Gå til innhold

Snus eller røyk?

QBab

Anbefalte innlegg

Røyking er nok mest skadelig uten tvil,men at det er så ille som div skremselspropaganda vil ha det til tror jeg ikke.

Men uansett vil jeg annbefale alle som ikke røyker til aldri å begynne med det,for du kan bli syk,du får dårligere kondis og det koster jævlig mye.

Hilsen et gammelt nikotinvrak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Røyking er nok mest skadelig uten tvil,men at det er så ille som div skremselspropaganda vil ha det til tror jeg ikke.

6007860[/snapback]

nei, det er værre.

du skulle sett KOLS-pasienter som ligger på sykehus du. kan nesten ikke sammenlignes med de som vises på tv og plages med å gå eller danse fordi de har KOLS.

Lenke til kommentar

6007860[/snapback]

nei, det er værre.

du skulle sett KOLS-pasienter som ligger på sykehus du. kan nesten ikke sammenlignes med de som vises på tv og plages med å gå eller danse fordi de har KOLS.

6007865[/snapback]

Bestemora mi har kols, fy faen å grusomt det er å se på når ho hoster.... :sick:

Lenke til kommentar

6007860[/snapback]

nei, det er værre.

6007865[/snapback]

Bestemora mi har kols, fy faen å grusomt det er å se på når ho hoster.... :sick:

6016992[/snapback]

så lenge hun ikke er på lukket avdeling på sykehuset, så skal du være glad for at du ikke har sett de som har det helt forjævelig med KOLS!

Lenke til kommentar
Hmm, får man dårlig kondis av snus egentlig?

6006989[/snapback]

Jeg har snuset i 2-3 år og har aldri merket at det ødelegger noe på kondisen min.

6007013[/snapback]

Det gjør visstnok det. Det er nicotin i snus, og dette fører til at blodårene i kroppen trekker seg sammen. En sammentrekning av blodårer fører til mindre blod gjennom årene. Det er tross alt blodet som frakter oksygen til lungene.

Så jeg vil si ja, det fører til dårligere kondis, men i hvilken grad er fortsatt usikkert. Det er til og med mer nicotin i snus enn i røyk.

Lenke til kommentar
Det gjør visstnok det. Det er nicotin i snus, og dette fører til at blodårene i kroppen trekker seg sammen. En sammentrekning av blodårer fører til mindre blod gjennom årene. Det er tross alt blodet som frakter oksygen til lungene.

Pirk pirk: Blodet frakter oksygen FRA lungene til cellene i kroppen. ;)

Lenke til kommentar

Pirk pirk: Blodet frakter oksygen FRA lungene til cellene i kroppen. ;)

6021971[/snapback]

Jepp, men du skjønner poenget =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...