Vindstille Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg søker mye på trådene her i forumet siden jeg ikke syns søkefunsjonen på forumet er er så veldig god. Søker sånn: partisjonering program OR programmer site:diskusjon.no Men nesten alle søkeresultatene jeg får opp er fra Lo-Fi versionen av forumet. Siden det er mye lettere å navigere i hi-fi versjonen og man i hi-fi versjonen kan bruke funsjoner som "lagre i favoritter". Derfor lurte jeg på om dere kunne sperre for at Google skal søke i Lo-Fi versjonen av forumet og dermed bare i hi-fi versjonen. Det burde ikke være så vanskelig å få til. Det er bare å legge /lofiversjon/* i listen over ting som ikke skal søkes i i robots.txt filen. Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here. Er bare å klikke på den helt nederst på søketreffet du har gått inn på, kan vel ikke være så vanskelig ? Det at google søker på lo-fi versjonen er vel gjort med hensikt mtp søketid o.l. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Dette er såvidt jeg vet gjort bevisst som ett av mange tiltak for å bedre ytelsen til forumet. Endret 28. april 2006 av Dahl Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er for øvrig ikke et helt uvanlig "fenomen" akkurat det heller Det finnes mange forum som har ordnet det slik Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Ok, tenkte ikke på det med ytelse. Men selv om det bare er å trykke på "full-version" er det veldig irriterende å måtte trykke på for hver side jeg besøker for å få et mer brukervennlig grensesnitt. Men en annen måte som løser problemet med ytelse er å legge inn en funsjon som gjør at Google får tilsendt lo-fi-versjonen. Men når folk klikker på søkeresultatene til Google blir de videresendt til, eller får opp det vanlige designet. Men dette krever selfølgelig litt scriptsjobbing og jeg vet HW-teamet ikke prioriterer dette så høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg