Gå til innhold

Test av Club3D Radeon 9700 Pro


Howard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg virker testen litt unøyaktig.. så flere plasser at oppløsningen var bare kjørt på ATI kortet og ikke nvidia kortene, hvorfor? har Nvidia bedere resultat eller? uansett så syns jeg at ATI ikke fortjener 6(-) siden Nvidia kommer med noe nytt snart og at pris og ytelse ikke går helt opp i hverandre. Ytelses messig er den best (i relevant kort tid spørr du meg).

om prisen hadde vert omtrent det samme som GF4 hadde jeg gitt den en klar 6er.

4-5 for min del nå.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at det 'endelig' kommer noen som seriøst banker GeForce-serien.

 

Dette fører jo bare til at Nvidia må jobbe enda hardere for å forbedre seg - vi som forbrukere får jo råere grafikkytelse for mindre penger for hvert halvår som går.

 

Har selv GeForce 3 nå og skal 'hoppe' over GeForce 4 serien. Om neste kort da blir GeForce 5 eller Radeon 9700 (eller noe annet) får tiden vise.

 

Har hele tiden prøvd å 'hoppe over' annenhver generasjon grafikk-kort for å kunne være nogenlunde med uten å bruke tonnevis av penger. Utviklingen i'min' når det gjelder grafikk-kort ser slik ut:

 

Forskjellige 'vanlige' kort uten spesiell 3D-ytelse -> Voodoo 2 -> TNT2 -> GeForce 1 DDR -> GeForce 3 (vanlig) -> ???

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-10-02 16:30 ]

Lenke til kommentar

Til dem som synes at det var dumt at det ikke kom med video-inngang på Radeon 9700 Pro:

 

Nå har ATI annonsert Radeon 9700 All-In-Wonder. Den har funksjonaliten til Radeon 9700 (også med omtrent samme hastighet på VPU/minne!), men er i tillegg utstyrt med RAGE Theater 200-chippen, som gir bl.a følgende:

 

Quote:


- Captures video signals from all standard video sources, such as broadcast systems (tuners), high-end VCRs, and DVD players in all transmission formats


THEATER 200 supports:


- Composite, S-Video, and Component (including High Definition) video inputs


- NTSC North America and Japan

PAL I, B, G, H, M, D, N

SECAM D, K, L, B, G


- Support for multiple inputs:

Y:Pr:Pb Component input and

5 Composite signals or

4 Composite and 1 S-Video signal or

3 Composite and 2 S-Video (Front & Rear Panel)


- Dual 12-bit ADCs


-Advanced AGC & Clamp circuitry increases immunity to noisy input signals


- Adaptive 2D 3-line Comb Filter


- Integrated high quality horizontal and vertical downscalers


- VBI data capture


- Macrovision detection circuitry


 

(Quotet fra Rage3D)

 

Dessuten har man saker som:

- Stereo lydprosessor

- “Cobra” MPEG-2 Engine (hardware MPEG-2 encoding)

- VideoSoap (filtre som forbedrer videobildet)

- TV-Tuner

 

Mer info finner du hos Rage3D.

 

Forventet pris i USA blir ca. 499$. Forvent kr 6000+ i Norge.

 

Dessuten kommer jo også R350...

 

Edit: Parantesleif.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-02 16:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 16:22, skrev Samcki:

uansett så syns jeg at ATI ikke fortjener 6(-) siden Nvidia kommer med noe nytt snart



 

det du egentlig sier her er at ingenting kan få 6, fordi det hele tiden kommer noe nytt og bedre.

 

 

 

egentlig burde radeon 9700 pro bare fått en 2'er eller noe sånt, om 5 år er jo det bare skrap uansett!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-10-02 16:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 16:56, skrev MrSandman:

Hva er det med at det er umulig å boote uten gpu-vifta?

Hva om man vil montere vannkjøling?


 

Du vil ikke få bootet om ikke floppy kabelen er plugget inn i kortet.

 

Testen er ok og fin den. Synes det var litt dumt at dere "bare" testet den med en XP2100+, da dette kortet makser selv raskere prosessorer. Det er en kjent sak pr. i dag at en PIV 2.53/533 NW er raskere enn de raskeste AMD'er. (Av hva som er tilgjengelig. Enkelte reine CPU benches hvor AMD fortsatt "leder")

 

_________________

AMD K75 700MHz

AOpen AK72

384MB PC133 @ CL2

Radeon8500 128MB Retail BBA 300/300

Pioneer DVD-15S

Philips CDRW1610A

 

[ Denne Melding var redigert av: ExcaliBuR på 2002-10-02 17:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at 9700 kortet eier jo, men jeg var faktisk imponert overt ti4200 kortet her og der.

 

Siden de er halvpris, er det jo greit å ha den som list frem til neste grafikk revolusjon?

Få jo se når 9500 kommer for fullt og.

 

En ting er sikkert, disse sakene dropper ikke like fort i pris som xbox; enda i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var dumt at dere ikke tok med hva dere fikk i overklokket tilstand,pga 50 mhz på core og 50mhz på minne gir MYE i ytelsesøkning! på mitt Radeon 8500 (275/275) Så ved 275/275 så får jeg 8300 ca 3dmarks,men ved 284/283 så er jeg oppe i nesten 9800 3dmarks,så jeg mener det burde være oppe i nesten 15000 3dmarks.. med 37x/35x ?

Har dere testet det i 3dmarks uoffisielt ? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 16:34, skrev TaLo:

Noen som vet hvordan tv-ut funksjonen er på ATI?

Tenker da spesielt på den svarte kanten rundt skjermbildet.

Med Geforce kort har vi heldigvis det geniale lille

programmet TvTool, men hva med ATI?


 

jeg har et ati rage 128 og den har ikke di stygge svarte kantende (det hadde eller ikke mitt ati radeon ve R.I.P :razz: )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 18:24, skrev Prog_Kick:

Jeg synes det var dumt at dere ikke tok med hva dere fikk i overklokket tilstand

[klippet]

Har dere testet det i 3dmarks uoffisielt ?
:grin:


Yes. Med Radeon 9700 Pro @ 370/350 oppnådde vi ca 12600 i 3Dmark2001SE (default test). Det er definitivt prosessoren som holder igjen -> ergo er det på tide med en oppgradering av testlaben vår! :smile:

 

Kan forresten opplyse om at vi også nå har testet kortet på et P4 2.8 GHz samt et Athlon XP 2800+ basert system.

 

XP 2800+: 14953 3Dmarks

P4 2.8: 14318 3Dmarks

 

Mer info vil følge i en nært forestående test av XP 2800+ :smile:

Lenke til kommentar

Syntes ikke 2000 3d marks mer enn gfti46 var så sinnsykt bra da. I mange tester rulte jo ATI kortet, ikke tvil om det, men GF korta holdt godt med i mange også..

 

Men hvis det stemmer (noe jeg ikke tviler på det gjør) det med at dere fikk over 15000 med ny cpu er det jo strax litt bedre ja..

 

Edit:

 

Quote:

For meg virker testen litt unøyaktig.. så flere plasser at oppløsningen var bare kjørt på ATI kortet og ikke nvidia kortene, hvorfor? har Nvidia bedere resultat eller?


 

Sikkert fordi de ikke testet de oppløsningene når de testet kortet, tviler på det er en slags konspirasjon fra hw.no sin side :grin:

_________________

http://www.petitiononline.com/tv2chat/

 

[ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-10-02 20:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...