Gå til innhold

CCET 17" LCD (L17AX) som ikke funker

Caledorn

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en skjerm som beskrevet i emnet som plutselig har bestemt seg for å ikke fungere skikkelig. Jeg har aldri vært borti denne typen feil før, så derfor tenkte jeg å spørre her om det var noen som hadde noen idéer.

Det som skjer er at når jeg slår på skjermen, så viser den bilde i bare noen sekunder, før den så blir svart. Dette gjelder uansett hvilken skjermmodi eller oppfriskningsfrekvens jeg prøver å vise bilde i. Jeg tok en titt på elektronikken inni skjermen, og alt ser ut til å være i skjønneste orden inni der, så jeg har virkelig ingen anelse om hva dette kan være!

Jeg har forsøkt skjermen på 3 forskjellige pc'er nå, med samme resultat.

Skjermen er dessverre så gammel at jeg er 99% sikker på at den ikke har noen garanti lenger. Dessuten er det et rimelig no-name merke, og det er utrolig vanskelig å finne noen form for informasjon om selve skjermen på nettet noe sted.

Noen som har noen idé om hva dette kan være?

MVH,

Morten Wattø

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å svare på sin egen tråd er jo alltid morsomt - men det kan jo hende noen andre har samme problemet og trenger den informasjonen jeg fant ut. :)

Problemet er med 95% sikkerhet at loddingene på kondensatorene som leverer strøm til backlighten i monitoren er gåene. Ved nærmere inspeksjon av disse fant jeg ut at de så ut som upolert sølv - og en lodding skal absolutt ikke se sånn ut, men skal derimot helst se ut som nypolert sølv.

For å løse problemet skal jeg få en venn av meg som har jobbet med lodding i mange år til å hete opp igjen loddingene slik at kontakten blir bra igjen og motstanden i loddingen forhåpentligvis blir borte. Dette burde løse problemet mitt.

MVH,

Morten Wattø

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...