Caledorn Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Heisann! Jeg har en skjerm som beskrevet i emnet som plutselig har bestemt seg for å ikke fungere skikkelig. Jeg har aldri vært borti denne typen feil før, så derfor tenkte jeg å spørre her om det var noen som hadde noen idéer. Det som skjer er at når jeg slår på skjermen, så viser den bilde i bare noen sekunder, før den så blir svart. Dette gjelder uansett hvilken skjermmodi eller oppfriskningsfrekvens jeg prøver å vise bilde i. Jeg tok en titt på elektronikken inni skjermen, og alt ser ut til å være i skjønneste orden inni der, så jeg har virkelig ingen anelse om hva dette kan være! Jeg har forsøkt skjermen på 3 forskjellige pc'er nå, med samme resultat. Skjermen er dessverre så gammel at jeg er 99% sikker på at den ikke har noen garanti lenger. Dessuten er det et rimelig no-name merke, og det er utrolig vanskelig å finne noen form for informasjon om selve skjermen på nettet noe sted. Noen som har noen idé om hva dette kan være? MVH, Morten Wattø Lenke til kommentar
Caledorn Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Å svare på sin egen tråd er jo alltid morsomt - men det kan jo hende noen andre har samme problemet og trenger den informasjonen jeg fant ut. Problemet er med 95% sikkerhet at loddingene på kondensatorene som leverer strøm til backlighten i monitoren er gåene. Ved nærmere inspeksjon av disse fant jeg ut at de så ut som upolert sølv - og en lodding skal absolutt ikke se sånn ut, men skal derimot helst se ut som nypolert sølv. For å løse problemet skal jeg få en venn av meg som har jobbet med lodding i mange år til å hete opp igjen loddingene slik at kontakten blir bra igjen og motstanden i loddingen forhåpentligvis blir borte. Dette burde løse problemet mitt. MVH, Morten Wattø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå