RogueAlien Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Hvor mange mods er det egentlig anbefalt og ha på en gang før det påvirker stabiliteten? Jeg har Oscuro's Oblivion Overhaul 1.32, Martigen's Monster Mod 3.0, Natural Enviroments 2.1.2, AliveWaters , Companion Neeshka, Companion Valeria Caresse og Living Economy 3.62. Er det noe lurt og legge på enda flere? Synes TES4: Oblivion kan være litt ustabilt noen ganger uansett. Ikke ofte det kræsjer men det hender. Endret 8. september 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) er det ein cheat mod som gjer at ein får meir mana/magicka? klarer ikkje å finne det, kunne trengt litt hjelp. er så lei av å gå tom for mana heile tida under kamper. help? Endret 8. september 2007 av xersess Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvor mange mods er det egentlig anbefalt og ha på en gang før det påvirker stabiliteten? (...)k Synes TES4: Oblivion kan være litt ustabilt noen ganger uansett. 9451789[/snapback] Stabiliteten har (nesten) utelukkende å gjøre med hvilke modifikasjoner du kjører, ikke hvor mange. Jeg kjenner folk som har et helt stabilt spill med over 80 modifikasjoner. er det ein cheat mod som gjer at ein får meir mana/magica?klarer ikkje å finne det, kunne trengt litt hjelp. er så lei av å gå tom for mana heile tida under kamper. help? 9452106[/snapback] Tror du kan skrive følgende i konsollen: player.modmagicka # hvor # er hvor mye du vil øke maks Magicka med. Du kan også bruke kommandoen TGM (Toggle God Mode) for å slå på/av God mode, hvor du vil ha uendelig Health, Magicka og Fatigue. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) takk for hjelpen misp, skal teste det Endret 8. september 2007 av xersess Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 player.mod magicka # funket ikkje, men du fekk meg til å bruke consollen, så takk for hjelpen fant ut at, vis eg skreiv: modpca intelligence, # så fekk eg meir intelligence, og meir total magicka. så takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Men de moddene jeg nevnte skulle vel være kompatible? MMM har en egen fil til kompatibilitet med OOO og AliveWater legger bare til flere fisk og sjøgress og skulle vel da ikke kollidere med Natural Enviroments? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 player.mod magicka # funket ikkje, men du fekk meg til å bruke consollen, så takk for hjelpen fant ut at, vis eg skreiv:modpca intelligence, # så fekk eg meir intelligence, og meir total magicka. så takk for hjelpen uansett 9452523[/snapback] Ah, beklager, jeg blandet Morrowinds og Oblivions system. Ettersom Magicka er en attributt ("derived attribute"), tror jeg det skal virke å skrive følgende: player.modpca magicka # Men de moddene jeg nevnte skulle vel være kompatible? MMM har en egen fil til kompatibilitet med OOO og AliveWater legger bare til flere fisk og sjøgress og skulle vel da ikke kollidere med Natural Enviroments? 9453036[/snapback] Som du selv sier har MMM en kompatibilitetsfil for OOO. Natural Environments (alle fire komponentene) har jeg alltid hatt kjørende sammen med OOO, og det har gått strålende. Kompanjong-modifikasjonene har jeg aldri brukt, så jeg kan ikke gi deg noe råd der. Når det kommer til AliveWaters skal denne etter sigende i alle fall fungere fint sammen med OOO. Jeg må dog si at jeg lurer på hvorfor du bruker Living Economy 3.62, ettersom 3.63 er inkludert i OOO. Nyeste versjon av Natural Environments er forresten 2.1.3. Dersom du bruker Oblivion Mod Manager, kan du på The Elder Scrolls Database (tidligere The Elder Scrolls Source) finne mine installasjonsskript til OOO 1.32 RC3 og Natural Enviroments 2.1.3. Dersom du bruker Natural Environments 2.1 (versjonen som kommer mer OOO 1.3) anbefaler jeg deg på det sterkeste å oppgradere til versjon 3.0.0, som du for øvrig kan finne et installasjonsskript for her. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Men hvis jeg oppdaterer til OOO 1.32 RC3 vil jeg ikke da måtte gjøre et eller annet for og kunne bruke mine saves? Og hvordan er det med de andre tinga.. Lenke til kommentar
M0W0 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har en del spørsmål angående mods. 1. Kan jeg bruke både OOO og MMM sammen uten bruk av plugins eller lignende ? 2. Finst det en "pakke" men de største og beste moddene ? 3. Hvem av Qarls Texture Pack og Natural Environments bør jeg bruke ? Begge ? 4. Finnest det en level modifier (en som endrer det litt upraktiske level systemet) som funker ? Mvh. Morten Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 1. Kan jeg bruke både OOO og MMM sammen uten bruk av plugins eller lignende ? 9464063[/snapback] MMM inkluderer en .esp-fil for kompatibilitet med OOO. Les readme-filen til MMM for bruksanvisning (regner jeg med). 2. Finst det en "pakke" men de største og beste moddene ? 9464063[/snapback] Nei, men det finnes guider. Merk dog at "de største og beste" er høyst subjektivt. 3. Hvem av Qarls Texture Pack og Natural Environments bør jeg bruke ? Begge ? 9464063[/snapback] De fungerer helt fint sammen (førstnevnte endrer teksturer mens sistnevnte endrer vær), og jeg kan med hånden på hjertet varmt anbefale begge. 4. Finnest det en level modifier (en som endrer det litt upraktiske level systemet) som funker ? 9464063[/snapback] Tenker du her på levelscaling (at alt går opp i level med deg) eller måten karakteren din går opp i level på? For førstnevnte er OOO kanskje det beste alternativet, for sistnevnte anbefaler jeg Kobu's Character Advancement System. ========== Om du er interessert kan du lese mine beskrivelser av OOO og KCAS her og her. Lenke til kommentar
M0W0 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Takk for solid svar ! Ettersom det virker som du har ekstrem innsikt i Oblivion mods, lurte jeg på om du kunne kommentere de mod'ene jeg allerede har lastet ned, og legge til andre jeg "bør ha". Fungerer de sammen ? (Får ikke PC før om 1-2 uker, så har ikkje mulighet til å teste dem. Ønsker å ha moddene klare slik at jeg kan begynne spillingen med en gang) PC'en tåler sannsynligvis mods som trenger store ressurser, ettersom den har 4GB RAM, 2,2GHZ, GeForce® 8600M GT 512MB. Har til nå lastet ned: OOO (1.3) MMM 1.21 + 1.31 Patch Elven Map Redux (2.0) Rens Beauty Pack (1.1) MD Saddle Bags (1.23) Capes and Cloaks (1.2) Cheydinhal Petshop (1.7) Natural Environments (2.1) Qarls Texture Pack 2 Jeg lastet og ned Unofficial Oblivion Patch (1.2) På forhand takk. Setter stor pris på at folk tar seg tid til å hjelpe ! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Takk for solid svar ! Ettersom det virker som du har ekstrem innsikt i Oblivion mods, lurte jeg på om du kunne kommentere de mod'ene jeg allerede har lastet ned, og legge til andre jeg "bør ha". Fungerer de sammen ? <snip> 9464644[/snapback] Alle modifikasjonene du har der skal såvidt jeg vet virke sammen. Angående andre anbefalinger - ta en titt på listen jeg lenket til. De mest essensielle for meg er OOO og KCAS, samt en eller annen form for UI-modifikasjon (menyer og slikt). Her anbefaler jeg Phinix Immersive DarkUI eller DarNified UI. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vær også obs på og laste ned de seneste versjonene. Lenke til kommentar
M0W0 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har lest igjennom hele listen tidligere. Problemet med den er at han rangerer over 50 mods som "Must haves!". Blir litt i overkant for min del. Tror jeg bruker de jeg allerede har funnet, samt KCAS og DarNified UI som du nevnte. Gleder meg til å teste de ut ! Thanks Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg får ikke Qarl's Texture Pack 2 til å funke jeg. Har zippa det der hvor jeg har installert oblivion, har brukt Obmm og BSApatch. (BSAPatch gir forresten beskjed om at den ikke funker, selv om jeg gjør som jeg skal) Når jeg bruker Obmm og gjør som det står forklart, så patcher den ingenting, alt står på 0, 0, 0. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 De må legges direkte i -Data- mappen der du har installert Oblivion. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 De fleste lenkene fungerer ikke Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det er sant. Jeg kunne godt tenkt meg mods som forandrer på ansiktene, men jeg får ikke de lenkene på side 1 til å funke. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg kunne godt tenkt meg mods som forandrer på ansiktene, men jeg får ikke de lenkene på side 1 til å funke. 9513637[/snapback] Do the Google. Det skal dog nevnes at TESDB (tidligere TES Source) er nede for tiden, så alle modifikasjoner som utelukkende er publisert der er per nå utilgjengelige. Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Active Mod Files: 00 Oblivion.esm 01 Mart's Monster Mod.esm 02 Alchemical Formulas.esm 03 Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm 04 Unofficial Oblivion Patch.esp (Version 2.2.0) 05 Cities Alive At Night.esp 06 Unofficial Shivering Isles Patch.esp (Version 1.0.0) 07 Denock Arrows.esp 08 RealSwords - Orc LO v1.0.esp 09 RealSwords - Khajiit LO-NPC v1.3.esp 0A RealSwords - Khajiit LO v1.3.esp 0B RealSwords - Orc LO-NPC v1.0.esp 0C RealSwords - Argonian LO-NPC.esp 0D RealSwords - Argonian LO.esp 0E Dude Wheres My Horse.esp 0F Alchemical Formulas - Basic Equipment.esp 10 Streamline 3.0.esp 11 100% Harvest Chance.esp 12 Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp 13 DLCShiveringIsles.esp 14 xulAncientRedwoods.esp 15 xulAncientYews.esp 16 za_bankmod.esp 17 xulBeachesOfCyrodiilLostCoast.esp 18 Book Jackets Oblivion.esp 19 xulChorrolHinterland.esp 1A xulColovianHighlands_EV.esp 1B DaggerfallBooks.esp 1C xuldarkforest.esp 1D Adonnays Elven Weaponry.esp 1E XulEntiusGorge.esp 1F ULFallenLeafEverglade.esp 20 Expanded Hotkeys and Spell Delete v1.0.esp 21 Expanded Hotkeys Brief Equip Message.esp 22 xulImperialIsle.esp 23 P1DkeyChain.esp 24 Kobu's Character Advancement System.esp 25 Cutthroat Merchants.esp 26 Living Economy - Items.esp 27 Living Economy.esp 28 Mart's Monster Mod for OOO.esp 29 Mart's Monster Mod - City Defences.esp 2A Mart's Monster Mod - Diverse Creature Skins.esp 2B Mart's Monster Mod - Diverse Imperial Armor.esp 2C Mart's Monster Mod - Durability & Damage.esp 2D Mart's Monster Mod - Friendlier Factions OOO+FCOM.esp 2E Mart's Monster Mod - Gems & Gem Dust.esp 2F Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp 30 Mart's Monster Mod - Increased Spawn Rates.esp 31 Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp 32 Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp 33 Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp 34 Mart's Monster Mod - Resized Races.esp 35 MorrowindBooks.esp 36 Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp 37 Natural_Vegetation_by_Max_Tael.esp 38 RenGuardOverhaul.esp 39 RenGuardOverhaulShiveringIsles.esp 3A xulRollingHills_EV.esp 3B xulStendarrValley.esp 3C SupremeMagicka.esp 3D SM_ShiveringIsles.esp 3E xulTheHeath.esp 3F Thieves Arsenal.esp 40 xulLushWoodlands.esp 41 Knights.esp 42 Knights - Unofficial Patch.esp (Version 1.0.4) 43 DeadlyReflex 3 - Combat Moves.esp 44 Bashed Patch, 0.esp Kjører disse mod'ane for tida, og opplever at spelet kræsjer i ny og ne + andre bugs. Noken mods eg bør unngå, og er det eventuelt feil loade-rekkefølge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå