Gå til innhold

Stabil overklokking av AMD Athlon 1400MHz

N$$

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vere mange ting som stopper deg fra og kjøre på slike hastigheter...sjekk hvor varmt det blir er vel det første du burde gjøre...ellers så kan det vere kjekt og vete hva annet som er i maskinen...

Forsåvidt her jeg også en athlon 1400 som kjører fint(50-55 grader load) på 1600(134x12) med et MSI K7T266 Pro.

Lenke til kommentar

Den ligger på ca 50 på idle og 55 på load.

Jeg har:

CPU: AMD Athlon 1.4GHz

HK: Asus A7V333

Minne: TwinMos 512DDR-RAM (266MHz)

Harddisk: Western Digital 80GB

CPU-kjøler: NoiseControl "Silverado"

Kjøle Pasta: Artic Silver 3

PowerSupply: 400W PSU med dual Fan + kabinett vifte

Lydkort: SB Audigy Player¨

Skjermkort: MSI GeForce 4 TI4600

Brenner: Plextor 24x/10x/40x

DVD: Asus 12x

+ noe annet som jeg ikke husker

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: N$$ på 2002-10-02 23:17 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: N$$ på 2002-10-02 23:20 ]

Lenke til kommentar

Du må nesten bare prøve deg fram. Gå inn i bios. Juster fsb/multiplier slik du vil ha dem og øk vcore. Vcore er forresten viktig for å oppnå god overklokking og stabilitet, men samtidig betyr det mer varme..

Du kan jo f.eks. prøve å sette fsb til 133 (standard) og multiplier til 12. Det vil da bli 1600MHz tilsammen. Vcore må vel opp i mellom 1.750-1.850V..

Ellers tjener man jo mer på å øke fsb over de spesifiserte 133MHz-ene, men da begynner man å presse komponentene og rammen.

Har selv en AMD T-bird 1.4GHz som forøvrig har opplevd mye. Tror faktisk ikke den har det helt bra, men slik er statsen for øyeblikket;

AMD T-bird 1400@1700MHz (170*10 - 2.050V)

EPoX 8K3A+

"Samsung" 512MB pc2700

Alpha Pal 8045 m/ 80mm Papst, AS3, planslipt, kabinettvifter, Chieftec-kabinett osv.

rom: 21

kabinett: 22

system: 27

idle: 48

load: 55(?)

Lenke til kommentar

Det du treger for å kommer høyere er:

Høyere CPU-spenning.

Bedre CPU-kjøling

Et system som er stabilt på høye FSB'er

DDR-ram blir generellt ikke merkbart varme. For å kjøle de ned må du altså bruke peltier-kjøling eller noe annet som kjøler til under romtemperatur. Overklokkingsevnen til ram er generellt lite avhengig av temperaturen, så jeg tipper det er veldig lite vits i å kjøle den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...