Swoofah Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ehh Nei. Det vil den ikke Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jo, selvsagt har Xbox 360 tatt markedsandeler med sin tidlige lansering, men Playstation er fortsatt langt større enn Xbox i de fleste markeder, og særlig i det gigantiske asiatiske markedet. Og selv om Sony skulle måtte komme til å selge PS3 med tap et års tid har de lett finansielle muskler til å klare dette. 6015569[/snapback] Sony har ikke akkurat flust med kapital hvis det er det du tror. MS har vanvittig mye mer kapital tilgjengelig en Sony og har så vidt jeg vet svært lite gjeld (i motsetning til Sony...). Og både det europeiske og det amerikanske markedet er vel en del større enn det asiatiske? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Asia sammenlagt er enormt og har et ganske så stort land/folketall. Når Kina får kapitalsterke forbrukere vil amerika og europa sammenlagt bli et lite hjørne. Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Asia sammenlagt er enormt og har et ganske så stort land/folketall. Når Kina får kapitalsterke forbrukere vil amerika og europa sammenlagt bli et lite hjørne. 6016170[/snapback] Ja, men det blir enda noen (ti)år før den gjennomsnittlige kineser har samme kjøpekraft som en amerikaner/europeer. Og til spørsmålet om PS3 vil kunne lese HD-DVD: nei, Bluray og HDDVD er konkurrerende formater og er ikke kompatible. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Bare gi meg en pris Sony! så lenge jeg har dekning på kontoen kan de ta hva de vil :=) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Bare gi meg en pris Sony! så lenge jeg har dekning på kontoen kan de ta hva de vil :=) 6016491[/snapback] Er nok ikkje alle som tenker slik Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det står ikke så dårlig til med Sony sine forskjellige avdelinger som enkelte her hevder, riktignok sa dem opp over 45000 arbeidere, og la ned 9 fabrikker forrige år, da dem avsluttet CRT-TV produksjon pga. for store tap der. Men dem tjener ganske bra både på mobil, Bravia, og mye annet. De kjøpte 6 andre fabrikker samtidig, som de la ned de 9 gamle. Synes å si at spillavdelingen holder dem flytende er å krisemaksimere, den er blant de som tjener best selvfølgelig, og det er jo også grunnen til at MS begynte med konsoll, de ville lage hardware for å selge software, sa S. Balmer fyren i ett intervju gjort med Apple IPod. Hvis alt skulle gå gale og Sony skulle klare å drite på draget i alt dem gjør, så tror jeg ikke at teknologi-avdelingene deres, vil dø ut, de vil nok bli oppkjøpt og fortsette og levere, men tror nok nye produkter ville få en mye hardere vei til forbrukeren i så tilfelle. Hvis du tar deg en tur inn på en Sony Style-butikk, så kaster dem nesten nyeste HD-kamera modellene på deg. Selve 1 milliard dollar sponsingen av bluray, sier meg ikke så mye siden jeg ikke har anelse om hvor mye shipping+produksjonen av bluray-drevet i PS3 koster, i den sammenhengen. Men det er jo kjekt å vite at vi får litt sponsing, når vi står med VISA'en. Men selv om Sony er blant de sterkeste HW-bedriftene, så er det er helt riktig at i antall penger, så kan dem ikke komme i nærheten av MS. MS kommer nok forøvrig til å øke inntektene sine ytterligere, når vi PC-brukere kommer til å måtte betale abonemang for Windows, noe som det ser ut til at kommer til å skje snart, dersom vi spekulerer i hva Steve Balmer sier her:http://arstechnica.com/journals/microsoft.ars/2006/4/28/3781 Ser både fordeler og bakdeler med dette, men monopol og abonemang pleier ikke alltid å være så bra. Men blir ihvertfall spennende å se hvilken modell dem lanserer, og om det er noen vei utenom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå