Gå til innhold

Konverteringsproblemer: Avi - wmv/mpg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som det går frem av topicen, har jeg problemer når jeg skal gjøre mine ferdig redigerte filer om til dvd-format.

Det jeg vanligvis gjør er å lage en Avi fil når jeg eksporterer fra Premiere. Denne filen konverterer jeg så til m2p filer (DVD) i et program som heter Canopus ProCoder2.

Dette har stort sett gått veldig greit, men nå oppstår det en feil i programmet noen minutter etter at jeg har satt i gang konverteringen. Jeg har prøvd å scanne for spyware etc. Kjørt reg-clean, osv, men dette hjelper ikke.

Jeg prøvde så å eksportere direkte til mpg (m2v som det heter) i Premiere, men akkurat det samme skjedde her. Det gikk heller ikke å eksportere til wmv.

Det tyder altså på at det ikke er selve programmene som er problemet, men noe med konverteringen. Jeg må legge til at jeg klarte å få konvertert en fil for et par dager siden, og det varierer litt når ting skjærer seg, i blant etter 2 minutter, andre ganger etter 10...

Noen som har noen tips?

Tommy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg harnok diskplass, omkring 18 Gb, og filmen er på ca 2Gb i avi format

Har ikke prøvd å brenne rett til DVD, men det er litt uaktuelt, siden jeg skal samle flere filer på en DVD og lage meny osv.

Feilmeldingen lyder slik:

Canopus ProCoder Application har et problem og må lukkes. vi beklager det inntrufne.

Send feilrapport / ikke send

Skrevet

Har du opplevd den feilen i andre programmer?

Det første jeg gjør for å diagnosere en slik feilmelding er å starte med et par timer memtest86 / prime95 for å se om det er hardware feil. Jeg kjenner ikke til selve programmet så det er mitt beste tips.

Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å kjøre et par timer memtest86. Du får den bla på UBCD som er en flott CD å ha i hylla dersom du får problemer.

Dersom memtest86 finner feil i en minnebrikke bør du vurdere å bytte den ut, men dersom du ikke har problemer nå er det ikke behov for panikk selv om data kan bli korrupt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...