Gå til innhold

ATi FireGL v3250

tormi

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått muligheten til å bytte ut mitt Radeon 9800Pro kort med kortet over. Har i den sammenheng to spørsmål.

1. Ser ut for meg som FireGL kortet er et PCI-Express kort. Vil det si at jeg ikke kan benytte det på mitt Epox 4G4A+ kort? Dette kortet er blitt ca 3 år gammelt tror jeg.

2. Hvor mye bedre ytelse er det på FireGL kortet?

All hjelp blir satt pris på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver du med profesjonelle 3D applikasjoner (CAD, MAya osv.) eller spill?

Ytelsen til FireGL i spill er nemmelig ikke noe å skryte av.

Du kan ikke bruke PCI Express i ditt hovedkort. Du trenger grafikkort av typen AGP.

Lenke til kommentar
Driver du med profesjonelle 3D applikasjoner (CAD, MAya osv.) eller spill?

Ytelsen til FireGL i spill er nemmelig ikke noe å skryte av.

Du kan ikke bruke PCI Express i ditt hovedkort. Du trenger grafikkort av typen AGP.

6003674[/snapback]

Var det jeg regnet med.

Spiller mest, men den største fordelen hadde vært at jeg slapp artifacts i spill med Doom motoren.

Etter jeg engang for lenge siden fulgte guiden her på siden om å oppgradere Radeon 9800 pro til XT så har jeg ikke klart å få tilbake den rette biosen. Og dermed får jeg artifacts i spill med doom motor..

Men jeg spiller ikke så mye for tiden og maskinen skal uansett byttes ut neste år så det ser jeg frem til. Cluet var at jeg kunne få bytte kortene gratis så da hadde jeg seff lyst til det, men skjønte jo nå at PCI-ekspress er en helt egen buss standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...