Torrard Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...89-B78999467F96 Fungerer dette sammen? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Når du først skal ha en så dyr data hadde jeg gått for dual core (X2 4200 eller 3800) Pc3200 ram anbefales... Og kansje 2gb..... Pluss at du hadde valgt et veldig dårlig skjermkort. Duger til bf2 og oblivion men ikke og anbefale Ta 7600gt/gs eller 7900gt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) En CPU på 2.4Ghz eller to på 2.2Ghz for 100kr mer? jeg ville hatt to på 2.2Ghz....X2 4200+ høytalerene ville jeg holdt meg langt borte fra...sløseri å kjøpe høytalere i den klassen vil jeg si, spesiellt når du kjøper så krem headsett PC3200 ram er å foretrekke, som forrige poster sier, det er tross alt det CPU støtter.... (ikke at den ikke vil starte med PC2700, men du får redusert systemytelse) Jeg ville heller satset på å laste ned OpenOffice pakken gratis enn å betale 1000kr for MS Office...men det er bare meg... shadow of darknes: det er ikke alle som skal spille...husk det Endret 27. april 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 er enig med shadow her. kjøp en dual core cpu, minst pc3200 (ddr400) ram, gjerne 2gb. dessuten har du valt et microatx hovedkort. ikke lurt. gå for et fullverdig atx hovedkort. trenger du tips så bare spør så skal jeg komme med et par forslag. og du har valgt et rimelig svakt skjermkort for spilling, så dersom det er det du skal ha boksen til (spill altså) så bør du bytte i noe annet. minst et 7600GT, gjerne et 7900gt Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 PCen kommer ikke til å bli brukt i hovedsak til spilling, den vil i hovedsak bli brukt til jobbing med ganske mange ressurskrevende programmer oppe samtidig. Kommer til å spille litt NFSMW og Sims 2... Ellers lite spilling... Altså: Må jeg ikke bytte hovedkort om jeg skal ha to prosessorer? Legg merke til at jeg har lagt inn 4 1024 MB rambrikker, det blir 4 gig, er det nok? Ang. Programvare, så kjøper jeg bare det (har nok av penger jeg skal bruke)... Jeg har ikke gjort meg helt fortrolig med OpenOffice, men jeg bruker for det meste OS-programvare ellers... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) 2 gb ram holder lenge, spesielt siden de fleste hovedkort kun støtter opptil 3gb totalt. nei du må ikke bytte hovedkort for en dual core cpu (dvs to cores på en cpu), men det er anbefalt med et vanlig atx kort, ikke microatx. et msi k8n neo 4 s939 kort er et bra og billig valg f.eks. dersom du ikke spiller så mye så er kanskje et 7600GT et bra valg. eller ta i det minste et 6600GT kort, det du valgte er et vanlig 6600 kort som er lagt på masse ram for å få mindre kunskapsrike folk til å tro at det er veldig bra. faktium er at kort med 512 ram krever mye mer av grafikk prosessoren. ergo er det bare toppkorta fra 3000 og oppover som faktisk får nytte av så mye ram. et 6600GT med 128 ram er faktisk bedre enn et 6600Gt med 256mb ram (dersom du ikke regner med spesielle custom kort som er modifisert av leverandør i forhold til referansekortet fra grafikkbrikkeprodusenten) men et 7600GT er et bra valg. ellers så er rådet om openoffice framfor 1000kr i office pakka et bra tips. gi lyd fra deg om du ønsker med spesifiike tips om deler. Endret 27. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 PCen kommer ikke til å bli brukt i hovedsak til spilling, den vil i hovedsak bli brukt til jobbing med ganske mange ressurskrevende programmer oppe samtidig.Kommer til å spille litt NFSMW og Sims 2... Ellers lite spilling... Altså: Må jeg ikke bytte hovedkort om jeg skal ha to prosessorer? Legg merke til at jeg har lagt inn 4 1024 MB rambrikker, det blir 4 gig, er det nok? Ang. Programvare, så kjøper jeg bare det (har nok av penger jeg skal bruke)... Jeg har ikke gjort meg helt fortrolig med OpenOffice, men jeg bruker for det meste OS-programvare ellers... 6001524[/snapback] jeg ville iallefall prøvd meg med open office først, hvis det ikke faller i smak, så investerer du i Office 2003 eller no Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Hehe, MrLee, jeg har nok penger, så det er ikke noe problem med det.. Hehe... Vil gjærne ha litt hjelp av folk som har peiling på skjermkort og Cpu... Har egentlig 0 peiling på hardware... (Nesten)... Må jeg kjøpe 2 cpuer for å kjøre dualcore, og hvordan settes det sammen? Får jeg da en pc med 4,4 Ghz? Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Hehe, MrLee, jeg har nok penger, så det er ikke noe problem med det.. Hehe... Vil gjærne ha litt hjelp av folk som har peiling på skjermkort og Cpu... Har egentlig 0 peiling på hardware... (Nesten)... Må jeg kjøpe 2 cpuer for å kjøre dualcore, og hvordan settes det sammen? Får jeg da en pc med 4,4 Ghz? Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 2 gb ram holder lenge, spesielt siden de fleste hovedkort kun støtter opptil 3gb totalt. hvis jeg ikke tar feil så er det os som bestemer det. Hk har vanligvis støtte opp til 4 gb Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Woops... Fikk bare slike feilmeldinger at jeg posterte det samme litt for mange ganger :S bare rydd opp mods Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ville gått for 2x1024MB pc 4000ram. Hitatchi/Samsung/Western Digital harddisk. X2 3800/4200/Opteron 165. Ville også gått for ett bedre hovedkort(Asus a8n-sli elns). Trenger du 21" skjerm? Ville kanskje gått for en skjerm med 4ms. (De fleste skjermene jeg har testet med 8ms har hatt litt etterslep.) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hehe, MrLee, jeg har nok penger, så det er ikke noe problem med det.. Hehe... Vil gjærne ha litt hjelp av folk som har peiling på skjermkort og Cpu... Har egentlig 0 peiling på hardware... (Nesten)...Må jeg kjøpe 2 cpuer for å kjøre dualcore, og hvordan settes det sammen? Får jeg da en pc med 4,4 Ghz? 6028421[/snapback] neida, en dual core CPU er to CPU kjerner i samme "forpakning". du får da 2 cpu'er på 2.2Ghz, du får ikke noe som på noen måte tilsvarer en CPU på 4.4Ghz... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Dual core, eller dobbeltkjerneprosessorer, vil si at det er to kjerner som jobber sammen i samme enhet. Dobbeltkjernene til AMD har X2 i navnet (Intels heter Pentium D). I praksis vil fordelen ved dobbletkjerner være at en kjerne kan jobbe med en oppgave, mens den andre jobber med en annen. Defor vil du for eksempel kunne spille et spill på den ene, mens du brenner en DVD med den andre. Enkelte programmer og spill kan også bruke begge kjernene samtidig, men vanligvis vil en tung oppgave plasseres på den ene, mens "resten" går på den andre. Du behøver ikke bytte hovedkort for å bruke dobbeltkjerne, og monteringen foregår på samme måte som med enkeltkjerner. -GG Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 2 gb ram holder lenge, spesielt siden de fleste hovedkort kun støtter opptil 3gb totalt. hvis jeg ikke tar feil så er det os som bestemer det. Hk har vanligvis støtte opp til 4 gb 6028453[/snapback] noen kort støtter max 3gb ram. kanskje de fleste nyere tar 4, men det var ikke lenge sia at 3 var max Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) betalte 1000kr for 3200 2ghz@3800 2.4 ghz gratis, ram-divider. bare så du vet, her kan du spare 2000kr. veldig lett å gjøre denne twisten. noen få får opp til 3ghz. skal du kjøpe x2 så holder ikke psu til det. har 2xrails og 150 watt til hovedkort eller noe sånt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313750 antenne framfor usb. miste signalet? unngå maxtor de ryker lett, velg en samsung 250gb spar 300kr. lån xp i gata? kremt. kjøp et 7900gt, 256mb ram. holder. betal maks 2500kr for dette. hvis du skal lite spesielt skjermkort så er 7600gs et valg. uten vifte på. den skjermen er du laget av penger? høytalere som matche skjermen https://prisguiden.no/product.php?product_id=16951 hva skal du med terratec? 5.1 2 høytalere? hovedkort har Lydutgang Lydkort - 7.1 surround dvs du kan koble til 7 høytalere ram PC2700? farlig tabbe du skal ha pc3200 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309845 her har du 2x1gb ram, håper det hjalp dual channel framfor single channel. dvs du benytter et system som heter dual channel det er umulig med 3 ram moduler eller 4 ulike. så 2 like x 2 like så har du 4gb ram. tror det holder 2gb. se på det som 2 hjerner i en hodeskalle. Endret 3. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 her er slik ditt oppsett skal være http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...95-1A5C8245884E Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 et 6600GT til en maskin som koster over 20k?? neineiuff. kutt ut maxtor disken, alle de andre merkene er bedre valg. kutt ut den terratec lydgreia, bortkasta penger i første omgang. spesielt når du kjøper så billige høytalere gå ned til en pakke med ram. 2gb holder i haugevis. spesielt når du må bytte rammen neste gang du oppgraderer hovedkort. (amd går nemlig over til å brke ddr2 ram om kort tid) da burde du ha nok kr i haugevis til et 7900gt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå