Gå til innhold

2.1 (jack) på TV

Anbefalte innlegg

Er hos en venn, og prøver å fikse et 2.1 høytalersett i TV'n hans. Disse høytalerene har en jackplugg (grønn) men TV'n hans har ikke sånn plugg (til headset etc). Han har to slots for scart (adapter med tre scart-kabler). Er det en måte å ordne dette på? Må man ha en konverter eller noe? Koster dette mye?

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis du har en slik, så har du lydutganger på phono-plugger. Hvis du da i tillegg bruker en slik (dersom linken ikke virker: Søk på varenummer 38-1619 hos clasohlson.no), så skulle du kunne koble til høyttalerne. Dette burde finnes i alle butikker som fører elektriske artikler. Jeg betalte for øvrig ca. halvparten av prisen til Komplett, for min SCART-overgang på Expert/Elkjøp for en tid tilbake.

Vegard

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har altså to sånne kontakter bak:scart-buchsen.jpg

og sånne: Scart-RCA.JPG.

Og høytalerene har bare en grønn jack-plugg (som altså ikke passer i scartkontakten bak på TV). Kan jeg bruke en av de som dere har vis meg?

Edit: Han har en sånn, og fikk kobla til høtalerne i xbox 360. Lyden fungerer når han spiller/ser på film på xboxen, men ikke vanlig TV.. Går dette? :)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

sånn ja :) takker..

Edit: Hva heter den? Link? :)

Funker på X-box, men vi må naturligvis bruke høytalervolum-bryteren for å justere volum.

Det som hadde vært best var om bare de "nye" høytalerene kunne erstatte TV høytalerene. Er dette mulig?

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...