Gå til innhold

Acer TM 636LC eller Compaq Evo N800


mortenG

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bærbar og blir mer og mer usikker på hva jeg skal velge. Fant en Acer TM 636LC på ITbutikken til 22.706 kr ink mva.

Har denne spekken.

Mobile Intel® Pentium® 4 prosessor

2,0 GHz

512MB SDRAM

40GB HDD

24x/4x/8x CD/CDRW/DVD

nVidia® GeForce2® Go 100 graphics processor

DualViewT support

56K Modem

15" TFT LCD (1400x1050)

Innebygd 56K modem, LAN, USB, IEEE 1394 port

Norsk Windows XP-Pro-M

 

Noen som har innspill, eneste svakheten jeg finner må være skjærmkortet. Er usikker på om det er 16 eller 32 MB????? Er dette kortet raskt nok til litt spilling??

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mortenG på 2002-10-02 17:50 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: mortenG på 2002-10-02 19:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg skal heller velge denne.

 

COMPAQ Evo N800v

P4M 1.7

256MB

40GB

15"TFT(14x10/32MB)

ATI Mobility Radeon 7500 med 32MB RAM

DVD-CDRW/combo

WinXPP

 

Pris: 20.522 kr hos ITbutikken.

 

Kan jo heller utvide med mer RAM siden. Vil den lavere prosessor hastigheten ha mye å si??

Lenke til kommentar

ASUS L3 (3800 series) kunne kanskje også vært et valg?

 

15" UXGA

P4M/D 1,8 GHz og oppover

128 - 1024 MB DDR RAM

30+ GB HDD

ATI Radeon M7 3D med 32 MB DDR

8X DVD eller DVD/CD-RW Combo

56kb modem og 10/100 Mbit nettverk

To FireWire (1394) porter

Optisk digital lydutgang

Windows XP Home som standard

Maksimalt 3,2 Kg

 

Her velger du cpu, (gå for mobile) og går for så stor harddisk og mye ram som du ønsker.

 

~Cral

 

* Jeg jobber for H-Ødegaard & Co som er norsk importør av ASUS bærbare maskiner. Men jeg er her som privatperson. Men dere ta dette som reklame eller hva dere nå enn vil, imo, er dette en maskin i klasse med de 2 andre, og derfor mener jeg at det er helt greit å oppgi denne som et alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg stod i nesten samme valget og kjørte på en Acer 527 TXV før dette. Jeg valgte Evo 800 bl.a. grunnet bedre ytelse - Acer er i det nedre skiktet både m.h.t. pris og ytelse, men de hevder seg meget godt. Var godt fornøyd med min Acer, men merket at ytelsen av og til var svakere enne sammenlignbare systemer.

 

Se forøvrig test på disse Acer PC`ene her:

(ikke helt identiske modeller - men gir pekepinn)

http://www.dinside.no/page/artf/31170.shtml?

http://www.zdnet.com/supercenter/stories/o...,561955,00.html

 

Begge disse 630-modellene kommer godt ut av testene.

 

Dette med Compaq Windows syntes jeg var et problem på tidligere modeller, men på min Evo kunne jeg velge en ren XP installasjon eller en med Compaq sine tilleggsprogrammer. Det er forøvrig ikke noe problem, verken på Acer eller Compaq, å kjøre en ren Windowsinstallasjon (hvis en får med for mye stash for leverandøren).

 

Ellers har Acer gode nettsider med drivere og oppdateringer, men jeg heller til Compaq`en når det gjelder skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt en sånn på QXL, men rimelig sikker på at det er noe tull.. Prøvde å ringe telefonnummeret til selgeren, og da kom jeg fram til en stakkar som var rimelig plaget av telefonsamtaler, og som ikke visste noe som helst om pc'er som skulle selges.

 

Men hvis det ikke er noe tull er det som sagt årets kjøp - er jo en helt utrolig maskin til den prisen. Selv 20000 for en sånn 800c er svinbillig sammenlignet med alt annet du finner. En fantastisk bra maskin, har allerede en 800C, og er kjempefornøyd!

 

Hvis det ikke blir noe av det kjøpet vil jeg likevel anbefale en Compaq - 800V burde holde, vurder evnt. å oppgradere garantien på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...