Starblade Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei, Jeg har et problem med min NEC MultiSync LCD20WGX2. Ved oppstart av pc viser den ikke noe bilde før Windows pålogging. Får opp meldingen "No signal". Skjermen er koblet til skjermkortet via medfølgende DVI kabel, skjermkortet er et Radeon X800XL. Hva kan jeg gjøre for å få bilde hele tiden? Skulle gjerne reinstallert windows nemlig... Er det skjermen det er noe gale med? Skjermkortet? Kabelen? Innstillinger? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Jeg opplever nesten nøyaktig samme problem med min dell 2005FPW. Forskjellen er at det fungerer en gang i blandt. Har Radeon X800GT Jeg frykter at det kanskje er skjermkortet mitt som sliter litt. Skal uansett kjøpe nytt skjermkort snart, så da får jeg enten bekreftet eller avkreftet den teorien. **Edit: Når jeg kjører på integrert grafikk med VGA så fungerer det bra. Endret 28. april 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Prøv med en VGA-kabel en gang eller prøv å bytt DVI-port (hvis du har to stykker på skjermkortet). Det kan også være et problem som er tilknyttet DVI, der PC'n ikke greier å finne skjermen før windows begynner fordi den har de rette driverne eller noe sånt. Lenke til kommentar
Starblade Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har prøvd å koble til en VGA kabel samtidig som DVI kabelen er koblet til, og da vises alt under oppstart. Med en gang jeg fjerner VGA kabelen så er det tilbake til "No signal" og null bilde før windows pålogging. Noe mer jeg kan prøve for å få dette ordnet? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har akkurat samme problem, aldri noe bilde ved oppstart. Men ettersom jeg har en skjerm nr. 2 koblet til, så har jeg ikke brydd meg så mye om det. Jeg har X800 GTO, og har lest om mange lignende problemer med X800. Det er nærliggende å skylde på ATI, men jeg har også plukket opp noe om at problemet egentlig ligger hos skjermene. Har du mulighet til å få testet DVI-tilkobling med en annen skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå