tKila Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Fant ut hva som var årsaken til at min Vento "brukte" mye olje og årsaken er at jeg mistet den gummi pakningen som kommer under olje påfyllings lokken på motoren. EDIT: Satt den pakkningen på, det er masse olje i bilen nå, men den oljelampa blinker helt intil jeg starter bilen. Kan olje pumpe ha gått i stykker? staljin 6213994[/snapback] Om den var i stykker ville du vel ikke fått noe oljetrykk under drift? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Fant ut hva som var årsaken til at min Vento "brukte" mye olje og årsaken er at jeg mistet den gummi pakningen som kommer under olje påfyllings lokken på motoren. EDIT: Satt den pakkningen på, det er masse olje i bilen nå, men den oljelampa blinker helt intil jeg starter bilen. Kan olje pumpe ha gått i stykker? staljin 6213994[/snapback] Passe dumt da :!: Men skal ikke oljelampa blinke da, som et tegn på at den funker? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Passe dumt da :!: Men skal ikke oljelampa blinke da, som et tegn på at den funker? 6216283[/snapback] Takk for lovord kremt Hos meg har den altid blinket et par ganger og så ble den stående på omtrent like før gløde lampe indikator slukner. Dette har ikke skjedd før i hverfall. staljin Endret 31. mai 2006 av staljin Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 At oljelampa blinker litt før fullt oljetrykk er oppnådd er ikke unaturlig, så lenge den slukker når motoren er startet så har det ikke noe å si. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 At oljelampa blinker litt før fullt oljetrykk er oppnådd er ikke unaturlig,så lenge den slukker når motoren er startet så har det ikke noe å si. 6217952[/snapback] OK. Takker for det. Staljin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Den pleier også å blinke et par sekunder etter du har byttet olje og filter på bilen, og starter etterpå Lenke til kommentar
Fotan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Kjøpte Mobil1 (0W-40) på Europris for kr99/l, på Esso koster mye mer men naboen mener den har dårligere kvalitet. Når spesifikasjonene er like og Mobil har satt navnet på den er det vel samme kavlitet? Tar jeg feil.......? Lenke til kommentar
jallar8 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Biltemas olje har så si de samme smøreevnene,men det som er like viktig er rense egenskapene på oljen...Har fylt på biltema olje på noen biler jeg har hatt, kjørt 7500 km.. tappet den,å sett att oljen ennå ikke har vært skikkelig svart.Da vil det si at den har renset motoren dårlig..Oljen skal være svart etter en så lang kjørelengde, det vil du få visst fu legger i noen kroner ekstra...Så husk, smøreevne er en ting, men renseevne er like så viktig... Lenke til kommentar
clario Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Ja, det er forskjell, Petter Solbergs Subaru hadde ikkje overlevd et løp på den billige Biltema oljen. Over til ditt tilfelle så tror jeg ikke at du vil merke så himla mye forskjell. Endret 3. juli 2006 av clario Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det blir også meningsløst å snakke om biler der man demonterer rubbel og bit etter hvert løp for å få bilen til å yte maks. De fleste av oss her inne eier en serieprodusert riskoker, nazi- vrak, "traktor" eller skab, ikke en bil som skal yte maks hele tiden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) De fleste av oss her inne eier en serieprodusert riskoker, nazi- vrak, "traktor" eller skab, ikke en bil som skal yte maks hele tiden. 6433804[/snapback] Endret 4. juli 2006 av kremt Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Sjekk linken til FK: Varenavn Leverandør Pris eksl. MVA Pris inkl. MVA OLJE SUPER SYNTHETIC 4L FK STATOIL NORGE A/S kr 199,20 kr 249,00 Der står det at det er Statoil som er leverandør. FK 6205444[/snapback] Nå har de skrudd prisen på denne olje slik at det koster 329. Råttent 35% opp på 3 måned. staljin Endret 23. september 2006 av staljin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Enda en bump fra meg. Har nå brukt den Engine Flush greie i motoren til min VW Vento og har merket betraktelig forbedring. Merket forbedring med en eneste gang jag starta bilen etter å ha hatt den Engine Flush i motoren. Nå går bilen som en drøm. Så nå må jeg ofisielt trekke tilbake all min støtte Biltema Olje har fått. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ALDRI MER BILTEMA OLJE!!!!!!!!!!!! Hilsen staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå