Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sett opp Thomson Speedtouch 510i med Nextgetel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Thomson Speedtouch 510i modem som jeg i dag bruker til Online ADSL, bestiller Nextgentel ADSL i løpet av helgen. Tenkte jeg skulle bruke Thomson Speedtouch 510i modemet til Nextgentel også, lar det seg gjøre? har et par spørsmål:

- Hva bruker Nextgentel som VPI/VCI (samme som telenor?)

- Brukernavn og passord, gir Nextgentel ut det? (mener å ha lest noe om kundenummer minus 1000?)

- Bruker de PPPoE eller PPPoA?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har et Thomson Speedtouch 510i modem som jeg i dag bruker til Online ADSL, bestiller Nextgentel ADSL i løpet av helgen. Tenkte jeg skulle bruke Thomson Speedtouch 510i modemet til Nextgentel også, lar det seg gjøre? har et par spørsmål:

- Brukernavn og passord, gir Nextgentel ut det? (mener å ha lest noe om kundenummer minus 1000?)

- Bruker de  PPPoE eller  PPPoA?

6004494[/snapback]

Har selv NGT(frelst :love::innocent: ) og de leverte meg et Thomson Speedtouch modem. Har en del forwarda på det, og det funker fett. www.portforward.com var dit jeg gikk for å konfigge min ruter. Vil også si at Nextgentel gir ikke ut passord(for å logge seg på hver jævla gang du skal online, brenn telenor, brenn), men for å konfigge ruteren kan du gå til kundesidene deres og logge på der(med et brukernavn :)) og derifra kan du logge på speedtouchen... veldig enkelt.

Lenke til kommentar

- Bruker de  PPPoE eller  PPPoA?

VPI/VCI: 1 - 32

Brukernavn = P+(Kundenummer-10 000) (f.eks P227458)

Passord er det samme som aktiveringsapssord som stod i ett av de første brenvene man får fra NGT

PPPoE eller PPPoA: Dettte er forksjellig fra kunde til kunde da de driver å flytter fra PPPoA til PPPoE, så du må bare prøve deg frem eller ringe kunderservice og høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...