Gå til innhold

Konverteringsproblemer: Avi - wmv/mpg

Anbefalte innlegg

Som det går frem av topicen, har jeg problemer når jeg skal gjøre mine ferdig redigerte filer om til dvd-format.

Det jeg vanligvis gjør er å lage en Avi fil når jeg eksporterer fra Premiere. Denne filen konverterer jeg så til m2p filer (DVD) i et program som heter Canopus ProCoder2.

Dette har stort sett gått veldig greit, men nå oppstår det en feil i programmet noen minutter etter at jeg har satt i gang konverteringen. Jeg har prøvd å scanne for spyware etc. Kjørt reg-clean, osv, men dette hjelper ikke.

Jeg prøvde så å eksportere direkte til mpg (m2v som det heter) i Premiere, men akkurat det samme skjedde her. Det gikk heller ikke å eksportere til wmv.

Det tyder altså på at det ikke er selve programmene som er problemet, men noe med konverteringen. Jeg må legge til at jeg klarte å få konvertert en fil for et par dager siden, og det varierer litt når ting skjærer seg, i blant etter 2 minutter, andre ganger etter 10...

Noen som har noen tips?

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg harnok diskplass, omkring 18 Gb, og filmen er på ca 2Gb i avi format

Har ikke prøvd å brenne rett til DVD, men det er litt uaktuelt, siden jeg skal samle flere filer på en DVD og lage meny osv.

Feilmeldingen lyder slik:

Canopus ProCoder Application har et problem og må lukkes. vi beklager det inntrufne.

Send feilrapport / ikke send

Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg å kjøre et par timer memtest86. Du får den bla på UBCD som er en flott CD å ha i hylla dersom du får problemer.

Dersom memtest86 finner feil i en minnebrikke bør du vurdere å bytte den ut, men dersom du ikke har problemer nå er det ikke behov for panikk selv om data kan bli korrupt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...