Falcon_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen. slik det ser ut i dag, kan det faktisk hende at mitt neste system blir mitt første intel system. 6006761[/snapback] Hva mener du med dette? AMD vil nok slå til bake om 1 års tid! Uansett hvor mye Conroe yter i bench, så vil man neppe merke noe forskjell i praktisk bruk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen. slik det ser ut i dag, kan det faktisk hende at mitt neste system blir mitt første intel system. 6006761[/snapback] Hva mener du med dette? AMD vil nok slå til bake om 1 års tid! Uansett hvor mye Conroe yter i bench, så vil man neppe merke noe forskjell i praktisk bruk. 6006934[/snapback] Det argumentet har jeg aldri skjønt, merker du ikke forskjell, kjøp en billligere CPU, man kjøper jo den som gir den ytelsen man vil ha, billigst mulig. Og om man synes alle CPUer er bra nok, hva er vitsen med å kjøpe den som er dårligst, bare fordi den er "litt dårligere"? Har fått presentert dette argumentet utallige ganger av Intel-fans av ymse sort de siste årene, what goes around comes around ser det ut til. AtW Lenke til kommentar
nosto Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk. 6006980[/snapback] Shhhhh... ikke avsløre hemmeligheten... folk blir bare å misunnelige og begynner å mase.... "BANG- the shit hits the fan" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk. 6006980[/snapback] Fordi det holder huset varmt mener du? AtW Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg kan ikke merke noe forskjell mellom A643200+ og A64 4000+, så jeg sitter her fortsatt med min gammle s754 3400+. Bruker jeg en stoppeklokke så vil jeg nok se at det er en liten forskjell... Det er ikke bare en prosessor som bestemmer ytelsen i en pc, og selv om man øker frekvense på en prosessor med 20%, så vil man ikke få 20% ytelseøkning på den totale ytelsen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk. 6006980[/snapback] Jaaaaha? Fordi at? .... Nå kjører jeg personlig 2 servere som blant annet har gått 24/7 i 9 måneder i strekk på det lengste, og det er samtidig med at jeg brukte dem daglig til alt fra surfing til lett spilling i tillegg til server-tjenestene de utfører. Og jeg bruker kun AMD. Jeg var vel kanskje bare heldig da at mine uverdige, ustabile AMD prosessorer ikke crashet... LOL! Wake up man.... -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen. 6006761[/snapback] Store problemer? Hva legger du i det? 6006811[/snapback] Demogorgon: Du mener vel hadde ? De aller første testene anandtech kjørte med AM2 viste at det var store problemer med ytelsen på det tidspunktet, men husk at tester som er gjort et halvt år før produktet er ferdig kan være noe helt annet enn det ferdige produktet. De siste (4. så vidt jeg husker) testene anandtech har gjort med AM2 viser at AM2 yter greit. Omentrent en smule bedre enn tilsvarende prosessor på sokkel 939. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er det noen som vet en sånn ca pris på de forskjellige Conroeprosessorene eller har ikke Intel avslørt noe om prisettingen? Forhåpentligvis konkurransedyktigepriser Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er det noen som vet en sånn ca pris på de forskjellige Conroeprosessorene eller har ikke Intel avslørt noe om prisettingen? Forhåpentligvis konkurransedyktigepriser 6007441[/snapback] Her finner du det "vi" hvet... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567966 Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ikke så ille priser, men jeg vil tro at moms ikke er inkludert. Blir nok en E6600, en 2,40Ghz Dual Core med 2x2Mb L2 cache og 1066MHz FSB. TDP 65W på meg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hadde ikke grint på nesa om denne lå under juletreet i år. E8000, en 3,33Ghz Dual Core med 2x2Mb L2 cache og 1333Mhz FSB. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Snekker´n: Hadde nok også klart å holde tårene unna ja Blir herlig å kjøre Intel igjen. Begynner å bli noen år siden nå. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Godt å høre at AMD har fått skuta på rett kjøl igjen, jeg har ikke funnet noe nyere lesestoff på amd's am2 ytelse. ATW, selvsagt, men spørs om det er nok. vet ikke hva amd har tngt til å lansere som svar til conroe, men med det jeg har sett, hvis det er korekt, vil ikke en FX62 eller lignende kunne gjøre noe med denne cpu'en, og da ligger de såpass mye lenger under at de må kappe priser MYE, og ikke har noe å svare med i toppen. oppskriften på en sakte død. men vi får se. spennende. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Tror ingen vil dø verken fort eller sakte,men det gleder meg virkelig stort at vi endelig har sikkelig konkuranse i toppen. Sist var det Intel som fikk seg en på tryne,nå slår de sikkelig blåveis tilbake, og ja jeg koser meg Så vil nok AMD svare før eller senere og så er karusellen ved sitt gode gamle akkurat som den bør med knivskarp konkuranse der begge er med og skifter på teten Vi trenger dem begge og skal ikke svartmale noen av dem selv om man måtte ha mere forkjerlighet for den ene eller den andre Endret 29. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tviler veldig sterkt på at Intel vil lansere noen Extreme Edition på 3.33 Ghz ved lansering av Conroe i Juli. Intel trenger kun 2.66 versonen for å slå AMD sin FX-62. Men hvis AMD kommer med en 4MB FX CPU, ja da vil nok Intel fort komme med 3.33 Ghz lekkerbiskenen sin Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tviler veldig sterkt på at Intel vil lansere noen Extreme Edition på 3.33 Ghz ved lansering av Conroe i Juli. Intel trenger kun 2.66 versonen for å slå AMD sin FX-62. Men hvis AMD kommer med en 4MB FX CPU, ja da vil nok Intel fort komme med 3.33 Ghz lekkerbiskenen sin 6007859[/snapback] Var det ikke snakk om slutten av året før den skulle komme? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Snart 2 år siden Intel var inside min PC. Den gang hadde jeg en Northwood 2.8 @ 3.5 Ghz. Til høsten blir det kanskje 2.4 Conroe @ 3.X Ghz ? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 betroz, signaturen din, betyr det "vitenskap er potensiale"? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det ser ut som det blir mitt andre Intelbaserte system til høsten, mitt første var en P3 700MHz sak med 512MB ram og ATI RAGE XL 128MB grafikk. Etter det har det vært AMD all the way, men hvis Conroe holder det den lover.. 6005940[/snapback] hehe! Eg har alltid stått for Intel! Den første hugsa eg ikkje, men den tredje var PIII, den fjerde P4, den femte Intel centrino M735 og nå Intel P D 930... hehe... Intel er best!! 6006069[/snapback] nå har vel intel alltid vært best til 24/7 bruk. 6006980[/snapback] Huff. Dere er et par triste personer. Dere har tydeligvis internett. Bruk det. Det skal ikke så veldig mye surfing til før man kommer til et sted med en objektiv vurdering av diverse CPUer. For all del, jeg elsket mitt 440BX og min PIII500 jeg også, men det begynner å bli noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå