haglemann Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er AMD Atlon 3200 + en for svak prosessor for stue-pc? Kort fortalt: Stue-pcen min hakker i lyden. Dette skjer for eksempel når jeg starter en bildeframvisning mens musikken spiller - eller hvis jeg ser film og et tv-opptak starter. Rundt et halvt sekund hakker lyden - før den fortsetter som normalt. Noen som kan avkrefte at det er ytelsen min som er for svak? Hardware: Abit KN8-SLI, AMD Athlon 64 3200+ "Venice", Hauppauge WinTV-PVR-500MCE, 2x Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA, TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB, XFX GeForce 6600 256 MB Passive Cooling Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 1: Du har ikke DDR2. Fordi du har socket 939 mener jeg, og der støttes ikke DDR2. 2: En 3200+ 64bit skal kunne støtte tv fremvisning og musikk den.. Du har ikke sjekket temp da? at den kanskje throttler litt? mvh Sweet Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er AMD Atlon 3200 + en for svak prosessor for stue-pc? Helt seriøs..?? DEfinitivt IKKE for svak for stue-pc Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det hørtes egentlig mest ut som at det er skjermkortdriverne dine det er noe feil med. Vet at på endel pc'er hvor man ikke har rett skjermkortdrivere så innvirker all skjermaktivitet på lyden, scrolling etc. Så sjekk skjermkortdrivere. Hvis ikke så hørtes det egentlig ut som et godt gammeldags IRQ problem.. Men slike fins vel ikke lenger? -C- Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ok, jeg får sjekke skjermkort-driverne. .. og hva slags ram jeg har Men greit å vite at det neppe er ytelsen. Mobilen min klarer jo også å spille musikk og gjøre andre ting samtidig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå