x-ray-cat Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Hei. Er det noen som vet om det er forskjell på en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz og en vanlig Intel Pentium III 1.13 ghz prosessor? Cache er 512 på begge og og begge har 133 FSB. Jeg vet ikke socketen på den mobile. Men lurer på om en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz som blir markedsført som en cpu for bærbare vil fungere like godt eller likt som en beregnet for stasjonære? Kan noen fortelle hva forskjellen egentlig er? FC-PGA2 er forresten socketen til den for stasjonære. Mvh. Endret 27. april 2006 av x-ray-cat Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hei. Er det noen som vet om det er forskjell på en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz og en vanlig Intel Pentium III 1.13 ghz prosessor? Cache er 512 på begge og og begge har 133 FSB. Jeg vet ikke socketen på den mobile. Men lurer på om en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz som blir markedsført som en cpu for bærbare vil fungere like godt eller likt som en beregnet for stasjonære? Kan noen fortelle hva forskjellen egentlig er? FC-PGA2 er forresten socketen til den for stasjonære. Mvh. 6001784[/snapback] Jeg har den mobile cpuen i min bærbare(IBM ThinkPad T23) , det er en ganske god prosessor. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Hei. Er det noen som vet om det er forskjell på en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz og en vanlig Intel Pentium III 1.13 ghz prosessor? Cache er 512 på begge og og begge har 133 FSB. Jeg vet ikke socketen på den mobile. Men lurer på om en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz som blir markedsført som en cpu for bærbare vil fungere like godt eller likt som en beregnet for stasjonære? Kan noen fortelle hva forskjellen egentlig er? FC-PGA2 er forresten socketen til den for stasjonære. Mvh. 6001784[/snapback] Jeg har den mobile cpuen i min bærbare(IBM ThinkPad T23) , det er en ganske god prosessor. 6002304[/snapback] Okey. Er det socket 370? Eller socket 479? Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hvet du hvordan du finner det ut eller? har sett i everest Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Pentium3 var vel socket 370 Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Forskjellen er at pIII-m bruker mindre strøm og utvikler mindre varme enn desktop versjonen som igjen fører til mindre behov for kjøling. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Jeg lurer på om det er forskjellige socketer og om en mobile fil fungere i en server som er beregnet for socket 370 PIII for stasjonære. Noen som har svar på dette? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tror ikke det vil fungere. Jeg har iallefall en pIII i et desktop hovedkort og der settes prosessoren ned i en slot, ikke i en socket slik alle hovedkort har nå. Jeg tror de bærbare versjonene er i socket versjon, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) PIII socket370 -->slot1 adapter Slockets & Slotkets PIII Endret 29. april 2006 av Zink Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tror ikke det vil fungere. Jeg har iallefall en pIII i et desktop hovedkort og der settes prosessoren ned i en slot, ikke i en socket slik alle hovedkort har nå. Jeg tror de bærbare versjonene er i socket versjon, men er ikke sikker. 6009285[/snapback] Då har du ein P3 med katmai-kjerne. Den kom i både slot- og socketutgave. Coppermine-kjernen brukte fcpga/socket 370 og tulatin brukte fcpga2/socket370. Ut frå denne sida hos Intel ser det ut til at P3-m bruker micro-fcpga (veit ikkje kva det vil sei, men det høyres ut til å vera ulik det som vanlig P3 bruker.) Ellers var P3-m først ute med Speedstep, 1,13GHz versjonen klokka ned til 733 MHz ved batteridrift. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tror ikke det vil fungere. Jeg har iallefall en pIII i et desktop hovedkort og der settes prosessoren ned i en slot, ikke i en socket slik alle hovedkort har nå. Jeg tror de bærbare versjonene er i socket versjon, men er ikke sikker. 6009285[/snapback] Då har du ein P3 med katmai-kjerne. Den kom i både slot- og socketutgave. Coppermine-kjernen brukte fcpga/socket 370 og tulatin brukte fcpga2/socket370. Ut frå denne sida hos Intel ser det ut til at P3-m bruker micro-fcpga (veit ikkje kva det vil sei, men det høyres ut til å vera ulik det som vanlig P3 bruker.) Ellers var P3-m først ute med Speedstep, 1,13GHz versjonen klokka ned til 733 MHz ved batteridrift. 6012486[/snapback] Okey, men da fikk vi klarhet i det. Den jeg har er en pIII 533MHz, 133MHz FSB. Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 eg har den Pentium 3-m 1,13 GHz Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei. Er det noen som vet om det er forskjell på en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz og en vanlig Intel Pentium III 1.13 ghz prosessor? Cache er 512 på begge og og begge har 133 FSB. Jeg vet ikke socketen på den mobile. Men lurer på om en Intel Pentium III mobile prosessor 1.13 ghz som blir markedsført som en cpu for bærbare vil fungere like godt eller likt som en beregnet for stasjonære? Kan noen fortelle hva forskjellen egentlig er? FC-PGA2 er forresten socketen til den for stasjonære. Mvh. 6001784[/snapback] Her finner du det du trenger å vite... http://www.sandpile.org/impl/p3.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå