Gå til innhold

xbox til 1695

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det gjør vel det...

Det sier for eksempel at jeg ikke er dum nok til å kjøpe en Xbox, når jeg kan spille mye bedre spill på PC. Hvis ikke Playstation hadde kommet, hadde nok verden vært mer informert enn i dag. Folk flest ville nok ha innsett, slik som de gjorde før PS, at konsollspilling er for unger. Nå tror folk det er kult, de bryr seg visst lite om at spillene er pil råtne... (PS2 har en del bra spill, så all konsollspilling er ikke utelukket, men det kan man desverre ikke si om Xbox)

Så lenge alle de virkelig bra spillene kommer til PC, er det vel lite vits i å kjøpe en Xbox, eller hva?

Lenke til kommentar

Quote:

Det sier for eksempel at jeg ikke er dum nok til å kjøpe en Xbox, når jeg kan spille mye bedre spill på PC.

Quote:

konsollspilling er for unger.

Quote:

spillene er pil råtne...

Quote:

(PS2 har en del bra spill, så all konsollspilling er ikke utelukket, men det kan man desverre ikke si om Xbox)

Quote:

Så lenge alle de virkelig
bra
spillene kommer til PC, er det vel lite vits i å kjøpe en Xbox, eller hva?

Hahaha, og du er hvor gammel?

Lenke til kommentar

Jeg har en power-PC delux, men jeg eier likevel en Xbox. Poenget er at man kan ta seg litt relax-tid foran TV-en i stua, fyre opp spill uten å tenke på noe annet tull, og bare ha det gøy. Feelingen er annerledes. Men ikke misforstå, PC-en betyr like for meg. Eller nei, den betyr MER for meg.

Det er også positivt med konsoller for folk som ikke har peiling på PC, eller ikke har råd til en PC som kan kjøre slike spill Xbox gjør.

Lenke til kommentar

Cat-Scan, joda, men det skjermkortet ditt holder jo i maks ett år også, og så må det byttes ut fordi spillene hakker. PC-Spillene er jo elendig i den forstand at de må lages for å funke på så enormt mange konfigurasjoner, dvs at de ikke er optimerte, og til slutt får enorme systemkrav.

Nettopp dette, samt kostnadene for innkjøp i forhold til en pc er jo et kjempepluss for konsollene.

Har selv en meget rask pc, men spillene er uansett best på XBox. Pc-Skjermen på 19" og plastikkhøyttalerne til 2500 duger ikke. Da er det bedre å sitte tilbakelendt i sofaen med widescreen tv, et godt surround-anlegg og en behagelig game-pad, stikke, ratt...osv.

Så jeg ville ikke uttalt meg såpass generellt som du gjør. Jeg tror konsollene er fremtiden for spill, bare se hvor hardt MS satser på XBox-live. De aller største titlene i mine øyne, kommer jo på konsoller først uansett, hvis de i det hele tatt kommer på pc - eller at det tar lang tid (1 år +).

Lenke til kommentar

Det virker som om jeg vekket en del fanboys ja :wink:

Hehe...jeg har ikke så ille innstilling til konsoller som jeg først utrykket meg i posten ovenfor, men det var litt morro å se folk tenne litt. Vi skulle hatt en skikkelig diskusjon angående konsoll vs PC. Og da mener jeg ikke drittkasting og andre mer eller mindre tøvete kommentarer, men litt mer seriøse argumenter, slik som fullifaen, Erling E. og b-duvaland kom med.

Jeg mener personlig at konsoller har sine sterke sider, men spillene er ikke en av dem. Bra spill til konsoller er mangelvare i min øyne, selv om det tritt og ofte titter innom noen klassikere. 90% av konsollspill er rimelig svake titler, det finnes jo en god del drittspill til PC også, men her føler jeg at utvalget blandt toppspill er litt større (og når jeg sier toppspill mener jeg ikke spill som selger bra, som f.eks. GTA3, som jeg forøvrig ikke likte i det hele tatt, men spill som virkelig ER bra)

(Ikke at GTA3 er et drittspill, poenget var at det solgte bra...)

De sterke sidene er selvfølgelig prisen på selve konsollene, og utnyttelsen av hardware. Men konsoller kan være så mye mer, konsoller har utviklet seg relativt lite siden de blomstret opp på 80-tallet, det er samme kassa med de samme fordømte kontrollene enda. Konsoller har muligheten til å utvikle seg til skikkelige spillemaskiner, Xbox er jo på god vei til en skikkelig PC/Konsoll hybrid, men det kan fortsatt gjøres bedre. Selv om det kan være morro med et avbrekk i PC spillingen en gang i blandt, så er det fortsatt best å spille spill på PC.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 20:40, skrev Jc-g:

Sånn som Starcraft Ghost, Fable og BC f.eks..
:grin:

Forresten. Det er en kjempefordel å ta med navnet på den du siterer, slik at man slipper å finne den siterte selv.

Du har nettopp blitt partert av LarsC. Og du skal i kjøttkverna. :razz:

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-03 01:19 ]

Lenke til kommentar

Jeg er forøvrig enig med deg Cat-Scan, og slik tenkte også jeg for en stund siden. Men etter Xbox, og Microsofts naturlige innsats på å fyre konsollet opp, ser det ut som det kommer en rekke gode titler fremover.

Baldur's Gate, Battlefield 1942, Fellowship of the Ring osv. osv.

Jeg tror ikke konsoller er et spill-system man har på si lengre. Spesielt ikke med Xbox, som jeg synes det kommer såpass mange lovende titler til før jul.

Lenke til kommentar

Alle sir det er så mye billigere for konsoll, men tenk på dette:

spill til pc: 400kr. Spill til konsoll: 6-700kr. Så om man kjøper mange spill til konsoll så til slutt har man brukt like mye peng sånn som til en fin fin pc.

