Gå til innhold

TES: Mods i Oblivion, en oversikt!


Anbefalte innlegg

Hvor mange mods er det egentlig anbefalt og ha på en gang før det påvirker stabiliteten?

 

Jeg har Oscuro's Oblivion Overhaul 1.32, Martigen's Monster Mod 3.0, Natural Enviroments 2.1.2, AliveWaters , Companion Neeshka, Companion Valeria Caresse og Living Economy 3.62.

 

Er det noe lurt og legge på enda flere? Synes TES4: Oblivion kan være litt ustabilt noen ganger uansett. Ikke ofte det kræsjer men det hender.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange mods er det egentlig anbefalt og ha på en gang før det påvirker stabiliteten?

 

(...)k

 

Synes TES4: Oblivion kan være litt ustabilt noen ganger uansett.

9451789[/snapback]

Stabiliteten har (nesten) utelukkende å gjøre med hvilke modifikasjoner du kjører, ikke hvor mange. Jeg kjenner folk som har et helt stabilt spill med over 80 modifikasjoner. :)

 

er det ein cheat mod som gjer at ein får meir mana/magica?

klarer ikkje å finne det, kunne trengt litt hjelp.

er så lei av å gå tom for mana heile tida under kamper.

 

help? :)

9452106[/snapback]

Tror du kan skrive følgende i konsollen:

player.modmagicka #

hvor # er hvor mye du vil øke maks Magicka med. Du kan også bruke kommandoen TGM (Toggle God Mode) for å slå på/av God mode, hvor du vil ha uendelig Health, Magicka og Fatigue.

Lenke til kommentar
player.mod magicka # funket ikkje, men du fekk meg til å bruke consollen, så takk for hjelpen fant ut at, vis eg skreiv:

modpca intelligence, # så fekk eg meir intelligence, og meir total magicka. :)

 

så takk for hjelpen uansett :)

9452523[/snapback]

Ah, beklager, jeg blandet Morrowinds og Oblivions system. Ettersom Magicka er en attributt ("derived attribute"), tror jeg det skal virke å skrive følgende:

player.modpca magicka #

 

Men de moddene jeg nevnte skulle vel være kompatible? MMM har en egen fil til kompatibilitet med OOO og AliveWater legger bare til flere fisk og sjøgress og skulle vel da ikke kollidere med Natural Enviroments?

9453036[/snapback]

Som du selv sier har MMM en kompatibilitetsfil for OOO. Natural Environments (alle fire komponentene) har jeg alltid hatt kjørende sammen med OOO, og det har gått strålende. Kompanjong-modifikasjonene har jeg aldri brukt, så jeg kan ikke gi deg noe råd der. Når det kommer til AliveWaters skal denne etter sigende i alle fall fungere fint sammen med OOO.

 

Jeg må dog si at jeg lurer på hvorfor du bruker Living Economy 3.62, ettersom 3.63 er inkludert i OOO.

 

Nyeste versjon av Natural Environments er forresten 2.1.3.

 

Dersom du bruker Oblivion Mod Manager, kan du på The Elder Scrolls Database (tidligere The Elder Scrolls Source) finne mine installasjonsskript til OOO 1.32 RC3 og Natural Enviroments 2.1.3. :) Dersom du bruker Natural Environments 2.1 (versjonen som kommer mer OOO 1.3) anbefaler jeg deg på det sterkeste å oppgradere til versjon 3.0.0, som du for øvrig kan finne et installasjonsskript for her.

Lenke til kommentar

Har en del spørsmål angående mods.

 

1. Kan jeg bruke både OOO og MMM sammen uten bruk av plugins eller lignende ?

 

2. Finst det en "pakke" men de største og beste moddene ?

 

3. Hvem av Qarls Texture Pack og Natural Environments bør jeg bruke ? Begge ?

 

4. Finnest det en level modifier (en som endrer det litt upraktiske level systemet) som funker ?

 

Mvh. Morten

Lenke til kommentar
1. Kan jeg bruke både OOO og MMM sammen uten bruk av plugins eller lignende ?

9464063[/snapback]

MMM inkluderer en .esp-fil for kompatibilitet med OOO. Les readme-filen til MMM for bruksanvisning (regner jeg med).

 

2. Finst det en "pakke" men de største og beste moddene ?

9464063[/snapback]

Nei, men det finnes guider. Merk dog at "de største og beste" er høyst subjektivt.

 

3. Hvem av Qarls Texture Pack og Natural Environments bør jeg bruke ? Begge ?

9464063[/snapback]

De fungerer helt fint sammen (førstnevnte endrer teksturer mens sistnevnte endrer vær), og jeg kan med hånden på hjertet varmt anbefale begge. :)

 

4. Finnest det en level modifier (en som endrer det litt upraktiske level systemet) som funker ?

9464063[/snapback]

Tenker du her på levelscaling (at alt går opp i level med deg) eller måten karakteren din går opp i level på? For førstnevnte er OOO kanskje det beste alternativet, for sistnevnte anbefaler jeg Kobu's Character Advancement System.

 

==========

 

Om du er interessert kan du lese mine beskrivelser av OOO og KCAS her og her. :)

Lenke til kommentar

Takk for solid svar !

 

Ettersom det virker som du har ekstrem innsikt i Oblivion mods, lurte jeg på om du kunne kommentere de mod'ene jeg allerede har lastet ned, og legge til andre jeg "bør ha". Fungerer de sammen ? (Får ikke PC før om 1-2 uker, så har ikkje mulighet til å teste dem. Ønsker å ha moddene klare slik at jeg kan begynne spillingen med en gang)

 

PC'en tåler sannsynligvis mods som trenger store ressurser, ettersom den har 4GB RAM, 2,2GHZ, GeForce® 8600M GT 512MB.

 

Har til nå lastet ned:

 

OOO (1.3)

MMM 1.21 + 1.31 Patch

Elven Map Redux (2.0)

Rens Beauty Pack (1.1)

MD Saddle Bags (1.23)

Capes and Cloaks (1.2)

Cheydinhal Petshop (1.7)

Natural Environments (2.1)

Qarls Texture Pack 2

 

Jeg lastet og ned Unofficial Oblivion Patch (1.2)

 

På forhand takk. Setter stor pris på at folk tar seg tid til å hjelpe !

Lenke til kommentar
Takk for solid svar !

 

Ettersom det virker som du har ekstrem innsikt i Oblivion mods, lurte jeg på om du kunne kommentere de mod'ene jeg allerede har lastet ned, og legge til andre jeg "bør ha". Fungerer de sammen ?

 

<snip>

9464644[/snapback]

Alle modifikasjonene du har der skal såvidt jeg vet virke sammen.

 

Angående andre anbefalinger - ta en titt på listen jeg lenket til. :) De mest essensielle for meg er OOO og KCAS, samt en eller annen form for UI-modifikasjon (menyer og slikt). Her anbefaler jeg Phinix Immersive DarkUI eller DarNified UI.

Lenke til kommentar

Har lest igjennom hele listen tidligere. Problemet med den er at han rangerer over 50 mods som "Must haves!". Blir litt i overkant for min del.

 

Tror jeg bruker de jeg allerede har funnet, samt KCAS og DarNified UI som du nevnte.

 

Gleder meg til å teste de ut ! Thanks :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke Qarl's Texture Pack 2 til å funke jeg.

 

Har zippa det der hvor jeg har installert oblivion, har brukt Obmm og BSApatch. (BSAPatch gir forresten beskjed om at den ikke funker, selv om jeg gjør som jeg skal)

 

Når jeg bruker Obmm og gjør som det står forklart, så patcher den ingenting, alt står på 0, 0, 0.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg mods som forandrer på ansiktene, men jeg får ikke de lenkene på side 1 til å funke.

9513637[/snapback]

Do the Google. :)

 

Det skal dog nevnes at TESDB (tidligere TES Source) er nede for tiden, så alle modifikasjoner som utelukkende er publisert der er per nå utilgjengelige.

Lenke til kommentar

Active Mod Files:

00 Oblivion.esm

01 Mart's Monster Mod.esm

02 Alchemical Formulas.esm

03 Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm

04 Unofficial Oblivion Patch.esp (Version 2.2.0)

05 Cities Alive At Night.esp

06 Unofficial Shivering Isles Patch.esp (Version 1.0.0)

07 Denock Arrows.esp

08 RealSwords - Orc LO v1.0.esp

09 RealSwords - Khajiit LO-NPC v1.3.esp

0A RealSwords - Khajiit LO v1.3.esp

0B RealSwords - Orc LO-NPC v1.0.esp

0C RealSwords - Argonian LO-NPC.esp

0D RealSwords - Argonian LO.esp

0E Dude Wheres My Horse.esp

0F Alchemical Formulas - Basic Equipment.esp

10 Streamline 3.0.esp

11 100% Harvest Chance.esp

12 Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp

13 DLCShiveringIsles.esp

14 xulAncientRedwoods.esp

15 xulAncientYews.esp

16 za_bankmod.esp

17 xulBeachesOfCyrodiilLostCoast.esp

18 Book Jackets Oblivion.esp

19 xulChorrolHinterland.esp

1A xulColovianHighlands_EV.esp

1B DaggerfallBooks.esp

1C xuldarkforest.esp

1D Adonnays Elven Weaponry.esp

1E XulEntiusGorge.esp

1F ULFallenLeafEverglade.esp

20 Expanded Hotkeys and Spell Delete v1.0.esp

21 Expanded Hotkeys Brief Equip Message.esp

22 xulImperialIsle.esp

23 P1DkeyChain.esp

24 Kobu's Character Advancement System.esp

25 Cutthroat Merchants.esp

26 Living Economy - Items.esp

27 Living Economy.esp

28 Mart's Monster Mod for OOO.esp

29 Mart's Monster Mod - City Defences.esp

2A Mart's Monster Mod - Diverse Creature Skins.esp

2B Mart's Monster Mod - Diverse Imperial Armor.esp

2C Mart's Monster Mod - Durability & Damage.esp

2D Mart's Monster Mod - Friendlier Factions OOO+FCOM.esp

2E Mart's Monster Mod - Gems & Gem Dust.esp

2F Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp

30 Mart's Monster Mod - Increased Spawn Rates.esp

31 Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp

32 Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp

33 Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp

34 Mart's Monster Mod - Resized Races.esp

35 MorrowindBooks.esp

36 Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp

37 Natural_Vegetation_by_Max_Tael.esp

38 RenGuardOverhaul.esp

39 RenGuardOverhaulShiveringIsles.esp

3A xulRollingHills_EV.esp

3B xulStendarrValley.esp

3C SupremeMagicka.esp

3D SM_ShiveringIsles.esp

3E xulTheHeath.esp

3F Thieves Arsenal.esp

40 xulLushWoodlands.esp

41 Knights.esp

42 Knights - Unofficial Patch.esp (Version 1.0.4)

43 DeadlyReflex 3 - Combat Moves.esp

44 Bashed Patch, 0.esp

 

Kjører disse mod'ane for tida, og opplever at spelet kræsjer i ny og ne + andre bugs. Noken mods eg bør unngå, og er det eventuelt feil loade-rekkefølge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...