Gå til innhold

Synspunkter på system?

Anbefalte innlegg

AMD Athlon64 X2 3800+

Asus A8N-SLI Premium

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR (2x CMX1024-3200C2)

XFX GeForce 7600GS XT Extreme 256MB

Cooler Master Centurion 531 kabinett

Hiper Type-R 580W strømforsyning

2x Samsung SpinPoint P120S 250MB SATA2 for kjøring i RAID1

+ ekstra 120mm vifte til kabinettet

+ billig DVD-brenner

Synspunkter på systemet?? Håper det skal bli et stille, men forholdsvis kraftig 10000kr system som kan brukes til det meste bortsett fra de ekstreme spillene.

Endret av aakervik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns det ser bra ut eg =) visst du har litt meir peng, så kunne jo du tatt et 7900GT, som er en litt bedre framtids invistering..

har du tenkt å klokke cpuen? 3800 skal jo gå an å guffe opp litt. visst ikkje så vil eg heller anbefale X2 4200. er greit å ha litt hastighet på kjernene da dei fleste spel ikkje er optimalisert for å bruke begge kjerner.

eg har X2 4200 og et 7800GT i min barebone, og det funker bra =)

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut det oppsettet ditt. Siden du ikke skal spille de nyeste spillene holder et 7600GS,men velg hvertfall et 7600GT hvis du kan. Da har du et skjermkort som yter bra og som bare koster et par hundre mer. Får du lyst til å spille litt,så vil du ikke angre på at du velger 7600GT.

Hvis du vil redusere støy,så kjøp en annen strømforsyning. For eksempel Seasonic S12.

Hvis du vil redusere støy enda mer,så kjøper du dette kabinettet og henger diskene opp i strikk.

Lenke til kommentar

Takk for respons så langt. Ja, innser vel at skjermkortet blir det svake punkt i systemet... Men er veldig fokusert på at systemet skal være stille, og spiller sjelden spill som krever mye grafikkytelse. Har derfor valgt et vifteløst skjermkort. Det finnes enda kraftigere vifteløse skjermkort, men de må da bli ganske varme (og kreve mer luftsirkulasjon)?? Uansett, et skjermkort kan lett byttes senere :-)

Skal se litt på den Seasonic strømforsyningen. Takk for tipset.

Endret av aakervik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...