Gå til innhold

TES: Mods i Oblivion, en oversikt!


Anbefalte innlegg

tusen takk får se om det virker da :)

 

EDIT: har latset ned Natrual Enviorment men der er det sikker 50 .esp filer

+ textures meches og alt det der?? Må jeg bruke Oblivion mod manager ??

Jeg vil i aller høyeste grad anbefale deg å bruke Natural Environments 2.1.3 sammen med mitt installasjonsskript for OBMM. Følger du bruksanvisningen der til punkt og prikke kan det ikke på noen måte gå galt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Spørsmål. Har det kommet noen flere utgaver av OOO etter 1.31? Og hva er i så fall forandringene? Noe som er verdt å få med seg?

 

Finner ihvertfall ingen på den offisielle siden hans.

OOO 1.33 Final release

 

Okay, så fra starten av: Først innstallere 1.3, så 1.33 complete, eller trenger jeg å innstallere 1.31 innimellom der et sted? Vil gjerne ha med det som er med der også.

Lenke til kommentar

Okay :) Et lite spørsmål til: Kan jeg bruke OBMM til å styre mods som allerede er lagt inn på vanlig vis (eks: OOO lagt inn med innstaller(exe))eller må jeg legge inn modene på en spesiell måte for å kunne bruke OBMM til å holde styr på dem.

 

Vanligvis har jeg bare valgt dem i data-menyen, men vurderer å legge inn OBMM siden jeg har sett mange anbefalinger.

 

Jo: Hvis 1.33 inneholder alt som 1.3 og 1.31 hadde, hvordan kan den filen være mindre enn det 1.3 var?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Okay :) Et lite spørsmål til: Kan jeg bruke OBMM til å styre mods som allerede er lagt inn på vanlig vis (eks: OOO lagt inn med innstaller(exe))eller må jeg legge inn modene på en spesiell måte for å kunne bruke OBMM til å holde styr på dem.

 

Vanligvis har jeg bare valgt dem i data-menyen, men vurderer å legge inn OBMM siden jeg har sett mange anbefalinger.

Anbefaler OBMM i aller høyeste grad, ja. Når det kommer til modifikasjoner som er installert på "vanlig" måte, så kan du kun endre lasterekkefølgen på plugin-filene, men bare denne funksjonen er i seg selv nok til å bruke OBMM. Programmet viser imidlertid først sin store styrke når du begynner å bruke det til å installere modifikasjoner med.

 

Jo: Hvis 1.33 inneholder alt som 1.3 og 1.31 hadde, hvordan kan den filen være mindre enn det 1.3 var?

Bedre komprimering kanskje, pluss at traileren (50+ MB) er tatt ut. Husk at du skal ha 1.33 complete, og ikke 1.33 patch. :)

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Knights Of The Nine og benytter OBMM for loaderekkefølge. Har satt Knight til siste i listen utenom Streamline (burde Knights komme etter denne også?). Men får opp noen røde punkter når jeg ser etter conflicts(Med OOO og Pats Business Mod). Er dette noe jeg bare kan se bort i fra siden Knights er sist i listen eller er det et problem?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Er det noen her som har forslag til knallbra modder son fungerer sammen? Jeg vet at OOO er den beste, og den skal jeg ha, men jeg synes det går så utrolig tregt å levle. Jeg blir nesten frustret!

 

Så finnes det noen modder som passer sammen med OOO som forandrer levelsystemet skikkelig? :)

 

EDIT: KCAS, er det den jeg må gå for? Sammen med OOO så klart!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Er det noen her som har forslag til knallbra modder son fungerer sammen? Jeg vet at OOO er den beste, og den skal jeg ha, men jeg synes det går så utrolig tregt å levle. Jeg blir nesten frustret!

 

Så finnes det noen modder som passer sammen med OOO som forandrer levelsystemet skikkelig? :)

 

EDIT: KCAS, er det den jeg må gå for? Sammen med OOO så klart!

 

Ja! KCAS er genial har jeg funnet ut. Du slipper å tenke på hvordan du skal levle opp i det hele tatt, alt går av seg selv. Jeg bruker både OOO 1.33 og KCAS, sammen med flere andre mods.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har forslag til knallbra modder son fungerer sammen? Jeg vet at OOO er den beste, og den skal jeg ha, men jeg synes det går så utrolig tregt å levle. Jeg blir nesten frustret!

 

Så finnes det noen modder som passer sammen med OOO som forandrer levelsystemet skikkelig? :)

 

EDIT: KCAS, er det den jeg må gå for? Sammen med OOO så klart!

 

Ja! KCAS er genial har jeg funnet ut. Du slipper å tenke på hvordan du skal levle opp i det hele tatt, alt går av seg selv. Jeg bruker både OOO 1.33 og KCAS, sammen med flere andre mods.

 

 

 

Er det noen av de modsene du bruker du varmt kan anbefale? :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Er det noen her som har forslag til knallbra modder son fungerer sammen? Jeg vet at OOO er den beste, og den skal jeg ha, men jeg synes det går så utrolig tregt å levle. Jeg blir nesten frustret!

 

Så finnes det noen modder som passer sammen med OOO som forandrer levelsystemet skikkelig? :)

 

EDIT: KCAS, er det den jeg må gå for? Sammen med OOO så klart!

 

Ja! KCAS er genial har jeg funnet ut. Du slipper å tenke på hvordan du skal levle opp i det hele tatt, alt går av seg selv. Jeg bruker både OOO 1.33 og KCAS, sammen med flere andre mods.

 

 

 

Er det noen av de modsene du bruker du varmt kan anbefale? :)

 

Kan jeg jo :)

 

- Natural Environment v.2.1.3 (Gjør været og naturen kulere ved å legge inn flere værtyper, legge til insekter osv).

 

- Illumination Within Revived+optimazied (Legger til lys i vinduene om natten så det ser ut som om husene faktisk er i bruk).

 

- No Psychic guards (Gjør vaktene litt mer realistiske så de ikke kan høre deg på en mils avstand)

 

- Living Economy (Gjør kjøpmennene litt mer realistiske, nå har de en sum med gull som de kan bruke og det er litt vanskeligere å prute med de) Denne pleide å følge med OOO men er ikke med i den nyeste versjonen.

 

- Bank Of Cyrodiil (En bank i imperial city hvor du kan opprette konto og spare opp penger ved å få renter på gullet ditt).

 

- Oblivion Script Optimization (Gjør visst scriptinga litt bedre så ytelsen går opp)

 

- Operation Optimization (Litt det samme som forrige bare mye større, har som mål å øke ytelsen til Oblivion).

 

Bruker også den offisielle moden Knights Of The Nine.

 

Jeg er selv i fasen hvor jeg leter etter kule mods, så det blir nok flere etterhvert tenker jeg. Men disse vet jeg ihvertfall funker bra.

 

Noen som har prøvd Deadly Reflex moden? Denne skal visst gjøre slossingen mye kulere ved at man kan kappe av hode og armer på fiender og sloss fra hesteryggen. Lurer også på Persuasion Overhaul, noen som har prøvd denne? Skal gjøre persuasion spillet mye bedre ved å gjøre litt mer rollespill ut av det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
- Natural Environment v.2.1.3 (Gjør været og naturen kulere ved å legge inn flere værtyper, legge til insekter osv).

 

Har denne i tillegg bedre tekstur på lengere avstand? Jeg fikk lysten til å spille Oblivion igjen, men har ikke peiling hvilke modder jeg brukte eller har behov for denne gangen. Jeg antar den uoffisielle patchen fortsatt gjelder?

 

PS: Lever TS Source enda? Glem det, det heter TES Nexus i disse dager.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Kan noen komme med en detaljert Guide for hvordan jeg skal innstalere mods..... Mange av de jeg har funnet virker ikke??

 

Moddsene har faktisk gjort slik at spillet ikke virker.... :(

Holder på å reinnstalerer det nå håper det hjelper :)

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...