stiiig Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Noen som har noe å si til den påstanden? Jeg mener ikke at alle ansatte i politiet ikke hører hjemme der, men at det i hvert fall er en unaturlig stor andel av de som patruljerer gatene vår som ikke burde hatt den makten og det ansvaret de tross alt har. Jeg har hørt så mange historier om dårlig opptreden fra politifolk at jeg begynner å lure på om kvalitetssikringen ikke fungerer som den burde. Når klagene frem som rettes mot politifolk eller blir betjentene trodd (siden de tross alt er politi) litt mer enn anklagerene? Hvilke personligheter søker seg en karriere i politiet? Fortell gjerne historiene dere selv har opplevd eller hørt fra andre. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er det politimennene det er noe i veien med, eller lovverket de er satt til å følge? Er det slik at politiet kan velge og vrake blant kandidater? Jeg har kun positiv erfaring med politiet. Klart det finnes råtne epler, men med den lønnen de får og den risikoen de utsetter seg for så blir det feil å kreve at de er perfekte, for strengt talt samfunnet hverken betaler de godt nok eller behandler de godt nok til å kreve noe slikt. Så da får man ta til takke med det politiet man får. Lenke til kommentar
Reincard Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Den delen av politiet jeg synes er verst er Økokrim. Måten de har taklet diverse saker på er hårreisende dårlig. Bortsett fra det synes jeg politiet gjør en bra jobb. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ei jeg kjenner har politiradio. På onsdag var det en biljakt gjennom byen med en fyr med hagle som truet med å skyte om de fulgte etter. Dette er hva jeg hørte. Politiet satte sin egen sikkerhet først. Har også en situasjon hvor en bekjent av en god venn av meg måtte legge noen i bakken på grunn av bråk på byen. Politiet turte ikke å sette håndhjern på han som angrep, så sivilisten som la fyren i bakken måtte gjøre det. Det er jo selvfølgelig ikke alltid slik. Ville bare dra frem noen eksempler. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er nok endel grumsete holdninger, spesielt mot narkomane. Satt selv og hørte på radio illegal og stusset over følgende utsagn: "Mistenkte er bla bla bla.... nordmann, type narkoman." Det var morsomt der og da, men hører ganske mye om politivold i Oslo mot narkomane og det synes jeg ikke er spesielt morsomt. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Åååå er det derfor de går så ofte i kjeldresser, at de er i en vernet bedrift mener jeg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ei jeg kjenner har politiradio. På onsdag var det en biljakt gjennom byen med en fyr med hagle som truet med å skyte om de fulgte etter. Dette er hva jeg hørte. Politiet satte sin egen sikkerhet først. Har også en situasjon hvor en bekjent av en god venn av meg måtte legge noen i bakken på grunn av bråk på byen. Politiet turte ikke å sette håndhjern på han som angrep, så sivilisten som la fyren i bakken måtte gjøre det. Det er jo selvfølgelig ikke alltid slik. Ville bare dra frem noen eksempler. 6003527[/snapback] Så du mener at politiet burde ha fulgt etter bilen med risiko for å bli skutt? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er det politimennene det er noe i veien med, eller lovverket de er satt til å følge?Er det slik at politiet kan velge og vrake blant kandidater? Jeg har kun positiv erfaring med politiet. Klart det finnes råtne epler, men med den lønnen de får og den risikoen de utsetter seg for så blir det feil å kreve at de er perfekte, for strengt talt samfunnet hverken betaler de godt nok eller behandler de godt nok til å kreve noe slikt. Så da får man ta til takke med det politiet man får. 6002948[/snapback] Kunne ikke vært mer enig i det med bold-skrift Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ei jeg kjenner har politiradio. På onsdag var det en biljakt gjennom byen med en fyr med hagle som truet med å skyte om de fulgte etter. Dette er hva jeg hørte. Politiet satte sin egen sikkerhet først. Har også en situasjon hvor en bekjent av en god venn av meg måtte legge noen i bakken på grunn av bråk på byen. Politiet turte ikke å sette håndhjern på han som angrep, så sivilisten som la fyren i bakken måtte gjøre det. Det er jo selvfølgelig ikke alltid slik. Ville bare dra frem noen eksempler. 6003527[/snapback] Så du mener at politiet burde ha fulgt etter bilen med risiko for å bli skutt? 6004042[/snapback] De er her for å beskytte samfunnet, ikke seg selv. Selv om politiets sikkerhet også skal stå høyt, så skal man ikke unngå å rykke ut når en mann går amok med hagle fordi en politimann kan bli skadd, da sannsynligheten for skade på sivile og uskyldige personer er høyere. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ei jeg kjenner har politiradio. På onsdag var det en biljakt gjennom byen med en fyr med hagle som truet med å skyte om de fulgte etter. Dette er hva jeg hørte. Politiet satte sin egen sikkerhet først. Har også en situasjon hvor en bekjent av en god venn av meg måtte legge noen i bakken på grunn av bråk på byen. Politiet turte ikke å sette håndhjern på han som angrep, så sivilisten som la fyren i bakken måtte gjøre det. Det er jo selvfølgelig ikke alltid slik. Ville bare dra frem noen eksempler. 6003527[/snapback] Så du mener at politiet burde ha fulgt etter bilen med risiko for å bli skutt? 6004042[/snapback] De er her for å beskytte samfunnet, ikke seg selv. Selv om politiets sikkerhet også skal stå høyt, så skal man ikke unngå å rykke ut når en mann går amok med hagle fordi en politimann kan bli skadd, da sannsynligheten for skade på sivile og uskyldige personer er høyere. 6007733[/snapback] Er vel ikke trygt for sivile om politiet kommer etter og fyren begynner å skyte vilt med en hagle. Langt fra alle skuddene vil havne i politibilen. Men selvfølgelig, noe må de gjøre. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ei jeg kjenner har politiradio. På onsdag var det en biljakt gjennom byen med en fyr med hagle som truet med å skyte om de fulgte etter. Dette er hva jeg hørte. Politiet satte sin egen sikkerhet først. Har også en situasjon hvor en bekjent av en god venn av meg måtte legge noen i bakken på grunn av bråk på byen. Politiet turte ikke å sette håndhjern på han som angrep, så sivilisten som la fyren i bakken måtte gjøre det. Det er jo selvfølgelig ikke alltid slik. Ville bare dra frem noen eksempler. 6003527[/snapback] Så du mener at politiet burde ha fulgt etter bilen med risiko for å bli skutt? 6004042[/snapback] De er her for å beskytte samfunnet, ikke seg selv. Selv om politiets sikkerhet også skal stå høyt, så skal man ikke unngå å rykke ut når en mann går amok med hagle fordi en politimann kan bli skadd, da sannsynligheten for skade på sivile og uskyldige personer er høyere. 6007733[/snapback] Er vel ikke trygt for sivile om politiet kommer etter og fyren begynner å skyte vilt med en hagle. Langt fra alle skuddene vil havne i politibilen. Men selvfølgelig, noe må de gjøre. 6007813[/snapback] Nå vet jeg som sagt ikke hele situasjonen, og såklart skal de ikke sette livet på spill i hytt og pine, men de er samfunnets autoriteter, og burde oppføre seg som det. Politiet sliter skikkelig med respekt her jeg bor, de setter seg absolutt ikke i respekt. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men så kan jo også vedkommende reagere på at politiet følger etter, men noe må de selvfølgelig gjøre. Det beste ville vært å følge etter undercover vist det var mulig. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg er enig med trådstarter i at det er veldig mange personer i politiet som ikke takler makten de har fått på en bra måte. Har selv sett gode eksempler på politi som regelrett misbruker makten sin og bruker den for egen vinning (f.eks. i form av respekt). Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg er enig med trådstarter i at det er veldig mange personer i politiet som ikke takler makten de har fått på en bra måte. Har selv sett gode eksempler på politi som regelrett misbruker makten sin og bruker den for egen vinning (f.eks. i form av respekt). 6009767[/snapback] Har selv ikke sett noe av dette her i Norge, men i f.eks USA er jo voldsaksjoner, ofte basert på rasisme et stort problem. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg er enig med trådstarter i at det er veldig mange personer i politiet som ikke takler makten de har fått på en bra måte. Har selv sett gode eksempler på politi som regelrett misbruker makten sin og bruker den for egen vinning (f.eks. i form av respekt). 6009767[/snapback] Har selv ikke sett noe av dette her i Norge, men i f.eks USA er jo voldsaksjoner, ofte basert på rasisme et stort problem. 6009780[/snapback] Vel det er jo definitivt ikke så ille her i norge som det man ser på the shield (det er vel der man for det inntrykket av politiet i usa), men jeg mener ganske mange norske politibetjenter har gått for langt (eller kort) med tanke på hva jobben deres faktisk går ut på. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Så baserer ikke jeg påstandene mine ut i fra The Shield(Som jeg aldri har sett), men fra nyheter fra USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå