Gå til innhold

bilde ble grønt etter montering gpu blokk

monza

Anbefalte innlegg

hei.

etter jeg monterte vannkjøling på 7800 gs kortet mitt. ble bilde grønt etter oppstart.har prøvet å montere alt tilbake igjen slik det var uten det hjalp.

spørsmålet mitt er om noen har vært borti noe slikt,eller har en god ide om hva som er galt.

mvh monza

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

etter jeg monterte vannkjøling på 7800 gs kortet mitt. ble bilde grønt etter oppstart.har prøvet å montere alt tilbake igjen slik det var uten det hjalp.

spørsmålet mitt er om noen har vært borti noe slikt,eller har en god ide om hva som er galt.

mvh monza

6001776[/snapback]

hei.

det er også gjordt,ja hele kortet ble grundigt (vasket med teknisk sprit) rengjort før jeg monterte tilbake slik det var.

monza

Lenke til kommentar
hei.

mvh monza

6001776[/snapback]

hei.

det er også gjordt,ja hele kortet ble grundigt (vasket med teknisk sprit) rengjort før jeg monterte tilbake slik det var.

monza

6001898[/snapback]

hei.

det har jeg ikke sjekket,skal se etter nå.men det gamle kortet virket med en gang jeg satte det i.ja bare grønt og svart.

monza

Lenke til kommentar
Brukt artic silver eller annen sølv-basert paste? Sjekk at det ikke er noen kortsluttning noe sted. Du sa du vasket, men det skal veldig lite til...

-Stigma

6001984[/snapback]

hei

ja jeg har brukt artic silver 5.det jeg mente med vasket,var grundig rengjøring men er ikke sikkert at jeg fikk med alt kjølepasta er jo ikke eletrisk ledene.

monza

Endret av monza
Lenke til kommentar
Du er sikker på at ikke det bare er en av vga-pinnene på pluggen som er bøyd? Slik at du mister en farge?

Er bildet helt grønt?

6001960[/snapback]

Om han kun har grønnfarge så mangler han vel både rød og blå.

Er nok noe annet som har skjedd med kortet under montering tenker jeg.

Lenke til kommentar
Du er sikker på at ikke det bare er en av vga-pinnene på pluggen som er bøyd? Slik at du mister en farge?

Er bildet helt grønt?

6001960[/snapback]

6002151[/snapback]

ja noe rart er det,har sjekket hele kortet med lupe nå,ikke noe galt å se noen plass,og jeg var veldig forsiktig da jeg demonterte kjøleren,og satte ny på.

monza

Lenke til kommentar

Er bildet helt grønt?

6001960[/snapback]

6002151[/snapback]

ja noe rart er det,har sjekket hele kortet med lupe nå,ikke noe galt å se noen plass,og jeg var veldig forsiktig da jeg demonterte kjøleren,og satte ny på.

monza

6002156[/snapback]

heisand :dribble:

fandt ut hva som er galt,den analoge utgangen må være noe feil på.koblet på en slik overgang dvi/analog,og plugget skjermen til digital utgang på kortet,og vips så er bilde fint igjen :thumbup::w00t::w00t:

takker for alle svar :thumbup:

monza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...