Gå til innhold

TES: Mods i Oblivion, en oversikt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortell kameraten din at det finnes en mod som fjerner *alt* undertøy på damene. Omtrent like spennende(og realistisk) som nakne barbie-dukker...hvis du klarer å riste av deg den "sick pervo" følelsen du får ved å se nakne kvinnelik du akkurat har drept og lootet... :yucky:

Lenke til kommentar

Hei.. Trenger litt hjelp her, har lasta ned Landscape LOD texture replacement nå.

Men jeg klarer ikke å innstallere det? I readme fila står det at jeg skal legge mappa som jeg lasta ned inn i oblivion\data\, og så skal alt være i sin skjønneste orden.

Men, alt er likt når jeg starter opp spillet. Noe jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Hei.. Trenger litt hjelp her, har lasta ned Landscape LOD texture replacement nå.

Men jeg klarer ikke å innstallere det? I readme fila står det at jeg skal legge mappa som jeg lasta ned inn i oblivion\data\, og så skal alt være i sin skjønneste orden.

Men, alt er likt når jeg starter opp spillet. Noe jeg gjør galt?

7112751[/snapback]

du må skru på moden og. Det gjør du med å trykke på data files når du trykker på oblivion launcher.

Lenke til kommentar

Du går inn i datafiles mappa og kopier fra moden som du lastet ned ....

Meshes skal inn i meshes osv. de det ikke står noe på tar du bare rett inn i datafiles og da kopierer du ikk emeshes men det som er inni meshes til meshes mapp ;)

Noen mods kan du bare kjøre en .exe fil og alt er gjort for deg ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke det her helt jeg. Det jeg har gjort er å laste ned en mappe som heter textures, og ifølge readme'n skal jeg bare legge den i data mappa.

Det hele skal se sånn ut: C:\Programfiler\Bethesda Softworks\Oblivion\Data\textures\landscapelod\generated. Og i den generated skal filene jeg lastet ned ligge. Vel, de gjør jo det, men det funker ikke.

Lenke til kommentar
Hmm, tenker jeg skal begynne å spille igjen nå, fullførte ikke sist jeg spilte oblivion. Hvilke mods bør jeg ta med? Eller bør jeg gå for en komplett modpakke?

7163947[/snapback]

Jeg synes Oscuros Oblivion Overhaul gjør ekstremt mye for å forbedre spillet. Skal prøve de andre store pakkene også, men har lest veldig mye om de og syntes OOO så mest interresant ut.

Utenom det eksperimenterer jeg med hvilke mods jeg vil ha oppå. Siden jeg har spillt alle Elder Scrolls spillene vil jeg helst ha det ganske hardcore, så jeg laster ned en del ting i forsøk på å gjøre det mer utfordrende(Mer Bounty(+pluss bountry reduction for balanse), fatigue effekter, encumberance effekter, realistic enemy wounding), men har ikke funnet ut hvilke jeg vil ha ennå.

Men OOO med 2xslow level progression(I motsetning til OOOs standard 4xslow) burde være et rimelig bra alternativ for de fleste.

MEN.... Over til noe annet... Jeg har lastet ned mods for fatigue-loss når man løper, samt sprinting, men har problemet at i kombinasjon med løpingen så blir fatigue-loss av hopping altfor ekstremt. Er det noen som vet hvordan man minsker fatigue-loss ved hopping?

Lenke til kommentar

2048x2048 mod'n (ror det er det den heter) gjør at spillet utnytter 2Gb ram for de som har det, men finnes det eks. 3072x3072 eller 4096x4096 for de som har 3Gb eller 4Gb ?

Har akkurat nå ingen mods og ser at spillet bare bruker ca. 1gb ram selv om jeg har 2Gb ! (Vurderer nemlig 2Gb til ;))

Lenke til kommentar
2048x2048 mod'n (ror det er det den heter) gjør at spillet utnytter 2Gb ram for de som har det, men finnes det eks. 3072x3072 eller 4096x4096 for de som har 3Gb eller 4Gb ?

Har akkurat nå ingen mods og ser at spillet bare bruker ca. 1gb ram selv om jeg har 2Gb ! (Vurderer nemlig 2Gb til ;))

7175336[/snapback]

Har 4 GB med ram, selvom Windows tydeligvis ikke støtter det før Vista, men har likevel problemer med å kjøre 2048x2048, særlig hvis jeg har grass-fade-out tingen så langt vekk som jeg vil ha den.

Lenke til kommentar

7175336[/snapback]

Er ikke det snakk om en teksturmod, dette her? Hvor tallene bare er oppløsningen på teksturene? I så fall endrer ikke den på hvor mye RAM spillet bruker - det endrer du i INI-filen.

Lenke til kommentar

7175336[/snapback]

Er ikke det snakk om en teksturmod, dette her? Hvor tallene bare er oppløsningen på teksturene? I så fall endrer ikke den på hvor mye RAM spillet bruker - det endrer du i INI-filen.

7176267[/snapback]

Korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...