QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Får man dårlig ånde av snus eller? Hadde en skruf bleiesnus i ganske mange timer i går og i dag har eg sånn ekkel smak i kjeften.. Usjh.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ånden kan etter stort forbruk bli ødelagt av Snus, mye som med Cola, øl, kebab, salami, hvitløk, ekstremt mye annen mat og røyk.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Kan noen ta seg friheten til å ramse opp en del negative ting med snus? Kan godt slenge inn på det positive også. Endret 3. mai 2006 av QBab Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Negative: - Avhengighets skapende - Misfarging på tenner - Dårlig ånde - Skadelig for tannkjøtt - generelt helseskadelig med ørliten sjanse for kreft? Positive: - Psykisk stimulans av nervesentre i hjernen - Kan være en god venn på en ensom dag - Tar bort en del av matlysten om du prøver å sulte deg ned i vekt. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Positive: Det er chILL. Når det gjelder det negative så er det bare dårlig ånde eg frykter. Kreft får vi uansett. Man får jo kreft av alt nå til dags Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Nææh, røyk er ikke noe gøy. Kan ikke brukest i timen på skulen. Ødelegger kondisen også Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Negativt med snus og røyk: koster mange tusen kroner i året. Det er vel den eneste grunnen til at jeg ikke snuser, men får som regel av vennene mine på fester. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Får man dårlig ånde av snus eller? Hadde en skruf bleiesnus i ganske mange timer i går og i dag har eg sånn ekkel smak i kjeften.. Usjh.. 6032742[/snapback] Nja, hvis du sover 10 min med snus så får du forjævlig ånde, vertfall på meg. Sovner altfor ofte med snusen i leppa, ofte har jeg svelgt mye av snusen eller så ligger alt spredd i kjeften, og helt brune fortenner Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nei takk, ingen av delene.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Til dere snus veteraner som er nikotin avhengige og hele pakka. hvor lang tid uten snus tar det før dere får abstinenser? Og korsen oppleves det når dere får "abstinens" Er det problem som plager dere mye i hverdagen eller? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Snus er bra på sin måte, røyk er bra på en annen måte. Men jeg foretrekker snus. Snus+ -Jævelig deilig og avslappende med pris -Billigere enn røyk og varer ofte lenger enn en pakke røyk -Lukter ikke dritt av deg etter en pris (kanskje litt av ånden) -Ting som er kjedelige å gjøre, blir liksom koselige å gjøre med pris -Snus er tøft! Snus- -Skadelig (risiko for kreft, sår, ødelagte tenner, misfarging av tenner, slitasje på tannkjøtt) -Reduserer kondisjon -Man må spytte ut snusen et sted (noen steder er det upraktisk) -Noen ser dumme ut med snusleppe -Koster penger Røyk+ -Ufattelig digg iblandt å ta seg en sigg -Roer nerver etter stress -Nikotin skal visstnok øke konsentrasjonen og gjøre folk "klarere" i hodet (har blitt forsket på) Røyk- -Lukter dritt -Skadelig (gidder ikke ramse opp alle skadene) -Reduserer kondisjon -Ser teit ut med sneip i leppa -Kan bare nytes ute eller i hjemmet -Folk ser ned på deg -Røyk ser ikke kult ut Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Naice liten oppsumering. Lenge leve prisen Endret 3. mai 2006 av QBab Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Uff, nei. Røyk er da absolutt best! Vet ikke hvorfor, men snus gir meg ingenting mer en ekkel smak i kjeften. Røyk derimot er avlappende, og digg. Elsker lukta av ei skikkelig "baddle" men liker best og røyke ferdigrulla. Vått papir som smuldrer opp i kjeften fordi jeg ikke kan rulle er ikke digg. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Røyk - Lukter dritt Smaker dritt Plager andre rundt deg Dyrere enn snus Krever lighter, noe man ikke alltid har tilgjengelig Mer helseskadelig Lukter av alt som har vært i nærheten av røyken Snus - Kan ødelegge tannkjøttet Misfarging av tenner Må spytte ut prisen et sted, noe som ikke alltid går En positiv ting med røyk er at du får mer effekt av røyk enn snus. Så det er deilig med en røyk en gang i blandt. Endret 15. oktober 2006 av Impetus. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Snus er bra på sin måte, røyk er bra på en annen måte. Men jeg foretrekker snus. Snus+ -Jævelig deilig og avslappende med pris -Billigere enn røyk og varer ofte lenger enn en pakke røyk -Lukter ikke dritt av deg etter en pris (kanskje litt av ånden) -Ting som er kjedelige å gjøre, blir liksom koselige å gjøre med pris -Snus er tøft! Snus- -Skadelig (risiko for kreft, sår, ødelagte tenner, misfarging av tenner, slitasje på tannkjøtt) -Reduserer kondisjon -Man må spytte ut snusen et sted (noen steder er det upraktisk) -Noen ser dumme ut med snusleppe -Koster penger Røyk+ -Ufattelig digg iblandt å ta seg en sigg -Roer nerver etter stress -Nikotin skal visstnok øke konsentrasjonen og gjøre folk "klarere" i hodet (har blitt forsket på) Røyk- -Lukter dritt -Skadelig (gidder ikke ramse opp alle skadene) -Reduserer kondisjon -Ser teit ut med sneip i leppa -Kan bare nytes ute eller i hjemmet -Folk ser ned på deg -Røyk ser ikke kult ut 6038671[/snapback] Du kan ikke mene at snus ser tøffere ut en røyk? Lenke til kommentar
thaLapp Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 skulle jeg begynt med noe så er det snus. cola forverrer kondisen no jævlig åsså Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Mulig jeg begynner med snus. Har lite lyst til å ende opp med kolst og lungekreft, så jeg driver å slutter med røyk. Endret 15. oktober 2006 av Tmz Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Uff, nei. Røyk er da absolutt best! Vet ikke hvorfor, men snus gir meg ingenting mer en ekkel smak i kjeften. Røyk derimot er avlappende, og digg. 7075277[/snapback] Selv om jeg ikke røyker til vanlig er jeg 100% enig i dette. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Snus er bra på sin måte, røyk er bra på en annen måte. Men jeg foretrekker snus. Snus+ -Jævelig deilig og avslappende med pris -Billigere enn røyk og varer ofte lenger enn en pakke røyk -Lukter ikke dritt av deg etter en pris (kanskje litt av ånden) -Ting som er kjedelige å gjøre, blir liksom koselige å gjøre med pris -Snus er tøft! Snus- -Skadelig (risiko for kreft, sår, ødelagte tenner, misfarging av tenner, slitasje på tannkjøtt) -Reduserer kondisjon -Man må spytte ut snusen et sted (noen steder er det upraktisk) -Noen ser dumme ut med snusleppe -Koster penger 6038671[/snapback] For det første er snus ikke tøft. Ingenting av rus/nytelsesmidler er i seg selv tøft. Period. Hvorvidt snus er kreftfremkallende er det stor tvil om. Det eksisterer i alle fall mange undersøkelser som sier det stikk motsatte. Snus øker dog faren for hjerte- og karesykdommer. Men denne risikoen øker på lik linje med den økte faren du får ved å drikke kaffe. Hvorfor er det forbudt å snuse på skoler, men tillatt å selge cola? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå