Nonsens Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Xbox 360 sin tidlige lansering ser virkelig ut til å ha vært en genistrek; MS regner med å ha solgt opp mot 5,5 millioner Xbox 360'er innen utgangen av juni. Med den økede produksjonen de har fått igang så er det vel godt mulig at de passerer 10 millioner solgte før årsskiftet. Det er en ganske god ledelse; selv om PS3 selger alt de klarer å produsere (og det gjør de nok) så vil de nok ikke være i nærheten av å ta igjen antall maskiner ute hos kundene (i forhold til Xbox 360) før en gang ute i 2008 - noe særlig mer enn en mill i måneden tror jeg rett og slett de ikke klarer å produsere den første tiden. http://news.yahoo.com/s/nm/20060428/tc_nm/microsoft_xbox_dc Ellers så ser det ut som om 'alle' har GRAW til Xbox 360 nå - det er hittil solgt 800.000 av Xbox 360-utgaven - wow! http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16435 Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Call of Duty 2 har solgt mer enn GRAW med sine 1.2 millioner. I tillegg tror jeg Oblivion også har solgt mer (eller vil ha solgt mer rimelig snart). Spørs om det beste for Sony er å satse på verdenslansering slik de tidligere har uttalt - de har såvidt jeg vet ikke begynt å produsere den enda, noe som betyr at det vil bli tynt med PS3er før nyttår hvertfall. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Sony har sakt at det vil starte masseproduksjon i starten av september.. Så veldig mange konsoller til launch tviler eg på..2-3 mill kansje men da skal ting gå veldig knirkefritt og de små japaner fingrene må jobbe fortere enn lynet.. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 3 millioner (maks) fordelt på Japan, Nord-Amerika, Europa og Australia da. Eller for å si det på en annen måte: vil du ha PS3 til launch, bør du stille deg i kø nå! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Eg tror likevel at PS3 kommer til å ta igjen salgstallene til 360 etterhvert. Men kor raskt det skjer gjenstår det bare å se. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Dreamcast solgte 10 millioner på rundt 1 og et halvt år før den ble kansellert, og det meste av det i begynnelsen av perioden. Var ikke hardt for Sony å ta igjen ledelsen likevel. Blir veldig forundret om MS sine tidlige launch viser seg å være en genistrek. At de greier å selge litt mer enn Dreamcast på førsteåret, med sikkert i alle fall 10 ganger så stort markedsførinsbudsjett og langt større tap på maskinvarekostnader, er ikke veldig imponerende. Sier ikke at de ikke kommer til å greie å holde seg. Men det kommer ikke til å være på grunn av noen genistrek, bare masse masse penger. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tror ærlig talt ikke Microsoft satser på å bli markedsleder denne generasjonen, uansett hva Allard Moore og Gates måtte finne på å si. Det vil i hvertfall være en temmelig urealistisk målsetning. Tror nok de sikter mot en større markedsandel enn de hadde med Xbox, med forhåpninger om å kontrollere 30-40% av markedet. Noe som er mulig, spesielt i USA Europa og Australia. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvis i det hele tatt Norge får 10.000 konsoller til lanseringen i november er vi heldige... Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005: Nintendo: 15% Sony: 51% Microsoft: 34% Ifølge magasinet vil markedet i 2010 se slik ut: Nintendo: 21% Sony: 50% Microsoft: 29% Med andre ord. De tro at Nintendo kommer til å være produsenten som gjør det best. Både Microsoft og Sony kommer til å tape. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005: Nintendo: 15% Sony: 51% Microsoft: 34% Ifølge magasinet vil markedet i 2010 se slik ut: Nintendo: 21% Sony: 50% Microsoft: 29% Med andre ord. De tro at Nintendo kommer til å være produsenten som gjør det best. Både Microsoft og Sony kommer til å tape. 6015208[/snapback] Hehe, nå mener nå jeg at markedsanalytikere er en temmelig overflødig yrkesgruppe Har lest flere slike analyser, og utfallet er forskjellig hver gang: enten vinner Nintendo, Microsoft eller Sony, eller så kommer alle til å tape pga. av store nedganger i spillmarkedet. Til syvende og sist blir det ikke annet enn synsing og spådommer i form av fancy formuleringer Endret 30. april 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg tror også Nintendo kan vinne i lengden, dette fordi de lager mye billigere konsoller(mindre tap her) med bra spill uavhengig av mye lavere specs. Samt at de vinner hele minste barnegruppa som mer og mer tyr til nintendo konsoller. Er ikke lenge siden dattern min måtte ha en Nintendo DS til bursdag, for det hadde alle andre i barnehagen. Og hun spiller nintendogs med stor fryd. Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Nintendo har absolutt grunnlag for å vokse i fremtiden, men det skjer neppe med Mario og Zelda som spillseriene med størst oppslutning. Forhåpentligvis får Nintendo frem nye, og ikke minst flotte, spillserier som kan imponere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Nintendogs synes jeg var et meget vellykket spill. Endelig et kjæledeggespill som imponerte selv meg. Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005: Eh, hva er dette for noe tull? Hvordan i all verden mener de at de skal kunne spå dette? Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005: Eh, hva er dette for noe tull? Hvordan i all verden mener de at de skal kunne spå dette? 6017066[/snapback] Markeds analyse og kalkulasjoner, kanskje? Endret 30. april 2006 av Phoenixs Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 PS3 kommer ikke til å bli noen fiasko, PS-merkenavnet er udødelig, og Sony har et solid jerngrep i konsoll-bransjen. At den allikevel vil henge etter 360 på salgsstatistikken tviler jeg allikevel ikke på ... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Blir litt bekymret for at PS3 vil lide under feil i stor grad, ettersom det tross alt ikkje er så allvrolig lenge til den skal ramla ut på markedet. Men for all del, dette er noe alle konsoller har lidd av. Så det bør egentlig ikkje komme som noen overraskelse Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 PS-merkenavnet er udødelig Det var Nintendo også. Vel, det viste seg jo å være det, for Nintendo er fortsatt kjent over alt. Men de er ikke store og dominerende som de en gang var. Det samme kan skje med Sony. Sony har et solid jerngrep i konsoll-bransjen. Ikke bærbare. DS slakter jo PSP. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Sony har et solid jerngrep i konsoll-bransjen. Ikke bærbare. DS slakter jo PSP. 6017987[/snapback] Ikke bare det, DS selger mer enn PSP og PS2 sammenlagt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) MS med et forsprang på 10 millioner konsoller og Nintendo med billig, konkurrerende konsoll som slippes samtidig med PS3... Jeg tipper dette blir en meget jevn konsollkrig. Førstemann til 20 mill. solgte vinner krigen... Endret 1. mai 2006 av kilik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå