Theo343 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) De som vil ha PS3 kjøper PS3 uansett og gir blanke i om det står BD i leseren. Endret 29. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Sony er langt i fra alene om BD. En brorpart av filmbransjen står bak formatet og foretrekker BD. 6002662[/snapback] Vel, Warner Brothers, (jeg tør påstå at de er av de *større* filmgutta borte i hollywood) de har begynnt å produsere HD-DVD'er da. Pr. den 27. april 2006 var det kun kommet 3 stk filmer ut i HD-DVD formatet, men de er hvertfall begynnt. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Sony er langt i fra alene om BD. En brorpart av filmbransjen står bak formatet og foretrekker BD. 6002662[/snapback] Vel, Warner Brothers, (jeg tør påstå at de er av de *større* filmgutta borte i hollywood) de har begynnt å produsere HD-DVD'er da. Pr. den 27. april 2006 var det kun kommet 3 stk filmer ut i HD-DVD formatet, men de er hvertfall begynnt. 6008572[/snapback] Je, men dette er laaaangt fra det eneste filmselskapet i Hollywood. Siste jeg leste så var de vel delt på midten.. 50/50 (Har dog ingen kilder her akkurat nu, men skulle vel ikke være så vanskelig å finne) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Warner Brothers er kanskje store, men de legger ned avdelinger i land etter land. Kjenner direktøren fra WB Norge(som ble nedlagt/kjøpt for noen år siden). Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Blu-ray har litt større støtte blant filmselskapene i USA. De største selskapene vil nok gi ut på både HD-DVD, og Bluray i starten. Du vil nok fremdeles få aller mest filmer på vanlig DVD. Men dette er en teknologisk nyvinning, og da er det greit å få inn det teknisk sterkeste formatet med en gang. Amerikanerene har klagd seg i en årrekke, fordi dem bare hadde NTSC som standard og måtte nøye seg med 480i (640×480), mens vi Europeere har hatt PAL/Secam 576i (768×576). Rent personlig ønsker jeg ikke samme opplegg engang til, Bluray er det teknisk sterkeste formatet, og det vil ikke være bluray-maskiner til salgs, som ikke kan levere 1080p, og da synes jeg at det er det formatet som blir å finne i butikkene etter hvert som vi får bedre TV'er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er stygt redd for at Sony nå kan gå på en gigtansmell. Eller egentlig ikke... Når Sony lyver til PS-fans, installerer spyware og malware via musikk-CDer, gir artistene som jobber for dem minimalt med penger, osv., så er det kanskje en fordel om Sony går på snørra så de lærer seg å opptre etisk og forsvarlig... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tviler sterkt på at en gigant som Sony går på snørra pga PS3, dette er de vant til. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tviler sterkt på at en gigant som Sony går på snørra pga PS3, dette er de vant til. 6013538[/snapback] No spørs det jo kor stort omfang PS3 vil slenge på banen, det er jo ikkje til å stikke under ein stol at det er snakk om en storsatsning her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det har det alltid vært når Sony har lansert en konsoll. Tror de har større armslag enn man frykter. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Det har det alltid vært når Sony har lansert en konsoll. Tror de har større armslag enn man frykter. 6014746[/snapback] Eg tenker da spesielt på Blu-Ray satsningen,da det ikkje er i næreheten avgjort om denne vil gå seirende ut denne runden. Med sin PS2 var DVD allerede godt på vei inn på markedet sånn sett,så har var de litt safet. Endret 30. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg forstår egentlig ikke hvorfor BD skulle være en risiko på PS3? Alle som kjøper PS3 kjøper jo spillene? Vil det si at alle som lager konsoller med egen type plater og kasett moduler løper stor risiko? Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor BD skulle være en risiko på PS3? Alle som kjøper PS3 kjøper jo spillene? Vil det si at alle som lager konsoller med egen type plater og kasett moduler løper stor risiko? 6014850[/snapback] Joda, og no er dte jo sagt at alle spillene skal komme på BR, men Sony promoterer BR som det neste store medie-formatet igjennom PS3. Om dette vil go hen,om formatet er forut for sin tid gjenstår for forbrukerene å avgjøre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Enig der, det blir absolutt spennende å se om de klarer å få til. Det ligger vel mest på hvilke i hdfilm/hdtv markedet som støtter seg til BD. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ikkje minst så er jo konkurrenten HDDVD en god del billigere å produsere,og det er jo ett vesentlig poeng. Men at Sony går ad-undas,når de på forhånd forventer et så stort tap,det tviler eg på for å si det slik. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor BD skulle være en risiko på PS3? Alle som kjøper PS3 kjøper jo spillene? Vil det si at alle som lager konsoller med egen type plater og kasett moduler løper stor risiko? 6014850[/snapback] Ja, egne typer plater/kasetter er en risiko å ta. Det beste eksempelet man finner er vel i 32/64-bitsalderen, da Sony seilte forbi Nintendo som markedsleder, godt hjulpet av sine billige cder kontra Nintendos dyre cartridger. Før dette var Nintendo den suverene lederen i konsollverdenen. Derfor tar Sony store sjanser med slik storsatsing på Bluray. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Nett nevne det at Nintendo skaut seg kraftig i foten når de valgte å dicthe Sony fra å lage CDROM-drev til sin neste konsoll.Noe som kjente førte til at Sony gjikk sin egen vei. Kan trygt si at Ninteno vart eid ganske hardt der ja EDIT: For folk som vil lese mei om Sony-Nintendo dealen: http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation Endret 30. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Nintendo hadde i den tid et helt eget marked. Selv Nintendo DS i dag selger med cartridges/minnekort og salget går som bare av det fordi de som vil ha nintendo og deres spesielt barnevennlige konsept, kjøper det uansett medium. Jeg vil kjøpe PS3 uansett hva de putter spillene på så lenge prisen på spillene er normale. Har litt anelse av at det er litt piratkopierings misnøye bak dette også. Jeg foretrekker riktignok optisk medium fremfor cartrigdes fordi det kan presse prisene ned på spillene og gir rom for mye større lagringsplass til teksturer osv. Men om det heter BD eller HDDVD når jeg putter det i maskinen er ikke så nøye. Endret 30. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Morsomt at noen naive folk tror at Sony er på konkursens rand. Minner litt om de som spådde Nikons død da Canon kom med 20D fordi den hadde 8 megapiksler istedenfor 6. Har man litt peiling på økonomi vet man at Sony er et gigantkonglomerat med en mengde underdivisjoner, som driver med plateselskap, spillproduksjon, TV, mobiltelefoni, IT-produkter, fotoutstyr, videoutstyr, samt diverse forbrukerelektronikk. Sony har en mengde bein å støtte seg på selv om PS3 mot all formodning ikke skulle selge bra, men PS3 kommer selvsagt til å selge som hakka møkk slik PS1 og PS2 gjorde. Jo, selvsagt har Xbox 360 tatt markedsandeler med sin tidlige lansering, men Playstation er fortsatt langt større enn Xbox i de fleste markeder, og særlig i det gigantiske asiatiske markedet. Og selv om Sony skulle måtte komme til å selge PS3 med tap et års tid har de lett finansielle muskler til å klare dette. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Nå er det spillavdelingen som holder Sony flytende for øyeblikket. Og det er ikke en selvfølge at Sony vil dominere i denne generasjonen. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Beklager dette dumme spørsmålet... Men vil Blu-Ray kunne lese av HD-DVD'er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå