Gå til innhold

Google søker i Lo-Fi versionen av forumet

Anbefalte innlegg

Jeg søker mye på trådene her i forumet siden jeg ikke syns søkefunsjonen på forumet er er så veldig god.

Søker sånn:

partisjonering program OR programmer site:diskusjon.no

Men nesten alle søkeresultatene jeg får opp er fra Lo-Fi versionen av forumet.

Siden det er mye lettere å navigere i hi-fi versjonen og man i hi-fi versjonen kan bruke funsjoner som "lagre i favoritter". Derfor lurte jeg på om dere kunne sperre for at Google skal søke i Lo-Fi versjonen av forumet og dermed bare i hi-fi versjonen.

Det burde ikke være så vanskelig å få til. Det er bare å legge

/lofiversjon/*

i listen over ting som ikke skal søkes i i robots.txt filen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.

Er bare å klikke på den helt nederst på søketreffet du har gått inn på, kan vel ikke være så vanskelig ?

Det at google søker på lo-fi versjonen er vel gjort med hensikt mtp søketid o.l.

Lenke til kommentar

Ok, tenkte ikke på det med ytelse.

Men selv om det bare er å trykke på "full-version" er det veldig irriterende å måtte trykke på for hver side jeg besøker for å få et mer brukervennlig grensesnitt.

Men en annen måte som løser problemet med ytelse er å legge inn en funsjon som gjør at Google får tilsendt lo-fi-versjonen. Men når folk klikker på søkeresultatene til Google blir de videresendt til, eller får opp det vanlige designet.

Men dette krever selfølgelig litt scriptsjobbing og jeg vet HW-teamet ikke prioriterer dette så høyt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...