Gå til innhold

Hvordan slå av windows update i xp - SP2?

Anbefalte innlegg

Hei jeg bruker Moonscape på maskinene på skolen der jeg jobber. Moonscape "renser" maskinene hver gang de startes på nytt. Nye oppdateringer blir slettet automatisk av programmet og maskinene vil hele tiden laste ned nye oppdateringer som blir slettet. Hvordan kan jeg slå oppdateringene? Etter jeg installerte SP2 er det ikke lenger mulig å slå dem av i Windows.

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gjøre det på den enkle måten går du bare på Systemegenskaper og velger Automatiske oppdateringer, og velger "Slå av" der.

Hvis du derimot vil gjøre det på den kompliserte måten skriver du services.msc i Kjør-menyen, og i vinduet som kommer opp velger du "Automatic updates", deretter velger du egenskaper der og deaktiverer det.

Men da kan du ikke bruke tjenesten i det hele tatt, gå inn på Windows update og laste ned manuelt altså.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Dersom du har et visst volum med maskiner å holde orden på, vil det enkleste være å sette det opp i en group policy i AD.

Disse innstillingene kan du i såfall sette via grouppolicy editoren under computer configuration - Administrative templates - Windows components - windows update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...