under 0,5 liter for dagen i snitt.

Problemet mitt med all colaen er blodsukkeret! Det er ikke bra at det flyr opp og ned hele tiden.

Går litt mer en en eske snus i uken, jeg trives med det!

Det burde ikke vært avgift på snus! Det er jo ikke særavgift på kaffe!

Lenke til kommentar
La den litt til venstre nå. Noen andre som føler for en "pris" nå eller? ;)

( Forresten er pris et vanlig ord for snus, eller er det bare oss vest lendinger som sier det?)

6007110[/snapback]

Ordet "pris" brukes over hele landet, men brukes vel kun om løs snus.

Ontopic: Røyk er vel skadelig for større deler av kroppen enn snus. ;)

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Tja, jeg synes egentlig at den "snus og røyk koster så mye" er bare tull og tøys. Om jeg ikke hadde brukt snus, hadde jeg sikkert brukt pengene mine på godteri eller noe annet skadelig for meg, så vinninga går opp i spinninga.

Husker propagandaen fra skolen: Du kan kjøpe deg så så mange spill i året hvis du ikke røyker og snuser. Jaja, same shit? Tomeyto tomato, snus eller godteri.

Du finner alltids et hull å pakke penger i.

Lenke til kommentar

Hold deg unna begge delene ja. jeg har aldri engang prøvd hverken snus og røyk.. mora mi røyker og jeg jobber i butikk så jeg får nok nikotin inn luftveiene på den måten. (ja det lukter faktisk røyk i en safe full av røykpakker) Er forsåvidt evig taknemmelig for røykeloven. Nå går det endelig an å gå ut uten å ufrivillig røyke 30 passive hver kveld.

Har også snakka med noen som slutta og røyke etter den ble innført og de sier at det er det beste som har skjedd den selv om de var dritforbanna når den kom ut. Slutt med det, prøv å spar pengene ihvertfall, skulle være en enkel sak å kontrollere pengebruken når du har fått kontroll over røykesuget :p

Lenke til kommentar
Husker propagandaen fra skolen: Du kan kjøpe deg så så mange spill i året hvis du ikke røyker og snuser. Jaja, same shit? Tomeyto tomato, snus eller godteri.

7122478[/snapback]

Og spiller du mye er du lite fysisk aktiv, og ender opp med helsemessig uheldige konsekvenser.

Snus gir ingen slike konsekvenser, som en kjenner til. Annet enn avhengighet.

Lenke til kommentar
Røyk er vell verre enn snus helsemessig, men ingenting er som en god festrøyk. ;) Utenom fest røyker jeg ganske skjelden, og har heller ikke blitt noe avhengig i løpet av de snart 2 årene jeg har festrøykt. :p

7124735[/snapback]

Og hvor ofte er disse festene? En på fødselsdagen din, en på julaften, en på nyttårsaften? Blir ikke avhengig av sånt. :tease:

Lenke til kommentar
Røyk er vell verre enn snus helsemessig, men ingenting er som en god festrøyk. ;) Utenom fest røyker jeg ganske skjelden, og har heller ikke blitt noe avhengig i løpet av de snart 2 årene jeg har festrøykt. :p

7124735[/snapback]

Og hvor ofte er disse festene? En på fødselsdagen din, en på julaften, en på nyttårsaften? Blir ikke avhengig av sånt. :tease:

7125209[/snapback]

Hehe.. et par 10pk i måneden kanskje. ;)

Lenke til kommentar

Tja, forsåvidt ingen av delene selv, men snus er å foretrekke, siden det lukter mye mindre (vondt), mye mer behagelig å sitte ved siden av en som snuser enn en som røyker.*

*Kan være fordi fyren i min klasse røyker billige estiske sigarettmerker, men likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...