ragua Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Slik er saken: Jeg har montert en IBM laptop i bilen som jeg har koblet til en skjerm i dashbordet. Laptopen er koblet på en 12v omformer. Problemet er at slik det er satt opp nå ligger den løst i passasjersetet og tar opp mye plass. Dette er fordi jeg må manuelt skru den av og på når jeg setter meg inn i bilen. Jeg ønsker å kunne legge laptopen i bagasjerommet men må da ha en måte å skru den på inne i bilen. Noen forslag? Lenke til kommentar
ragua Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Legger til at jeg har en fjernkontroll koblet til maskina, denne har en av/på knapp men den fungerer bare til å skru av pc'en da den bruker USB tilkobling og når pc'en er av har jo ikke USB portene strøm. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Du kan jo åpne laptopen og forlenge av og på knappen til dashbordet? Evt hatt noe wake-on LAN opplegg på den? ... Lenke til kommentar
ragua Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Du kan jo åpne laptopen og forlenge av og på knappen til dashbordet? Evt hatt noe wake-on LAN opplegg på den? ... 6002513[/snapback] Tenkte på det med å forlenge av og på knappen men er ikke dette elektronisk styrt på laptoper? Wake-on LAN funker vel dårlig siden jeg ikke har noe LAN på den? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Alt er elektronisk styrt, men du trykker inn en bryter når du starter maskina. Bare sett en bryter i paralell med denne Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eventuelt kan du sette strømsparingsfunksjonen slik at laptopen går i stand by, evt hibernate når den går på batteri. For å få dette til må du koble opp strømforsyningen til bilen slik at 12 volten blir brutt når du slår av tenningen. Da vil laptopen gå på batteri, og batteristrømsparingsfunksjonen blir da aktivert... Problemet er vel at du må manuelt slå på laptopen igjen... Lenke til kommentar
ragua Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Eventuelt kan du sette strømsparingsfunksjonen slik at laptopen går i stand by, evt hibernate når den går på batteri. For å få dette til må du koble opp strømforsyningen til bilen slik at 12 volten blir brutt når du slår av tenningen. Da vil laptopen gå på batteri, og batteristrømsparingsfunksjonen blir da aktivert... Problemet er vel at du må manuelt slå på laptopen igjen... 6021730[/snapback] Problemet er ikke å få skru av pc'en men å få start på den igjen....... (som skrevet i første innlegg..) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 tror nok at eneste mulighet da er og åpne pc'en, finne kretskortet hvor på-knappen sitter, lodde på to ledninger der bryteren sitter, og trekke dem fram til dashbordet. hvis du evt. ikke vil åpne opp pc'en, da blir det værre. Lenke til kommentar
ragua Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 tror nok at eneste mulighet da er og åpne pc'en, finne kretskortet hvor på-knappen sitter, lodde på to ledninger der bryteren sitter, og trekke dem fram til dashbordet. hvis du evt. ikke vil åpne opp pc'en, da blir det værre. 6025231[/snapback] Nei jeg tror også dette er eneste muligheten. Det var liksom siste utvei men da går vi for den.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Si i fra hvordan dette går da, gjerne med bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå