Gå til innhold

Innovativ fysikk i Indiana Jones (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er så morsomt å lese om dette etter at jeg ble avfeid så voldsomt av besserwisserne da jeg skrev så entusiastisk om bevegelsene til personene i Killzone-demoen til PS3.  :wee:

6020695[/snapback]

Nå var det et helt annet tema, da det var CG og ikke ingame...

Lenke til kommentar

Håhå! Dette er akkurat hva jeg har ventet på i årevis! Endelig får vi naturlige bevegelser som tilpasser seg omgivelsene. Avanserte pikseleffekter er ingenting i forhold. :)

 

Det er helt utrolig at jeg klarte å blande Steam med Source :dontgetit:

Eh, nei? Det er da en helt alminnelig glipp. Ikke tenk mer på det, du. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Demo av Endorphin her:

 

 

Ser jo rimelig fett ut - i teorien ihvertfall.

6023596[/snapback]

Det så sinnsvakt bra ut. Om det er den grafikkmotoren Indiana Jones skal bruke, blir det nok en omtrent ny tidsalder anngående grafikkmotorer og fysikkmotorer etc...

Lenke til kommentar
Nå var det et helt annet tema, da det var CG og ikke ingame...

6020769[/snapback]

Jada, vet godt det. Men demo'en signaliserte det samme som Ken Kutaragi også sa i et interview. Her ser vi teknologien demonstrert (ikke nødvendigvis akkurat samme teknologi, men samme effekt), og jeg gleder meg som en unge til spillene kommer. Det er i det hele tatt bare en liten omskrivning av "hva var det jeg sa?"... :p

Lenke til kommentar

Nå må man også huske at selv om denne motoren gjør det mulig å legge til masse fancy, er det fortsatt opp til utvikleren og legge støtte inn i de forskjellige karta i spillet.

 

Å kjører dette på alle NPCer mot all geometri på kartet er vel fortsatt litt mye for dagens cpuer.

Lenke til kommentar

Virka som det var Maya de testa fysikken i ? Fy satan kor mye tid jeg hadde spart om bare animasjonen la til seg selv hvis jeg animerer at modell 1 skal slå modell 2. Men det er vel sinnsykt mye å spesifisere for at dette skal fungere sikkert.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Nå var det et helt annet tema, da det var CG og ikke ingame...

6020769[/snapback]

Jada, vet godt det. Men demo'en signaliserte det samme som Ken Kutaragi også sa i et interview. Her ser vi teknologien demonstrert (ikke nødvendigvis akkurat samme teknologi, men samme effekt), og jeg gleder meg som en unge til spillene kommer. Det er i det hele tatt bare en liten omskrivning av "hva var det jeg sa?"... :p

6023807[/snapback]

Vær så snill.... Ikke lek dum.

Lenke til kommentar
Å kjører dette på alle NPCer mot all geometri på kartet er vel fortsatt litt mye for dagens cpuer.

6024277[/snapback]

Er vel derfor de skal kjøre det på X360 og PS3...

6024535[/snapback]

 

Hehe, vi får se, virker som x360 ikke er noe særlig kraftigere enn en bra trimmet PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vær så snill.... Ikke lek dum.

6024596[/snapback]

Javel. Hvis du bare skal leke Wii-fanboy, så kan du bare fortsette. Men hvis du skal gjøre mer enn å late som om du er seriøs, kan du jo prøve å komme med argumenter på hvorfor du mener jeg er så dum. :ermm: Er det "hva var det jeg sa"-holdningen min du reagerer på?

 

Hehe, vi får se, virker som x360 ikke er noe særlig kraftigere enn en bra trimmet PC.

6024621[/snapback]

Selv om det bare er en bra trimmet PC, er det likevel én trimmet PC. Altså en og samme "trimmet PC" som alle kundene kjøper. Det er mye lettere å utnytte hardwaren når du vet at alle som skal spille spillet sitter på eksakt samme hardware. På denne måten kan de klare å lage spill som ser mye bedre ut til X360 (eller andre konsoller, selvfølgelig) enn en tilsvarende spekket PC. Men du har rett, vi får se.

Lenke til kommentar
Vær så snill.... Ikke lek dum.

6024596[/snapback]

Javel. Hvis du bare skal leke Wii-fanboy, så kan du bare fortsette. Men hvis du skal gjøre mer enn å late som om du er seriøs, kan du jo prøve å komme med argumenter på hvorfor du mener jeg er så dum. :ermm: Er det "hva var det jeg sa"-holdningen min du reagerer på?

 

Hehe, vi får se, virker som x360 ikke er noe særlig kraftigere enn en bra trimmet PC.

6024621[/snapback]

Selv om det bare er en bra trimmet PC, er det likevel én trimmet PC. Altså en og samme "trimmet PC" som alle kundene kjøper. Det er mye lettere å utnytte hardwaren når du vet at alle som skal spille spillet sitter på eksakt samme hardware. På denne måten kan de klare å lage spill som ser mye bedre ut til X360 (eller andre konsoller, selvfølgelig) enn en tilsvarende spekket PC. Men du har rett, vi får se.

6024727[/snapback]

 

Det har jo ikke akkurat slått til hittil med spill som har kommet på begge plattformer. De ser jo mer eller mindre like ut på PC og x360.

 

AtW

Lenke til kommentar
Javel. Hvis du bare skal leke Wii-fanboy, så kan du bare fortsette. Men hvis du skal gjøre mer enn å late som om du er seriøs, kan du jo prøve å komme med argumenter på hvorfor du mener jeg er så dum. :ermm: Er det "hva var det jeg sa"-holdningen min du reagerer på?

6024727[/snapback]

Oi, om man sier noe negativt om en annen konsoll så er man fanboy.

 

Filmen var CG og den har ikke denne type teknologi i seg. Punktum. Er det bare jeg som ikke liker at utviklerer lyver opp i trynet på meg? Uansett jeg gidder ikke diskutere noe som har blitt diskutert nok. Om noen absolutt må tro alt de blir vist, så får det så være.

Lenke til kommentar
Det har jo ikke akkurat slått til hittil med spill som har kommet på begge plattformer. De ser jo mer eller mindre like ut på PC og x360.

6024743[/snapback]

Det er jo det som er hele poenget mitt. Når de skal utvikle til både PC og X360, må man (i enginen) ta høyde for varierende hardware, og dermed ikke kunne utnytte det fullt ut. Det jeg mener er at hvis man utvikler et spill kun for ett sett hardware, vil man kunne få ut mer enn hvis man må ta høyde for et stort spekter. Derfor vil et spill som kun kommer til én konsoll potensialet for å se bedre ut enn det det ville gjort på en tilsvarende (hardwaremessig) PC.

Lenke til kommentar
Oi, om man sier noe negativt om en annen konsoll så er man fanboy.

6024859[/snapback]

Ok. Unnskyld. Syns bare kommentaren din var for kort og usakelig.

 

Filmen var CG og den har ikke denne type teknologi i seg. Punktum.

6024859[/snapback]

Helt enig. Tror heller ikke på det derre "dette er realtime"-snakket til Sony. Men de sier likevel at dette er det vi skal kunne forvente oss. Og det vil være rimelig tamt av dem å ikke innfri. Det som gjør at jeg har tro på det jeg ser, er at dette er en trailer som er laget for å vise fram det som er kult, ikke skjule det som er lamt. Jeg har selv jobbet med spillutvikling, og selv det tamme spillet vårt så grisekult ut med riktig klipping, en dyp, engelsktalende mannsstemme og litt fet musikk. Klart det var mye av det kule i Killzone-demoen som var... skal vi si trailer-pynt, men den viste likevel fram et par ting: Volumetriske partikkeleffekter og flytende overganger mellom animasjoner. Sistnevnte var det jeg var mest entusiastisk over, og det er det vi ser her i teknologien fra natural motion. Grunnen til at jeg trodde at det skulle komme til PS3, var små hint i flere nyheter ang. PS3 i ettertid, slik som denne påfølgende artikkelen etter CG-demoene, hvor Kutaragi sier:

They used real-time on-the-fly calculations rather than pre-rendering and pre-calculations. For the graphics too, determining which movements to make were all calculated.

Det handler altså om å kalkulere bevegelsene, ikke bare spille av en predefinert animasjon ved en bestemt koordinat.

 

Et annet eksempel er det som ble skrevet om Assassin:

Climbing will be treated in much the same manner. Instead of having certain wall textures that are designated as "climbable," the game will allow you to use any geometric feature that extends out farther than 10 centimeters on any given wall as a hand or foothold.

og

The control scheme sounds like it could be pretty ingenious, if executed well. In a nutshell, there will be four buttons that will each correspond to a given body part: both arms and both legs. If you want to climb something, you'll hit the button corresponding to the logically appropriate limb.

Du får meg ikke til å tro at dette blir løst med predefinerte animasjoner. Poenget mitt er bare at dette er teknologi som kommer til PS3, og det var fullt synlig for hele verden i "Hva vi kan forvente oss"-demoene. Det var bare mange som avviste hele greia som løgn og fanteri, fordi det ble mer fokus på real time vs. CG.

 

Uansett jeg gidder ikke diskutere noe som har blitt diskutert nok.

6024859[/snapback]

Hvorfor gjør du det da? :tease: Men vi kan godt slutte her, og heller ta opp tema på nytt om en ukes tid. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har gledet meg til et nytt "Indy" spill.

 

Det startet med et på Amiga - Så ble det Fate of Atlantis på PC for mange år siden, og det siste jeg spilte var "Indiana Jones and the Infernal machine."

Veldig gode og underholdende spill alle sammen. Indy and the Emperors tomb, er vel det hittil siste spillet i rekken, men det gadd jeg av en eller annen grunn ikke prøve. Kanskje fordi det er laget for forrige generasjons maskinvare, og jeg har blitt kresen..

Håper nå uansett at dette nyeste kommer på PC etterhvert, og at de har beholdt den spennende historien, og følelsen av at man er Indy :cool:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Jeg vet jeg bumper en litt gammel tråd, men men...

Om dere vil prøve fysikkmotoren til dette spillet kan dere laste ned en Learning Edition på www.naturalmotion.com

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Antar at man må ha brukt litt 3D-modellerings- og animasjonsprogrammer for å kunne "leke" med det. Eller?

6154671[/snapback]

Nei, faktisk ikke. Bare sett deg ned og prøv det litt, se på noen demonstrasjonsvideoer og du er godt i gang...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...