Gå til innhold

Full gaming pc til konfen, ca. 13.000(+-)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første gaming pc til konfen, regner med ca. 13.000. Skal først og fremst brukes til Oblivion, men også bf2.

Har aldri bygd pc før, men har en kompis som skal lære meg litt :thumbup:

Så, ser dette ut som et greit oppsett? (Husk at jeg har ikke så mye peiling)

Kanskje det blir en litt klokking også :innocent:

Mitt oppsett

NB: det er meningen at skjerm og OS ikke skal være med!

Takker mye for svar!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt passer :)

Men jeg ville valgt en samsung hdd istede pga støy (hvis ikke western har bedra seg).

Også ville jeg heller strekt en nettverkskabel enn å bruke trådløst hvis du spiller online spill (hvis den trådløse teknologien ikke har bedra seg ;) )

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt X2 4200+, siden du ikke vil merke forskjell på ytelsen, med mindre du skal overklokke, og da vil Opteron være et bedre valg.

Alt passer :)

Men jeg ville valgt en samsung hdd istede pga støy (hvis ikke western har bedra seg).

Også ville jeg heller strekt en nettverkskabel enn å bruke trådløst hvis du spiller online spill (hvis den trådløse teknologien ikke har bedra seg ;) )

6000944[/snapback]

Jeg har prøvd veldig mange av de nyere diskene til WD, og den i oppsettet er veldig still og rask.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Så en Amd x2 4400+ blir litt å sløse med penger? Er det mye forskjell på 512 og 1024kb L2 Cache per prosessor?

6001086[/snapback]

AMD64(K8)-arkitekturen er ikke så avhengig av cache. Det er i rene cpu-tester du merker forskjell på cachen, ikke i praktisk bruk på disse to.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Så en Amd x2 4400+ blir litt å sløse med penger? Er det mye forskjell på 512 og 1024kb L2 Cache per prosessor?

6001086[/snapback]

AMD64(K8)-arkitekturen er ikke så avhengig av cache. Det er i rene cpu-tester du merker forskjell på cachen, ikke i praktisk bruk på disse to.

Hilsen,

efikkan.

6001119[/snapback]

Da blir det x2 4200+!

Lenke til kommentar

en opteron 165/170 er et bra kjøp for overklokking, med da ville jeg sjekka at det hovedkortet du har valgt faktisk er bra til å overklokke med. ville nok satsa på et annet kort selv.

og våkn opp da mann :p du kjøper ikke cd brenner nå vettu. du får dvd brenner av veldig høy kvalitet til 3-400kr. (nec 3550 har vært på tilbud noen ganger til 299 i det siste)

ellers så ser det bra ut. jeg støtter valget ditt på harddisk, er glad i wd, selv om jeg vet at andre disker kanskje er mer stille og muligens noe raskere også.

Lenke til kommentar
Hva med Gainward 7900GT og en GPU-kjøler? Er det mye ytelsestap i forhold til x1900xt?

Er dette en bra GPU kjøler?

Kommer vel da til å klokke skjermkortet hvis det blir et 7900GT.

6001638[/snapback]

vf 900 er en veldig bra kjøler ja. men 7900Gt korta er veldig kjølige, så med mindre du skal klokke ganske mye, så er det orginal kjøleren best. da mister du ikke garantien heller, siden du ikke bytter kjøleren ;)

x1900xt er nok noe bedre enn 7900gt, men det er for dyrt til at det er verdt å kjøpe det. 7900gt er helt klart det som gir mest for penga om dagen.

Lenke til kommentar

anbefaler samsung hdd, amd athlon 4000+ istede og hverfall ikke de høytallerene til spilling! det verste jeg har sett. kanskje et annet nettverkskort og, jeg har d-link kort og d-link gaming router, funker veldig bra til spilling.

Lenke til kommentar

Eneste jeg vil sette fingeren min på er DVD-comboen, ville heller gått for en Nec ND-3550, eller en BenQ DW1640 de har vunnet alt av tester jeg har sett. Har selv Nec brenner og kan ikke si meg annet enn storfornøyd. Ellers ser oppstettet veldig bra ut, relativt billig har du klart å få det også;)(I forhold til ytelsen), et 7900GT kort kan klokke ekstremt høy med god kjøling så lykke til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...