Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stramme håndbrekket? (noob)

Zozzy

Anbefalte innlegg

Hei...

Har en eldre mazda 626, som er i god stand. Det eneste som er problemet er håndbrekket som nesten ikke funker..

Jeg hvet dette hørres latterlig ut, kanskje? Men finnes det noe måte å stramme det på?

Eller har dere noen andre løsninger på problemet?

På forhånd takk!

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har handbrems på kaliperene så må du ikke stramme på waieren uten å sjekke vandringen på armene waieren er festet på kaliperen.Man må aldri stramme waieren slik at armen har begynnt å bevege seg og ikke ligger imot endestoppen.Waieren skal strammes helt til armen nesten beveger seg.Med en gang en løfter i handbremsen skal armene bevege seg.

Lenke til kommentar
Korrekt som vanlig Morten.

Jeg regner med at bilen har tromler bak, siden det nevnes "eldre 626"

Har den skiver bak, er det mer en jobb for en mekaniker med erfaring fra disse bilene.

6006151[/snapback]

Eldre er et vanskelig begrep når det gjelder bil.Jeg kaller 95 modell gammel,men det er det man kaller det når en snakker om teknikk og bilelektrisk.

Lenke til kommentar

Har den skiver bak, er det mer en jobb for en mekaniker med erfaring fra disse bilene.

6006151[/snapback]

Eldre er et vanskelig begrep når det gjelder bil.Jeg kaller 95 modell gammel,men det er det man kaller det når en snakker om teknikk og bilelektrisk.

6006548[/snapback]

Les 626. Vet ikke når den kom, og når den ble avsluttet, men jeg ser for meg at den er fra 89 eller noe

Lenke til kommentar

6006151[/snapback]

6006548[/snapback]

Les 626. Vet ikke når den kom, og når den ble avsluttet, men jeg ser for meg at den er fra 89 eller noe

6006563[/snapback]

De sluttet vel i 2002.

Lenke til kommentar
Noen som har skiftet wire på en golf 2? Er kun å røske ut den gamle wiren og trykke i en ny vel? Trenger ikke bytte strømpe i tillegg?

Den venstre wiren røyk på golfen min i dag. Clutchwiren røyk i går. Alltid er det noe..

6018503[/snapback]

Får en kjøpt uten strømpe til de?Mener de ikke kan deles når den er ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...