TOO TRILL Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Specs i signatur + XP home edition. Problemet oppsto på TG etter at jeg hadde byttet vifte på skjermkortet etter a den gamle døde (byttet ikke kjølepasta fordi jeg ikke hadde noe å fjerne den gamle med). Pc'en kan plutselig restarte seg uten grunn, kan ha spilt i flere timer og latt pc'en stå på en dag så kan det skje eller så gjør den det med en gang jeg har kommet inn i windows. Den kan restarte seg opptil 4 ganger etter hverandre og jeg får blåskjerm. Meldingene jeg får i blåskjerm er: bad_pool_caller, thread_stuck_in_device_driver og irql_driver_less_or_not_equal eller noe sånt. Disse kan varriere. Når jeg sender sånn automatisk melding til windows får jeg denne i sammenheng med thread stuck in device driver. Der står det jo at det er noe galt med skjermkortet, men det virker ikke sånn når jeg kan spille i flere timer uten at det skjer noe. Jeg har søkt etter adware, spyware og virus flere ganger uten å ha funnet noe. Jeg har også kjørt memtest86+ med 10 pass uten noen minnefeil. Har nyeste drivere til skjermkort og windows. Strømforsyningen er OK. SÅ HVA KAN PROBLEMET VÆRE OG HVA KAN JEG GJØRE? Kan jeg ta den med til netshop og la de fikse det, jeg kjøpte pc'n ferdigbygd fra dem i høst. EDIT: håper at dere skjønner hva jeg mener. Endret 29. april 2006 av St.Matias Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei! Siden reklamasjonsretten på skjermkort er 5 år, så har du krav på ny vifte om den stopper. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Ja, men det var dag en på TG det skjedde og det er slik at hvis vifta fjernes fra skjermkortet så forsvinner garantien. Den er kiper'n Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ja, men det var dag en på TG det skjedde og det er slik at hvis vifta fjernes fra skjermkortet så forsvinner garantien. Den er kiper'n 6007971[/snapback] Det som skjer er at pcen blir overoppheta, kjøp ny vifte til kabinettet! Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Den blir hverfall ikke overopphetet, har pc'en ved siden av meg nå. Den har ikke sidedør påmontert nå, kan stikke hånden inn i kabinettet uten at jeg kjenner noe særlig med varme. ATITool viser 36* på skjermkort. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 need some advice please!! TAKK Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Får dette i enhetsbehandling, hva kan det være?? kan det være grunnen til køddet? hvordan får jeg fikset det?http://img159.imageshack.us/my.php?image=utennavn2ir.jpg Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vet at dette er OT, men hvor får du fått tak i Vista? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Jeg har ikke Vista. Lastet ned en skinn fra programmer.no, du finner den sikkert der. Og dessuten så er det en offisiel skin tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå