Gå til innhold

varme på 4200+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjekk vifter for støv og lignende.. allle ribber brude rengjøres for det.. trykkluft på boks er fint egnet til dette ;) sjekk også luftflyt i kab ditt, deretter kan du evnetuelt legge på ny pasta dersom ovennevnte ikek hjelper :) AS5 er min favoritt.

Mvh Sweet og lykketil.

Lenke til kommentar
sjekk vifter for støv og lignende.. allle ribber brude rengjøres for det.. trykkluft på boks er fint egnet til dette ;) sjekk også luftflyt i kab ditt, deretter kan du evnetuelt legge på ny pasta dersom ovennevnte ikek hjelper :) AS5 er min favoritt.

Mvh Sweet og lykketil.

6002664[/snapback]

Pc'n er 1mnd gammel så jeg tror ikke det er så mye støv.. Det satt kjølepasta på prosessoren når jeg kjøpte den, burde jeg ha mer kjølepasta?? Er det mye jobb å ta ut prosessoren igjen får å legge mer pasta der?

Lenke til kommentar
Den skal ikke ligge mer en cirka 45 grader ved original klokkefrekvens.

Hilsen,

efikkan.

6007216[/snapback]

Hva gjør jeg da..??

6007248[/snapback]

Enten er vifteinnstillingen feil, viften er defekt eller cpuen er det. Bruker du boxed-kjøler? Er den riktig tilkoblet?

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det er ei teknologi som gjer at prosessoren går nedi klokkefrekvens når maskinen ikkje er i bruk for å spare straum og for at viftene skal gå saktare...

6017924[/snapback]

kan det være derfor at temp. på prosessoren min er så varm 55-60 grader??

lønner det seg å ha viften på maks speed?

Lenke til kommentar
Det er ei teknologi som gjer at prosessoren går nedi klokkefrekvens når maskinen ikkje er i bruk for å spare straum og for at viftene skal gå saktare...

6017924[/snapback]

kan det være derfor at temp. på prosessoren min er så varm 55-60 grader??

lønner det seg å ha viften på maks speed?

6017943[/snapback]

Qool n´Quiet deaktiveres automatisk når du spiller, eller rett og slett "gjør ting" med maskinen.

Q n´Q fungerer slik at maskinen bruker mindre strøm, og eventuelt blir stillere når du ikke bruker den.

(Som forklart av dere andre altså)

Har du en kabinettvifte fra før?

Hvis ikke, kan det hjelpe på temperaturen på prosessoren din. En foran, og en bak i kabinettet. Da drar prosessorvifta inn mer kjølig luft, enn sin egen nesten stillestående.

Ved montering av kjøleren er det viktig å ikke bruke for mye, eller for lite kjølepasta.

Ved "boxed" kjølere, er det allerede påført pasta. Dette har holdt for min prosessor.

Edit: Angående viftehastighet, kan denne justeres i Bios. Med mitt Abit hovedkort, fulgte det med et program som lar meg justere hastigheten der og. Man stiller da inn maks og min temperatur.

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Den boksen er nok strømforsyningen din ja. Under den, bak på kabinetten, kan det være

en plass beregnet for en kabinettvifte. Det samme foran, bare mer skjult.

Mener du at det er en vifte til over prosessoren, eller en vifte prosessoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...