WebKnight Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Etter at jeg disablet Wireless Zero Configuration tar det mellom 1-2 minutter før nettverkskortet kobles til. PC'en starter normalt og alt ser greit ut, men det tar altså lang tid før jeg får nett. Kortet er et DWL-G510 (PCI kort). Bruker D-link sin software istedenfor WZC. Hadde kortet på et annet HK før og der funket det bra MSI KT3 Ultra ARU. Har det nå på et ASUS A7A266-E. Noen som vet hva årsaken til dette kan være. Endret 7. juli 2006 av WebKnight Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Prøver meg igjen med denne... Saken er altså at så fort jeg disabler WZC for å bruke D-link sin egen software til konfig av kortet, så tar det et drøyt minutt før PC'en er klar til bruk. Har søkt på nettet, men ikke funnet noen fullgod forklaring.. Noen som har en løsning på dette? Grunnen til at jeg vil disable WZC er at jeg da slipper små heng på PC'en ca hvert minutt som følge av hva jeg tror er at det da søkes etter et kraftigere trådløst nett selv om mitt går for fulle mugger... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er desverre en kjent sak dette med at ting tar litt lang tid og det som er mere merkelig er at oppstarttiden er kortere på Windows 2000 Pro system enn på system som kjører XP . Løsningen er vel å smøre seg med litt tålmodighet men kan like så godt være å passe på at man eventuelt har siste driver eventuelt siste firmware på kortet . Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Har seneste driver etc, så lenge WZC er slått på, kommer jeg meg på nett med én gang, problemet er når denne blir disablet, da tar det, etter at jeg har kommet inn i windows, enda et minutt eller to før jeg har nett... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kan være verd et forsøk å innstallere software/driver på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå