cynosure Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har fått tilbud gjennom jobben på å kjøpe mac mini 1.66 ghz intel core duo med appel cinema display 20" lurer på å kjøpe denne og bruke skjermen til pc og bruke mac'en som stue pc,, det jeg vil bruke den til er å spille DVD filmer, avi(xvid), mp3 og vise bilder. lurer altså på følgende 1. funker mac'en til dette formålet? 2. Dvi -> Scart? 3. hvordan kan jeg overføre filene fra pc til mac'en? 4. Bootcamp er jo en mulighet til 3'ern men vil jo helst ha det til å fungere med OS X takker på forhånd for svar cyn Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei, Den fungerer helt glimrende til dette formålet med de innebygde programmene i OS X som iPhoto, ITunes osv. Nå har du også muligheten til å bruke den som et media center med programmet FrontRow som følger med de nyeste mac mini. Ellers kan du bruke et gratis utviklet program som heter Centerstage. Et slags Media Portal for mac... http://centerstageproject.com/ Personlig ville jeg brukt dette sammen med OS X. Selv vurderer jeg å bruke en mac mini med XP som operativsystem når dette blir mer stabilt og brukervennlig å installere. Nevnte jeg at mac mini er musestille? Jeg hadde slått til! Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 takk for svar eneste du ikke svarte på var hvordan overføre filer fra pc til mac må jeg brenne dvd ? eller er det en enkel løsning på det problemet ? Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er ikke vanskeligere å dele filer fra PC til mac enn PC til PC. Mac mini har jo også integrert trådløst nettverk, g-standarden. For ekstra lagringsplass kan du ha denne i tillegg: https://prisguiden.no/product.php?product_id=35223 Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 ok høres bra ut, har bare da et siste spørsmål.. har tenkt å kjøpe lcd-tv med dvi tilkobling, men hadde tenkt å utsette dette litt, hvordan er det å koble fra dvi-til-scart? cyn Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei igjen, Syns å huske jeg hadde det samme problemet engang. Endte med ny TV, hehe. Du vil få utrolig mye mer glede av å kjøpe en LCD TV. De har jo falt utrolig i pris... Kanskje noen andre kan hjelpe med hvordan koble fra VGA/DVI til SCART? God helg! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hei igjen,Syns å huske jeg hadde det samme problemet engang. Endte med ny TV, hehe. Du vil få utrolig mye mer glede av å kjøpe en LCD TV. De har jo falt utrolig i pris... Kanskje noen andre kan hjelpe med hvordan koble fra VGA/DVI til SCART? God helg! 6006184[/snapback] Står noe slikt under 'Tekniske Spesifikasjoner' på apple.no : S-video- og komposittvideo-utgang for direkte tilkobling til en TV eller projektor (med en Apple DVI-til-video-adapter som selges separat) Så da må du sikkert ta en telefon til apple å høre om dem har en slik på lager.. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hei igjen,Syns å huske jeg hadde det samme problemet engang. Endte med ny TV, hehe. Du vil få utrolig mye mer glede av å kjøpe en LCD TV. De har jo falt utrolig i pris... Kanskje noen andre kan hjelpe med hvordan koble fra VGA/DVI til SCART? God helg! 6006184[/snapback] Står noe slikt under 'Tekniske Spesifikasjoner' på apple.no : S-video- og komposittvideo-utgang for direkte tilkobling til en TV eller projektor (med en Apple DVI-til-video-adapter som selges separat) Så da må du sikkert ta en telefon til apple å høre om dem har en slik på lager.. 6009781[/snapback] Men vil absolutt heller anbefale en lcd-tv til pc-bruk... Er stooooor forskjell på vanlig tv og lcd-tv til pc-bruk Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 ok, det var bra det fantes en sånn sak,. jeg kommer kun til å bruke den som media-box til og begynne men skal kjøpe lcd tv etter hvært.. men da er det iallefall ikke noe problem å bruke den med gamle tv til og begynne med. takk for alle svar cyn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå