tbgutt Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 datamaskinen vil bare virke med en (1) rambrikke, når jeg har begge på fryser maskinen. noen tips Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Prøvd begge brikkene hver for seg? Sette de i forskjellig spor? Nyeste bios? Eller det kan være at hovedkortet ikke liker mer enn 1 brikke. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hei tbgutt, er det noe liv i deres klasserom? Bare for og komme med et godt tips til deg så kan det være en fordel og skrive inn specs på hk, ram, cpu med mer så er det sikkert flere som vil hjelpe deg. _________________ AMDXp 2000+ Msi kt3 ultra2-r 512Mb samsung pc2700 Club-3d Radeon 9700pro 2xWdc80gbse i raid0 SB Audigy Player Koolance miditower vannkjøling 3d mark 2oo1se:12755poeng [ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-10-03 12:32 ] Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Har vært utfor noe av det samme selv tidligere. Hadde da 2 brikker (512+256) hvor maskinen var ustabil. Etter testing med sisoft sandra (burnin-test) på RAM, klikket maskina og blåskjerm dukket opp. Etter loop-testing enkeltvis på hver brikke, virket alt som det skulle. Da ble løsningen å ta ut den minste RAM-brikken. Konklusjon: Det var ikke noe gærnt med brikkene, de passet rett og slett ikke sammen. Selv om de var av samme fabrikat. Den ene har Cas2 og den andre Cas2,5. Kan hende at hovedkortet hadde problemer med det. Maskina har vært dønn stabil i snart et halvt år nå, og INGEN blåskjermer har jeg fått. :smile: Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-10-03 12:44 ] Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 prøv å sett timeing på ram'n til det dårligste som er og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå