Gå til innhold

Test av Club3D Radeon 9700 Pro


Howard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cool skrev (2002-10-02 17:29):

Det var bare to ting som skuffet meg med det kortet, pris og at det ikke støtter w98. Jeg kommer aldrig til og kjøpe det siden det ikke støtter w98, liker ikke win xp. Xp vil heller ikke kjøre på min maskin, vet ikke hvorfor.

 

 

Tviler på at Gamere som er så seriøs a de bruker så mye penger på et skjermkort bruker ikke et ****system som win98! Så hvem brur seg egentlig? Hvor mange er det her inne som ikke hadde kjøpt et skjermkort fordi det ikke støtter win98?

 

Og over til en annen sak, jeg ser mange av dere lurer fælt på hva kortet klarer i 3dmark. Tingen med dette kortet er at i samme oppløsning og uten FSAA og slikt på er det ikke _SÅ_ enormt mye bedre enn 4600, men når du fyrer op oppløsningen til 1600x1200 og setter FSAA og alt det der på fullt er et mer enn dobbelt så bra!

 

Det jeg prøver å si er at det egentlig er for folk som vil kjøre høy oppløsninger og alle kvalitetsinnstillingene på, uten at ytelsen taper seg noe nevneverdig.

 

[ endret av Killer_DT den 2002-10-02 22:06 ]

Lenke til kommentar

Fy ****** Hva er det med en del av dere Nvidia-fjols?

 

Hvorfor i all verden kan dere ikke akseptere at ATI har laget et knallprodukt. Og at de pr. dags dato knuser de beste Nvidia-baserte kortene.

 

"Dere" kommer jo med typiske utsagn som: "Bare vent til NV30 kommer. Det blir rått det!"

 

"Dere" er jo som relgiøse fanatikere! Jeg tviler ikke på at Nvidia kommer til å lansere nye bra kort i fremtiden, men det er jeg helt sikker på at ATI kommer til også.

 

Jeg har eid Nvidia baserte kort siden TNT (med unntak av et feilkjøpt G400 :smile:) Men nå har jeg kjøpt et ATI-9700 Pro 128, til tross for at man fikk høre litt pes om disse kortene med en gang de kom til landet. Men jeg er absolutt fornøyd med dette kortet. Deilig å kunne skru opp oppløsningen og skru på FSAA. og fortsatt ha respektablel FPS.

 

 

 

_________________

AMDXp 1700+

MSI KT3 Ultra 2BR

512MB pc2100

ATI Radeon 9700 Pro 128

2 x WDC 120GB 8MB Cache (Raid 0)

SB Live! Player

Chieftec DX01SLD

3D MARK 2001SE:12050

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: warmaster på 2002-10-02 22:22 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: warmaster på 2002-10-02 22:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Skal ha meg et nytt skjerm kort.. Da blir valget mellom nevnte kort og Geforce4 ti4600. Jeg får mer skjermkort for pengene hvis jeg velger Geforce, men jeg har oxo lyst på det feteste på markede. Noen meninger om hva jeg burde velge?



 

Nå har jeg fulgt Nvidia siste årene: GeForce, GeForce2 og GeForce3. Nå har jeg nylig gått over til ATI R9700. Dette har jeg gjort av en eneste grunn: Bildekvaliteten! Jeg spiller for tiden følgende spill: Bilspill av alle typer, NeverWinter Nights, Operation Flashpoint Resistance.

 

Bildene på et ATI-kort (gjelder også tidligere versjoner som Radeon og Radeon2) er mye bedre enn Nvidia. Nvidia har disse små "Glitch'ene" som hele tiden ligger og forstyrrer bildet. Disse blir du ikke kvitt selv i høye oppløsninger. Hvis du setter på AA, faller frameraten så mye at det blir uholdbart. ATI har bedre bilder uten AA enn det Nvidia klarer med AA. Tenk deg da resultatet når du setter på AA på ATI kortet uten at framraten faller faretruende.

 

Jeg byttet til ATI pga. bildekvaliteten, ikke 3DMark scoren. Noen hundre poeng fra eller til i 3DMark betyr jo ingen ting. Det er spillopplevelsen som skal stå i høysetet, og for tiden er det ATI som er best. Så vil fremtiden vise hva som kommer.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Tror ikke dette blir kortet for meg, fordi jeg bryr meg lite om bildekvaliteten, og fordi jeg aldri kommer til å kjøre større oppløsning enn 1024*768.

AA og AF er ikke like viktig som mye fps, og siden uten dette og i lav oppløsning er kort til halve prisen nesten like bra, så står jeg over dette.

 

Og til deg 2-4 poster opp som tok det som et personlig angrep at noe nevnte "nv30 kommer snart":

Ro deg litt ned, og kos deg med kortet ditt du.

 

Hvis dette er "et kort som banker Nvidia", så tror jeg ikke jeg har lest samme artikkel. Og ytelse i 3dmark har så lite med virkeligheten at jeg blir trist.

 

Takk for at jeg fikk ytre min mening, og til dere som tok dette personlig, og har en trang til å svare i en hissig tone: Ta deg en pille, og svar rolig og saklig. Ha en god dag!

 

_________________

Intel STL2 serverboard, snart med to 1GHz p3, 512mb ECC/reg RAM og 2 18Gig SCSI disker i raid. Eat my shorts!

 

[ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-10-03 15:10 ]

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at kortet er dorlig, kanskje jeg tok litt feil med at nvidia kommer noe nytt snart, syns bare at ATI bør bruke litt lengere tid på kortene sine slik at de blir bedere, hver gang ATI kommer med noe som skal måle seg opp med noe til Nvidia er de etter noen få måneder overkjørt igjen og alle satser Nvidia. Pr i dag er det flere Nvidia brukere en ATI. Hvorfor? jo Nvidia kommer fortere med bedere kort og i MYE større utvalg.

Jaja skulle gjerne ha hatt et ATI kort ja, det vil sikkert alle men da til en pris som er passe (3000,-+ for litt grafikk) Man merker lite forskjell ved spill hvis man har gf4 ti4*** og ATI så hvorfor bruke masse penger på noe som man ikke trenger? untatt for de som ser på 3dmark som et velsignet og gudommelig poengsum :wink:

Uansett så hoppet jeg over gf4 serien fordi jeg ikke trenger det, venter heller til nv30 kommer og ser om noe finnes der til mitt forbruk!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 21:59, skrev Killer_DT:

Quote:


egentlig burde radeon 9700 pro bare fått en 2'er eller noe sånt, om 5 år er jo det bare skrap uansett!!


 

Og hvi du hadde kjøpt Geforce5 til samme prisen så hadde ikke det vært skrap om 5 år?

 

hvorfor skjønner ingen min ironi? :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...