Gå til innhold

Conroe kommer i juli


Anbefalte innlegg

humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.

sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen.

 

slik det ser ut i dag, kan det faktisk hende at mitt neste system blir mitt første intel system.

6006761[/snapback]

 

Hva mener du med dette?

 

AMD vil nok slå til bake om 1 års tid! Uansett hvor mye Conroe yter i bench, så vil man neppe merke noe forskjell i praktisk bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.

sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen.

 

slik det ser ut i dag, kan det faktisk hende at mitt neste system blir mitt første intel system.

6006761[/snapback]

 

Hva mener du med dette?

 

AMD vil nok slå til bake om 1 års tid! Uansett hvor mye Conroe yter i bench, så vil man neppe merke noe forskjell i praktisk bruk.

6006934[/snapback]

 

Det argumentet har jeg aldri skjønt, merker du ikke forskjell, kjøp en billligere CPU, man kjøper jo den som gir den ytelsen man vil ha, billigst mulig. Og om man synes alle CPUer er bra nok, hva er vitsen med å kjøpe den som er dårligst, bare fordi den er "litt dårligere"? Har fått presentert dette argumentet utallige ganger av Intel-fans av ymse sort de siste årene, what goes around comes around ser det ut til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke merke noe forskjell mellom A643200+ og A64 4000+, så jeg sitter her fortsatt med min gammle s754 3400+. Bruker jeg en stoppeklokke så vil jeg nok se at det er en liten forskjell... Det er ikke bare en prosessor som bestemmer ytelsen i en pc, og selv om man øker frekvense på en prosessor med 20%, så vil man ikke få 20% ytelseøkning på den totale ytelsen.

Lenke til kommentar
nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk.

6006980[/snapback]

 

Jaaaaha? Fordi at? ....

 

Nå kjører jeg personlig 2 servere som blant annet har gått 24/7 i 9 måneder i strekk på det lengste, og det er samtidig med at jeg brukte dem daglig til alt fra surfing til lett spilling i tillegg til server-tjenestene de utfører.

 

Og jeg bruker kun AMD. Jeg var vel kanskje bare heldig da at mine uverdige, ustabile AMD prosessorer ikke crashet...

 

LOL! Wake up man....

 

-Stigma

Lenke til kommentar
humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.

sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen.

6006761[/snapback]

Store problemer? Hva legger du i det?

6006811[/snapback]

Demogorgon: Du mener vel hadde ?

 

De aller første testene anandtech kjørte med AM2 viste at det var store problemer med ytelsen på det tidspunktet, men husk at tester som er gjort et halvt år før produktet er ferdig kan være noe helt annet enn det ferdige produktet. De siste (4. så vidt jeg husker) testene anandtech har gjort med AM2 viser at AM2 yter greit. Omentrent en smule bedre enn tilsvarende prosessor på sokkel 939.

Lenke til kommentar

Godt å høre at AMD har fått skuta på rett kjøl igjen, jeg har ikke funnet noe nyere lesestoff på amd's am2 ytelse.

 

ATW, selvsagt, men spørs om det er nok.

vet ikke hva amd har tngt til å lansere som svar til conroe, men med det jeg har sett, hvis det er korekt, vil ikke en FX62 eller lignende kunne gjøre noe med denne cpu'en, og da ligger de såpass mye lenger under at de må kappe priser MYE, og ikke har noe å svare med i toppen.

 

oppskriften på en sakte død.

 

men vi får se.

spennende.

Lenke til kommentar

Tror ingen vil dø verken fort eller sakte,men det gleder meg virkelig stort at vi endelig har sikkelig konkuranse i toppen.

Sist var det Intel som fikk seg en på tryne,nå slår de sikkelig blåveis tilbake, og ja jeg koser meg :)

Så vil nok AMD svare før eller senere og så er karusellen ved sitt gode gamle akkurat som den bør med knivskarp konkuranse der begge er med og skifter på teten :thumbup:

Vi trenger dem begge og skal ikke svartmale noen av dem selv om man måtte ha mere forkjerlighet for den ene eller den andre :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg tviler veldig sterkt på at Intel vil lansere noen Extreme Edition på 3.33 Ghz ved lansering av Conroe i Juli. Intel trenger kun 2.66 versonen for å slå AMD sin FX-62. Men hvis AMD kommer med en 4MB FX CPU, ja da vil nok Intel fort komme med 3.33 Ghz lekkerbiskenen sin  :cool:

6007859[/snapback]

 

Var det ikke snakk om slutten av året før den skulle komme?

Lenke til kommentar
Det ser ut som det blir mitt andre Intelbaserte system til høsten, mitt første var en P3 700MHz sak med 512MB ram og ATI RAGE XL 128MB grafikk. Etter det har det vært AMD all the way, men hvis Conroe holder det den lover..

6005940[/snapback]

 

hehe! Eg har alltid stått for Intel! Den første hugsa eg ikkje, men den tredje var PIII, den fjerde P4, den femte Intel centrino M735 og nå Intel P D 930... hehe...

Intel er best!! :D

6006069[/snapback]

 

nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk.

6006980[/snapback]

 

Huff. Dere er et par triste personer.

 

Dere har tydeligvis internett. Bruk det. Det skal ikke så veldig mye surfing til før man kommer til et sted med en objektiv vurdering av diverse CPUer. For all del, jeg elsket mitt 440BX og min PIII500 jeg også, men det begynner å bli noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...