Solefald Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Som emnetittel seier=) noken som har erfaring med eZ Publish CMS ? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 ingen som har prøvd det? Lenke til kommentar
Norgesannonser Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Hei! Ja, jeg jobber med web til vanlig - dog mest som spesialrådgiver innen salg på Internett . Allikevel har jeg en del erfaring innen oppsett, og eZ publish er et av de beste*... Har du en del erfaring osv. er det bare å gyve løs på dette. Bare husk at de vanlige brukerne (i det legger jeg webdesignere og utviklere) av dette CMS'et ofte har mye kode erfaring (php opp mot MySQL etc.). Har du mindre erfaring, ville jeg anbefalt å starte med Joomla (www.joomla.org). Der får du tak i mye mer (og billigere/ gratis) design etc. Samt mange plug-ins gratis. eZ Publish er jo open source det også, men allikevel mye mer kommersialisert enn Joomla. Noe spesifikt du lurer på? *EDIT: så behov for å forklare ordet "beste". eZ publish kan du få til å være veldig sikkert. (Sier i alle fall programmererne jeg har med å gjøre.) Strukturen og koden i det tillater at man kan sertifisere dette - og gjøre det ... sikkert... Joomla kan også gjøres sikkert, men det finnes ingen (som jeg vet) sertifiseringsløsning for dette. Ergo: Skal du bygge et nettsted som trenger høy sikkerhet: eZ P. Skal du bygge et nettsted for artikler/ personlig web: Joomla Endret 28. april 2006 av Norgesannonser Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 vel personlig har eg ingen som helst erfaring med programmering, kun litt visual basic da eg gikk VK1 elektronikk, men eg skal ikkje lage til sida sånn egentlig, berre fortelle kva som skal vere der. grunnen til at eg hadde lyst å prøve eZ var at dei har webshop løsning, men betalingsfunksjoner, da eg ikkje føler at produkter som mamut er verdt prisen det koster.. så eg veit ikkje helt kva som passer best da. han som skal lage til ditta, eller er vel 2 personer da, eine kan endel programmering, visual basic, c++, php og slikt, og litt mysql. han andre kan meir design og slikt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg har prøvd Ez sitt CMS to ganger, med ca 1 års mellomrom, og begge gangene var erfaringen at dette var det mest ressurskrevende makkverket jeg har vært borti. Bare installasjonen tok en evighet pga PC'en gjentatte ganger måtte bruke 100% CPU i opptil flere minutter for å kjøre noen script. Måtte faktisk endre "max execution time" instillingen i PHP ini-filen, fordi den som standard ikke var lang nok til at enkelte av scriptene kunne kjøres ferdig. Jeg har en mistanke om at dette ikke er normalt, men uansett må det jo være et problem i programvaren deres, da absolutt alle andre php/mysql systemer jeg har prøvd har fungert utmerket. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Bruker EZ Publish CMS for tiden, og er forsåvidt fornøyd med det. Det var veldig enkelt å installere på min Windows-maskin. Det var bare å dobbeltklikke og velge pathen som installasjonen skulle være på. Og så var det bare å velge hva for en installasjon du ønsket. Bruker EZ, og har brukt det i tre-fire måneder nå, og er fornøyd. Hvis det er en ting jeg kan klage på, er det at det av og til tar litt tid før jeg får svar på forumet når det er noe jeg lurer på. Men det er vel ikke alle forum som er like aktiv og oppegående som hardware.no?? -B- Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 hehe:P var lite med respons her:P Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For det første skjønner jeg ikke hva den posten har i denne kategorien å gjøre. =S For det andre skulle jeg gjerne sett noen eksempelsider! Vet iallfall at Startsiden sitt magasin kjører eZ P. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 fant ikkje så mange andre plasser som passa.. men Ez kan jo brukest til webshop og slikt =) Lenke til kommentar
thorehh Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vet iallfall at Startsiden sitt magasin kjører eZ P. Vi sparket det ut for et par år siden, siden det var for tungrodd og lite fleksibelt. Denne tråden skulle vært postet i Programvare / Servere. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Og veldig mange andre synes det er svært fleksibelt, og lett å forholde seg til... Hvis du går på ez.no finner du mange sider som er laget med EZ CMS i bunnen... Men jeg vil gjerne anbefale EZ. -B- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå