Gå til innhold

Muslimene krever syke lovendringer


Anbefalte innlegg

*SNIP*

religion suger generelt :nei:

 

vidre, å seperere jenter og gutter i svømmetier må være noe av det mest idiotiske jeg har hørt, jeg hater reliøse ekstremister, hadde jeg kommet i kontakt med den første tullingen som lagde religon  :wallbash:

*snip*

6010254[/snapback]

 

Ifl. en artikkel jeg leste i Scientific american, så er religion en "innebygget" del av menneskelig psyke. De gjorde en del tester, og kom fram til en del morsomme resultater. F.eks. spurte de en eksterminist (en som tror at når du dør, så er det slutt) om hva en kristen ville skjønne etter døde, og svaret var "da skjønner han at han tok feil". Problemet er selvsagt at dersom det er slutt, så kan du ikke tenke, og dermed ikke skjønne at en har tatt feil :)

6010548[/snapback]

 

 

vent litt, spute de en kristen, eller noen fra en annen religon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man har rømt fra sitt hjemland grunnet styresett og forfølgelse kan jeg ikke for alt i verden forstå hvordan de vil ha dette innført i sitt nye land.

 

Har man kommet til Norge eller Sverige så får man tilpasse seg til dette lands regler og levesett, selvfølgelig skal de få beholde sin religion og gies muligheter til og uføre den men å forlange at man skal ha en ministat i staten er å gå forlangt.

 

Har man forlatt Pakistan, Iran, Irak, India, Egypt eller Israel så har man forlatt ett land og en kultur og må innrette seg etter det nye landets kultur.

 

Vi kan ikke ha ett mini Pakistan, Irak eller Israel i Norge.

6003793[/snapback]

Nå kommer disse menneskene fra en helt annen kultur da, har merket meg veldig lav respekt ovenfor dem også .. begynner nesten å lure på om det er noe galt med oss som tror det er de som forventer alt av oss her i Skandinavia.. innvandrerlovene som foreksempel gjelder i Danmark syns jeg er diskriminerende .. det er jo også da en grunn til at det heter innvandrere

Lenke til kommentar
Bra, pavlion. Du har vettet med deg, bra at det finnes folk som deg.

 

 

Personlig tror jeg på den norske nasjonalfølelsen, og at den skal beskyttes. Jeg mener at vi må kunne kalle oss nordmenn uten å måtte bli kalt rasister.

 

 

Men jeg blir kalt rasist uansett. Det pleier å ha lite med hva jeg sier å gjøre, det har som oftest med at jeg har en Unge Høyre nøkkelring.

 

Jessda.

6008730[/snapback]

 

Selvfølgelig skal du få lov til å ha en nasjonalitetsfølelse uten å bli kalt for rasist. Jeg vet også hvordan det er å bli kalt for rasist. Jeg blir ofte kalt for stygge ting fordi folk tror jeg er jødehater og har troen på Jihad og vil sprenge meg selv i lufta og ta med så mange vestlige folk som mulig. Dette er fordi jeg er muslim. Det er trist at de ikke engang prøver å bli kjent med meg.

 

Og vi har jo for eksempel noen pakistanere som tar helt av hvis du kaller dem for (halvt) norske, selv om de er født og oppvokst i Norge. De skal jo absolutt være helt pakistanske og krever til og med få lov til å snakke urdu i klassen uten at noen skal bry seg. Hvorfor skal da ikke du få lov til å være stolt over landet ditt? Er det fordi du er hvit/nordmann?

 

Det er tragisk at noen tror absolutt alle muslimer dreper en jøde med en gang de kommer over en, og det er like tragisk at innvandrere skal få lov til å si rasistiske ting til nordmenn uten at noen får reagere, men at nordmenn ikke har lov til å kritisere innvandringspolitikken engang.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Bra, pavlion. Du har vettet med deg, bra at det finnes folk som deg.

 

 

Personlig tror jeg på den norske nasjonalfølelsen, og at den skal beskyttes. Jeg mener at vi må kunne kalle oss nordmenn uten å måtte bli kalt rasister.

 

 

Men jeg blir kalt rasist uansett. Det pleier å ha lite med hva jeg sier å gjøre, det har som oftest med at jeg har en Unge Høyre nøkkelring.

 

Jessda.

6008730[/snapback]

 

Selvfølgelig skal du få lov til å ha en nasjonalitetsfølelse uten å bli kalt for rasist. Jeg vet også hvordan det er å bli kalt for rasist. Jeg blir ofte kalt for stygge ting fordi folk tror jeg er jødehater og har troen på Jihad og vil sprenge meg selv i lufta og ta med så mange vestlige folk som mulig. Dette er fordi jeg er muslim. Det er trist at de ikke engang prøver å bli kjent med meg.

 

Og vi har jo pakistanere som tar helt av hvis du kaller dem for (halvt) norske, selv om de er født og oppvokst i Norge. De skal jo absolutt være helt pakistanske og krever til og med få lov til å snakke urdu i klassen uten at noen skal bry seg. Hvorfor skal da ikke du få lov til å være stolt over landet ditt? Er det fordi du er hvit/nordmann?

 

Det er tragisk at noen absolutt tror alle muslimer dreper en jøde med en gang de kommer over en, og det er like tragisk at innvandrere skal få lov til å si rasistiske ting til nordmenn uten at noen skal si noe, men at nordmenn ikke har lov til å kritisere innvandringspolitikken engang.

6011302[/snapback]

Er enig med det du sier der.. syns vi skal respektere det iallfall at pakistanere vil bli kalt helt pakistanske og at de skal få lov til å snakke urdu mellom seg burde vel være lovlig også!!

Lenke til kommentar
Bra, pavlion. Du har vettet med deg, bra at det finnes folk som deg.

 

 

Personlig tror jeg på den norske nasjonalfølelsen, og at den skal beskyttes. Jeg mener at vi må kunne kalle oss nordmenn uten å måtte bli kalt rasister.

 

 

Men jeg blir kalt rasist uansett. Det pleier å ha lite med hva jeg sier å gjøre, det har som oftest med at jeg har en Unge Høyre nøkkelring.

 

Jessda.

6008730[/snapback]

 

Selvfølgelig skal du få lov til å ha en nasjonalitetsfølelse uten å bli kalt for rasist. Jeg vet også hvordan det er å bli kalt for rasist. Jeg blir ofte kalt for stygge ting fordi folk tror jeg er jødehater og har troen på Jihad og vil sprenge meg selv i lufta og ta med så mange vestlige folk som mulig. Dette er fordi jeg er muslim. Det er trist at de ikke engang prøver å bli kjent med meg.

 

Og vi har jo pakistanere som tar helt av hvis du kaller dem for (halvt) norske, selv om de er født og oppvokst i Norge. De skal jo absolutt være helt pakistanske og krever til og med få lov til å snakke urdu i klassen uten at noen skal bry seg. Hvorfor skal da ikke du få lov til å være stolt over landet ditt? Er det fordi du er hvit/nordmann?

 

Det er tragisk at noen absolutt tror alle muslimer dreper en jøde med en gang de kommer over en, og det er like tragisk at innvandrere skal få lov til å si rasistiske ting til nordmenn uten at noen skal si noe, men at nordmenn ikke har lov til å kritisere innvandringspolitikken engang.

6011302[/snapback]

Er enig med det du sier der.. syns vi skal respektere det iallfall at pakistanere vil bli kalt helt pakistanske og at de skal få lov til å snakke urdu mellom seg burde vel være lovlig også!!

6011318[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at de ikke skal få lov til å prate urdu, men i en norsk klasse de skal prate urdu og bråke så mye dem vil, og når læreren ber dem prate lavere, roper de rasist.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Bra, pavlion. Du har vettet med deg, bra at det finnes folk som deg.

 

 

Personlig tror jeg på den norske nasjonalfølelsen, og at den skal beskyttes. Jeg mener at vi må kunne kalle oss nordmenn uten å måtte bli kalt rasister.

 

 

Men jeg blir kalt rasist uansett. Det pleier å ha lite med hva jeg sier å gjøre, det har som oftest med at jeg har en Unge Høyre nøkkelring.

 

Jessda.

6008730[/snapback]

 

Selvfølgelig skal du få lov til å ha en nasjonalitetsfølelse uten å bli kalt for rasist. Jeg vet også hvordan det er å bli kalt for rasist. Jeg blir ofte kalt for stygge ting fordi folk tror jeg er jødehater og har troen på Jihad og vil sprenge meg selv i lufta og ta med så mange vestlige folk som mulig. Dette er fordi jeg er muslim. Det er trist at de ikke engang prøver å bli kjent med meg.

 

Og vi har jo pakistanere som tar helt av hvis du kaller dem for (halvt) norske, selv om de er født og oppvokst i Norge. De skal jo absolutt være helt pakistanske og krever til og med få lov til å snakke urdu i klassen uten at noen skal bry seg. Hvorfor skal da ikke du få lov til å være stolt over landet ditt? Er det fordi du er hvit/nordmann?

 

Det er tragisk at noen absolutt tror alle muslimer dreper en jøde med en gang de kommer over en, og det er like tragisk at innvandrere skal få lov til å si rasistiske ting til nordmenn uten at noen skal si noe, men at nordmenn ikke har lov til å kritisere innvandringspolitikken engang.

6011302[/snapback]

Er enig med det du sier der.. syns vi skal respektere det iallfall at pakistanere vil bli kalt helt pakistanske og at de skal få lov til å snakke urdu mellom seg burde vel være lovlig også!!

6011318[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at de ikke skal få lov til å prate urdu, men i en norsk klasse de skal prate urdu og bråke så mye dem vil, og når læreren ber dem prate lavere, roper de rasist.

6011332[/snapback]

Altså akkurat det der skjønner jeg jo ikke fordi lærere roper jo det samme til alle uansett hvilket land de er fra eller om de er mørke i huden eller hvite .. det burde jo selvfølgelig bli satt en stopper for
Lenke til kommentar
Kristendommer har MANGE andre frynsegoder, deriblant statskirken og helligdager (som i mine øyne er helt tøvete).

Kristendommen er for lengst ufarliggjort i dette landet. Dessuten var Norge i utgangspunktet et kristent land. Nå som vi beveger oss mer og mer i retning av et sekulært samfunn så må vi fortsette på den måten, og hindre muslimer i å skru tiden tilbake.

 

Kristne høytider kan vi gjerne beholde så lenge folk ønsker det. Man feirer f.eks. jul selv om man ikke er kristen, fordi det er en koselig tradisjon.

6009612[/snapback]

 

Nå snakker jeg ikke bare om jul. Ta f.eks påske. Det er toatlt unødvendige helligdager. Søndag er også en dag hvor vi har fri i Norge. Hva om vi heller fikk velge oss en dag fri i uken, så hadde vi sluppet å "stoppe helt opp" hver søndag.

Lenke til kommentar
*SNIP*

religion suger generelt :nei:

 

vidre, å seperere jenter og gutter i svømmetier må være noe av det mest idiotiske jeg har hørt, jeg hater reliøse ekstremister, hadde jeg kommet i kontakt med den første tullingen som lagde religon  :wallbash:

*snip*

6010254[/snapback]

 

Ifl. en artikkel jeg leste i Scientific american, så er religion en "innebygget" del av menneskelig psyke. De gjorde en del tester, og kom fram til en del morsomme resultater. F.eks. spurte de en eksterminist (en som tror at når du dør, så er det slutt) om hva en kristen ville skjønne etter døde, og svaret var "da skjønner han at han tok feil". Problemet er selvsagt at dersom det er slutt, så kan du ikke tenke, og dermed ikke skjønne at en har tatt feil :)

6010548[/snapback]

 

 

vent litt, spute de en kristen, eller noen fra en annen religon...

6010860[/snapback]

 

Personen de spurte var eksterminist, det vil antagelig si ateist. Hovedpoenget var at en eksterminist er en som ikke tror på noe liv etter døden.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg ikke bare om jul. Ta f.eks påske. Det er toatlt unødvendige helligdager.

 

Påske forbinder folk med skiferie, ikke med noe relgiøst.

 

Søndag er også en dag hvor vi har fri i Norge. Hva om vi heller fikk velge oss en dag fri i uken, så hadde vi sluppet å "stoppe helt opp" hver søndag.

 

Jeg er forsåvidt enig i det, men jeg tror ikke det er så mange utover de som driver dagligvarebutikk/kiosk ol. og diverse servicenæringer som ønsker å holde åpent 7 dager i uken. Kontorbedrifter starter neppe å holde åpent 7 dager i uken slik at folk selv kan velge hvilke to dager i uken de ønsker å ta fri på. Skal skolene også ha åpent 7 dager i uken slik at foreldrene kan ta fri sammen med barna? Jeg tviler sterkt på at vi ser store omveltninger her med det første, vanene er for innarbeidede og for kompliserte å begynne å forandre på.

Lenke til kommentar

Er enig med det du sier der.. syns vi skal respektere det iallfall at pakistanere vil bli kalt helt pakistanske og at de skal få lov til å snakke urdu mellom seg burde vel være lovlig også!!

 

Er det ikke rart at folk som sannsynligvis har norsk statsborgerskap blir hissige hvis de blir kalt noe annet enn pakistanere?

Lenke til kommentar

De kravene som kom der var litt drøye, men enkelte krav synes jeg de kan stille.

Fks. får ikke muslimene på skolen vår lov til å ta mer enn 1 dag fri for å feire Eid, selvom feiringen varer i 3 dager. Da regnes det som skulk. Men det å få reise en uke til Syden er jo null problem. Mens det er ukevis med fri hver gang det er en kristen høytid.

 

I fjor falt Eid på en dag skolen vår hadde julemesse, men det var ikke snakk om å få lov til å ta de to timene det gjaldt på kvelden fri. Selvom det egentlig er greit å ta en dag fri på Eid, var denne kvelden ikke mulig å få fri. Var ekstra obligatorisk skolegreier. Men hadde man fotballtrening eller noe slikt, ja da var det ikke noe stress å få slippe å komme. Selvfølgelig var det et fåtall av muslimer på den messen, ettersom de fleste kom med foreldre/melding som mente at barnet var sykt og gud vet hva.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg ikke bare om jul. Ta f.eks påske. Det er toatlt unødvendige helligdager.

 

Påske forbinder folk med skiferie, ikke med noe relgiøst.

 

Søndag er også en dag hvor vi har fri i Norge. Hva om vi heller fikk velge oss en dag fri i uken, så hadde vi sluppet å "stoppe helt opp" hver søndag.

 

Jeg er forsåvidt enig i det, men jeg tror ikke det er så mange utover de som driver dagligvarebutikk/kiosk ol. og diverse servicenæringer som ønsker å holde åpent 7 dager i uken. Kontorbedrifter starter neppe å holde åpent 7 dager i uken slik at folk selv kan velge hvilke to dager i uken de ønsker å ta fri på. Skal skolene også ha åpent 7 dager i uken slik at foreldrene kan ta fri sammen med barna? Jeg tviler sterkt på at vi ser store omveltninger her med det første, vanene er for innarbeidede og for kompliserte å begynne å forandre på.

6013022[/snapback]

 

Jeg vil ikke ha skiferie i påsken. Jeg har ingen interesse av å ha mange dager ubetalt tvangs-fri.

Lenke til kommentar
Mens det er ukevis med fri hver gang det er en kristen høytid.

I dag er det mer en tradisjon, og har ikke noe med religion å gjøre for de fleste.

 

Kristendommen og særlig islam må svekkes, ikke styrkes.

6015397[/snapback]

 

 

hvorfor maa islam svekkes? eller blandes det relegion med regjering igjen......slik som skjer for ofte. Noen av de fineste menneskene jeg har mott er muslimer, og akkurat som om de var en forent base av tro. Les om sufi muslimene, jeg tror det vil laere alle like mye som buddismen kan. Og bare en som vet om islam kan svare meg paa dette: hvor mange ganger om dagen ber en muslim?

 

Jeg vet hvorfor kristendommen maa svekkes og er imot enhver relegion....men en ting om gangen.

Lenke til kommentar

Islam må svekkes fordi det religion er basert på at mennesker er irrasjonelle og underkaster seg en autoritet uten å stille spørsmål. Dessuten er islam ikke bare en religion, men også en statsform. Den dekker alle aspekter av livet, og et muslimsk styre i et land vil føre til at ikke-muslimer må undertrykkes og leve etter religiøse regler de ikke har valgt å leve etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...