Gå til innhold

Canon S2 IS - LAH- DC20 - Filter? (løst)

Anbefalte innlegg

Først et kjapt et, i kategorien her står det "Her kan du diskutere tilbehør til speilreflekskamera mv." hva betyr mv.? S2IS er ikke speilrefeks, så er dette feilpost.? :hmm:

Men saken.

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=21870

Det står brukes sammen med tele & vidvinkel konvertere... Den er jo grei. Men...

Går det ann med UV, Polar & andre filter.? Alene eller i tillegg til konverteren.?

Finner ikke noe om dette på nett... Finnes nesten ikke bilder av det. (har funnet, ble ikke klokere..)

(gidder ikke kommentarer på at dette er bare dumt å kjøp deg dSLR i stede osv, jeg VET det men lyst & xprementere litt... :p )

Afseth er sikkert personen for å svare på dette.? :cool:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke det finnes. Har hatt samme kameraet i to måneder nå. Har både vidvinkel og telelinsa, men det ser ikke ut som det er produsert noe annet tilbehør til akkurat det kameraet  :(

6004626[/snapback]

Du tror ikke at man kan sette på et vanlig filter for vanlige objektiv, det er jo 58mm.? Ikke noe som tilsier at det kan settes utenpå.?

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes. Har hatt samme kameraet i to måneder nå. Har både vidvinkel og telelinsa, men det ser ikke ut som det er produsert noe annet tilbehør til akkurat det kameraet  :(

6004626[/snapback]

Du tror ikke at man kan sette på et vanlig filter for vanlige objektiv, det er jo 58mm.? Ikke noe som tilsier at det kan settes utenpå.?

6004728[/snapback]

Den siste forstod jeg ikke helt. Filterfatningen på "vanlige" objektiver varierer sterkt, og man får filtre i alle størrelser. Det finnes veldig små filtre som passer på små kameraer og eldre målsøkere for eksempel, og det finnes gigantiske filtre som passer til svære zoomer. Finnes det filtergjenger, så kan man bruke et vanlig filter. De eneste filtrene som er aktuelle å bruke er pola og grad-filtre.

Lenke til kommentar
Den siste forstod jeg ikke helt. Filterfatningen på "vanlige" objektiver varierer sterkt, og man får filtre i alle størrelser. Det finnes veldig små filtre som passer på små kameraer og eldre målsøkere for eksempel, og det finnes gigantiske filtre som passer til svære zoomer. Finnes det filtergjenger, så kan man bruke et vanlig filter. De eneste filtrene som er aktuelle å bruke er pola og grad-filtre.

6005343[/snapback]

Farmin har tatt noen bilder med Polafilter på sitt 35mm speil & det hadde vært morro å prøve ut... Men først & fremst lyst på mer vidvinkel, bare å vite om det er begrenset til de to "konverterne" eller om det går ann å leke mere med filter, når man først har fått tak i adapteret... :)

Lenke til kommentar

*jeg fant jeg fant sa scorpegutten*

" you can remove the plastic ring around the lens barrel and attach the optional conversion lens adapter. From there you can attach one of the three conversion lenses I mentioned earlier, or any 58 mm filter. "

Lenke til kommentar
*jeg fant jeg fant sa scorpegutten*

" you can remove the plastic ring around the lens barrel and attach the optional conversion lens adapter. From there you can attach one of the three conversion lenses I mentioned earlier, or any 58 mm filter. "

6019080[/snapback]

Det gjør kameraet enda mer anvendelig i sin klasse. Det vil være litt vanskelig å se effekten av polafilteret på elektronisk søker, men den er der likevel. Det samme gjelder gråfilter, evt ND Grad, som kan være veldig nyttig på digitalkamera. Et godt argument for S2 IS som seriøst fotoverktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...