demiurgen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified /dbLadixNo/ladix.asp, line 15 noen som vet hva dette betyr?? siden min fungerer fint lokalt på min maskin men når jeg laster opp til webhotellet får jeg beskjeden over... noen som vet hva jeg må gjøre her? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hvordan ser connectionstringen din ut? Og er du sikker på at databasen heter det samme på webhotellet ditt som hjemme? Har du koblet deg til riktig server? Kirikiri Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 det er dreamweaver som har lagd alt sammen... jeg har bare fulgt oppskriften i en bok... på toppen av siden står det: <!--#include file="../Connections/conn_ladix.asp" --> og inne i conn_ladix.asp står det: <% ' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm" ' Type="ADO" ' DesigntimeType="ADO" ' HTTP="true" ' Catalog="" ' Schema="" Dim MM_conn_ladix_STRING MM_conn_ladix_STRING = "dsn=ladix;" %> det er en access database hvor .mdb fila ligger i samme mappe som .asp fila jeg prøver å få kontakt med... kan det være den ' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm" som ikke er til stede? jeg kan ikke si å ha sett den noe sted. men den er jo kommentert ut da... Lenke til kommentar
backup Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ... og inne i conn_ladix.asp står det: <% ' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm" ' Type="ADO" ' DesigntimeType="ADO" ' HTTP="true" ' Catalog="" ' Schema="" Dim MM_conn_ladix_STRING MM_conn_ladix_STRING = "dsn=ladix;" %> I dette scriptet er jo dem 6 første instruksjonene kommentert ut, dem eneste gyldige instruksjonene er dem to siste, nemlig: Dim MM_conn_ladix_STRING MM_conn_ladix_STRING = "dsn=ladix;" Du kan jo droppe scriptet fra dreamweaver og i stedet ta en runde på google. Der finner du mange asp-script for hvordan man konnekter til en mdb-fil. Går ut fra at den eksterne server støtter asp. På kontrollpanelet her må du vel også mellom annet sette read/write rettigheter på mappa/mdb-fila, iallfall hvis den eksterne server kjører under IIS. Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 problem løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå