Gå til innhold

10 mill 360'er solgt før PS3 kommer?

Nonsens

Anbefalte innlegg

Xbox 360 sin tidlige lansering ser virkelig ut til å ha vært en genistrek; MS regner med å ha solgt opp mot 5,5 millioner Xbox 360'er innen utgangen av juni. Med den økede produksjonen de har fått igang så er det vel godt mulig at de passerer 10 millioner solgte før årsskiftet.

Det er en ganske god ledelse; selv om PS3 selger alt de klarer å produsere (og det gjør de nok) så vil de nok ikke være i nærheten av å ta igjen antall maskiner ute hos kundene (i forhold til Xbox 360) før en gang ute i 2008 - noe særlig mer enn en mill i måneden tror jeg rett og slett de ikke klarer å produsere den første tiden.

http://news.yahoo.com/s/nm/20060428/tc_nm/microsoft_xbox_dc

Ellers så ser det ut som om 'alle' har GRAW til Xbox 360 nå - det er hittil solgt 800.000 av Xbox 360-utgaven - wow!

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16435

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Call of Duty 2 har solgt mer enn GRAW med sine 1.2 millioner. I tillegg tror jeg Oblivion også har solgt mer (eller vil ha solgt mer rimelig snart).

Spørs om det beste for Sony er å satse på verdenslansering slik de tidligere har uttalt - de har såvidt jeg vet ikke begynt å produsere den enda, noe som betyr at det vil bli tynt med PS3er før nyttår hvertfall.

Lenke til kommentar

Dreamcast solgte 10 millioner på rundt 1 og et halvt år før den ble kansellert, og det meste av det i begynnelsen av perioden. Var ikke hardt for Sony å ta igjen ledelsen likevel.

Blir veldig forundret om MS sine tidlige launch viser seg å være en genistrek. At de greier å selge litt mer enn Dreamcast på førsteåret, med sikkert i alle fall 10 ganger så stort markedsførinsbudsjett og langt større tap på maskinvarekostnader, er ikke veldig imponerende.

Sier ikke at de ikke kommer til å greie å holde seg. Men det kommer ikke til å være på grunn av noen genistrek, bare masse masse penger.

Lenke til kommentar

Tror ærlig talt ikke Microsoft satser på å bli markedsleder denne generasjonen, uansett hva Allard Moore og Gates måtte finne på å si. Det vil i hvertfall være en temmelig urealistisk målsetning. Tror nok de sikter mot en større markedsandel enn de hadde med Xbox, med forhåpninger om å kontrollere 30-40% av markedet. Noe som er mulig, spesielt i USA Europa og Australia.

Lenke til kommentar

Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005:

Nintendo: 15%

Sony: 51%

Microsoft: 34%

Ifølge magasinet vil markedet i 2010 se slik ut:

Nintendo: 21%

Sony: 50%

Microsoft: 29%

Med andre ord. De tro at Nintendo kommer til å være produsenten som gjør det best. Både Microsoft og Sony kommer til å tape.

Lenke til kommentar
Ifølge et tysk magasin som jeg leste forleden (Der Spiegel) så market slik ut i 2005:

Nintendo: 15%

Sony: 51%

Microsoft: 34%

Ifølge magasinet vil markedet i 2010 se slik ut:

Nintendo: 21%

Sony: 50%

Microsoft: 29%

Med andre ord. De tro at Nintendo kommer til å være produsenten som gjør det best. Både Microsoft og Sony kommer til å tape.

6015208[/snapback]

Hehe, nå mener nå jeg at markedsanalytikere er en temmelig overflødig yrkesgruppe :) Har lest flere slike analyser, og utfallet er forskjellig hver gang: enten vinner Nintendo, Microsoft eller Sony, eller så kommer alle til å tape pga. av store nedganger i spillmarkedet. Til syvende og sist blir det ikke annet enn synsing og spådommer i form av fancy formuleringer :)

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Jeg tror også Nintendo kan vinne i lengden, dette fordi de lager mye billigere konsoller(mindre tap her) med bra spill uavhengig av mye lavere specs. Samt at de vinner hele minste barnegruppa som mer og mer tyr til nintendo konsoller.

Er ikke lenge siden dattern min måtte ha en Nintendo DS til bursdag, for det hadde alle andre i barnehagen. Og hun spiller nintendogs med stor fryd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eh, hva er dette for noe tull? Hvordan i all verden mener de at de skal kunne spå dette?

6017066[/snapback]

Markeds analyse og kalkulasjoner, kanskje?

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

Blir litt bekymret for at PS3 vil lide under feil i stor grad, ettersom det tross alt ikkje er så allvrolig lenge til den skal ramla ut på markedet. Men for all del, dette er noe alle konsoller har lidd av. Så det bør egentlig ikkje komme som noen overraskelse ;)

Lenke til kommentar
PS-merkenavnet er udødelig

Det var Nintendo også.

Vel, det viste seg jo å være det, for Nintendo er fortsatt kjent over alt. Men de er ikke store og dominerende som de en gang var. Det samme kan skje med Sony.

Sony har et solid jerngrep i konsoll-bransjen.

Ikke bærbare. DS slakter jo PSP.

Lenke til kommentar

MS med et forsprang på 10 millioner konsoller og Nintendo med billig, konkurrerende konsoll som slippes samtidig med PS3... Jeg tipper dette blir en meget jevn konsollkrig.

Førstemann til 20 mill. solgte vinner krigen...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...