Gå til innhold

Lyden hopper opp og ned, rar sub:S

Anbefalte innlegg

hallo!

jeg har et 2.1 cambridge soundworks, vet ikke så mye om det siden jeg bare tok det av min stefar som har hatt det en god stund.

dette funket da helt fint, med bra subwoofer og alt.

men nå, etter at jeg har slettet partisjonene og startet på nytt (husker ikke hva det der heter:P)

så fusker lyden litt, høytalerne skurrer og lyden på subwooferen går opp og ned samtidig som bassen nesten kutter ut når det er litt trøkk!

de er ikke sprengt fordi akkurat det samme skjer på mitt koss headset og andre høytalere jeg har prøvd på pc'en!

værsåsnill hjelp meg, takker for ALLE svar!

mvh :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er litt pinlig.

men jeg bestilte min pc fra komplett i desember!

egentlig, så vet jeg ikke hvordan type pc det er skjønner duu.. :whistle:

flaut det der men, jeg har værtfall amd athlon 65 prosessor 3500+

2.21 ghz

1024 mb ram

nvidia geforce 6800 GS

edit: satt å leste litt i noen papirer, dette er hovedkortet...(det som står værtfall)

msi k8n neo5-f, nforce4, socket-939, atx raid, lyd, xsata, gblan, pci-ex16

Endret av GamEzoR
Lenke til kommentar

Du kan laste ned Everest. Eit diagnoseprogram som tid ei kvar tid kan fortelle deg kva hardware som står i maskina.

Kjøpte du PCen i desember er det ikkje urimeleg at du også har drivarar for den på ein eller fleire CDer, har du leita etter dei? Det er sikkert fleire drivarar som ikkje er installert. Trykk på Windows-tasten og Pause Break samtidig, velg Maskinvare og deretter Enhetsbehandling. Der kan du sjå kva drivarar som er installert og kva som manglar.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

jeg har installert de driverne som er på cd'er og sånt!

men de er vel kanskje litt gamle da, skulle gjerne ha funnet nye!

sjekk den andre posten min der, har oppdatert den, om lydkortet er i hovedkortet eller hva som helst veit ikke jeg ass!

men uansett, takk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar

Er jo ikke værre enn å ringe komplett da, siden det er der du kjøpte pcen :)

Edit; Lett å finne ut om du har lydkortet på hovedkortet eller ikke da. Ser det jo hvor uttaket er plassert bak. Er uttaket under der du setter i skjermen? Hvis uttaket er under så har du separat kort, er det over har du innebygget.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Trur ikkje det har så voldsomt mykje for seg, er ikkje sikkert det er nyare enn dei du fekk på CDen eingang. Dei to første er ikkje nødvendige, men NVIDIA nForce4 System Drivers er den som er aktuell. Funker PCen så er det ingen nødvendighet, men det kan kanskje være kjekt å ha den liggande på PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...