Men blei litt for glad når Microsoft kjøpte seg begrenset "only on xbox" kos til mgs 3

Lenke til kommentar

Hehe :smile: Det er litt morsomt å se hvordan den diskusjonen blir dradd ut i det absolutt uendelige p.g.a. kverulanter og de som biter på.

Det er rimelig trangsynt å dukke konsollplattformen og påstå at PC er så mye bedre.

Et par argumenter:

Når du spiller på en konsoll slipper du å:

* Vente et par minutter før du får gjort noe

* Defragmentere HD´en ukentlig

* Kjøre antivirus scan, ad-aware, anti trojan o.s.v.

* Sitte i en kontorstol i en ganske bestemt stilling

* Stirre på en 17-19" skjerm (som er mest vanlig

* Oppgradere drivere stadig vekk, optimalisere e.t.c.

* Bruke rundt 10k i året bare for å kunne spille nytt

Vel.. Gi meg tid og jeg kan rote opp et tonn med fler argumenter. Jeg liker begge deler. Har ikke konsoll i dag men har hatt fler forskjellige og vil kjøpe igjen. Det å slenge seg på tvers i godstolen med en håndkontroll og kose seg med et bra spill på TV, det er noen som aldri vil forstå det uansett. Kan være at de ikke vil innrømme det, eller at de ikke har prøvd. Men å dukke konsoll plattformen sånn uten videre er en smule tåpelig.

Det er som å si at bybilen Think! aldri hadde noen fremtid fordi bensinbiler går mye fortere og lengre. At de koster mye mer å vedlikeholde spiller visst ingen rolle.

Erling E.: Du glemte å nevne Midtown Madness 3, som ser helt herlig ut på bildene.

NoLimit_^: Du har rett i at prisen er høyere på konsoll spill. Det er ganske åpenbart. Vi får bare håpe at noe skjer i tiden fremover og at prisen på konsollspill nærmer seg tilsvarende PC-spill. Sorry, men så lenge Microsoft har så mye makt, tviler jeg på at det vil skje i overskuelig fremtid.

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-03 09:29 ]

Lenke til kommentar

Gidder ikke spille PC fordi det er så slitsomt. Mye greiere å sette seg ned i godstolen foran en 32" widescreen TV, skru på XBOX`en, sette på spillet "the Thing", koble til 5x100 watt dolby digital, skru på subben for så å lene seg tilbake å nyte den suverene grafikken og lydeffekter som blåser sokkan av deg. (Venter også på min nye trådløse logitech kontroller for å få en ledninge fri hverdag)

Blir litt puslete da og gå til PC`en, installere spillet som sannsynnligvis inneholder en milliard bugs, laste ned patch for å fikse det, sitte en meter foran skjermen for å få ondt i både rygg og skuldre. Til slutt finner man ut at maskinen ikke er rask nok, grafikk kortet er gått ut på dato osv. I tillegg stinker lyden via dine billige plastikk høytalere.

Kom igjen folkens, e dokker spille interessert så er 1650 ingenting å betale for xbox`en. Dropp noen lokale turer på puben og finansieringa er iorden.(for dokker som er gammel nok)

Fordømte gjerringknarker!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-03 00:15, skrev LarsC:

Forresten. Det er en kjempefordel å ta med
navnet
på den du siterer, slik at man slipper å finne den siterte selv.

Du har nettopp blitt partert av LarsC. Og du skal i kjøttkverna. :razz:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-03 01:19 ]</font>

Jeg tar meg den gleden å spidde deg på pennespissen. Jeg siterte et innlegg som stod rett over, så det burde være helt åpenbart for deg hvem jeg siterte. Hvis ikke, så får det være ditt problem, og ikke mitt.

Quote:

Den 2002-10-03 08:16, skrev NoLimit_^:

Alle sir det er så mye billigere for konsoll, men tenk på dette:

spill til pc: 400kr. Spill til konsoll: 6-700kr. Så om man kjøper mange spill til konsoll så til slutt har man brukt like mye peng sånn som til en fin fin pc.

Og til deg: dette er et spillforum. Jeg antar at de som besøker dette nettstedet elsker spill, inkl. deg. Jeg har derfor følgende spørsmål: har du egentlig tenkt igjennom det du sier her? Fordi det virker ikke veldig logisk. La oss si at en ok spill-PC koster ca 12000,- og en konsoll koster ca 2000. Et PC spill koster ca 400,- og et konsollspill koster ca 600,- dvs. en differanse på 200,- Et lett regnestykke, og det viser seg at du må kjøpe 50 spill før det lønner seg å ha en PC, og hvor lang tid tar det å spille ferdig 50 spill? For en gjennomsnittlig spiller vil jeg anta at det tar 3-5 år. Og i løpet av denne tiden har du garantert oppgradert PC'en din, for at du skal kunne spille de siste spillene. Så jeg tror du er ganske ute og kjøre når du mener at det vil bli billigere med en PC.

PS. Jeg forutsetter at du da selvfølgelig aldri priatkopierer spill, ikke sant? :wink:

Du har nettopp hatt gleden av å bli partert av Jc-g.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-10-03 12:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-03 12:15, skrev Jc-g:

Jeg tar meg den gleden å spidde deg på pennespissen. Jeg siterte et innlegg som stod rett over, så det burde være helt åpenbart for deg hvem jeg siterte. Hvis ikke, så får det være ditt problem, og ikke mitt.

Jasså. Se ID:7. :razz:

Og man siterer ikke Redigert-taggen, gjør man vel?

Du duger ikke til kjøttdeig engang. Får vel lage pølse av deg. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...