029kid Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kjøpte meg en ny Seagate 300GB nå, satt den inn i pcen og alt funka......... i 5 min. Den eldre Seagate 300GB disken (4mnd gamle) som stod i pcen fra før døde momentant. Windows ville ikke starte, og alt jeg hørte fra disken var skrapelyder og klikk klikk lyder. Den er død, har prøvd alt av recovery program men ingen finner disken. Det er vel ikke noe mer å gjøre med det enn det ? Nå sitter jeg igjen med en ren disk uten en dritt. 10 års samling av alt mulig ting, bilder, mp3, videor, filmer, dokumenter m.m er borte! Ringte Ibas men de skal jo ha 800 for analyse og 9000 for recovery dersom de klarer å finne fram noe. Er nesten så jeg vurderer det, men er i det drøyeste laget. Mitt spørsmål er derfor, finnes det noen andre selskaper som driver med recovery enn Ibas, utenlands .. anything ? Mitt liv ligger i den disken.. Siden windows ikke finner disken føler jeg det er nyttesløst å prøve med noe recovery selv.. eller ? hlp! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 http://www.drduk.com/harddrives.aspx Lenke til kommentar
029kid Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Har du noen erfaring fra dette selskapet ? Lenke til kommentar
029kid Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg ser at det står at om det kommer en knusende lyd fra disken skru av pcen øyeblikkelig osv. Jeg har ikke gjort dette, derimot har jeg prøvd å komme meg et steg videre noe jeg ikke klarte.. Kan jeg ha ødelagt alle sjanser for recovery da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvis Ibas skal ha 800 for analyse, så synes jeg du skal gjøre det. Da vet du i det minste hvilke sjanser du har. Lenke til kommentar
benz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvis det er snakk om hele livet ditt, synes jeg ikke 800 var så mye å klage på for å finne ut om det er noe å hente. Har forresten hørt at det er noe som heter backup, noen som vet hvordan det virker? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har forresten hørt at det er noe som heter backup, noen som vet hvordan det virker? 6000997[/snapback] Det er noe som man tar FØR disken ryker.... Lenke til kommentar
029kid Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) såså jeg har backup, men den er full om dagen så jeg har ikke fått tatt backup av det meste jeg mista.. utrolig irriterende.. etterpåklokhet signer inn.. er klar over det. men lite å gjøre med det nå, det er vekk.. og er enig i at 800 ikke er noe å klage på, men det gjør saken bare værre om jeg får vite at ting kan hentes ut etter analysen.. for 9k er altfor mye penger. Endret 27. april 2006 av 029kid Lenke til kommentar
benz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Enig med deg, 9K begnner å bli litt mye. Kanskje like greit da å la være å ta den analysen. Kom forresten på at jeg må brenne et par DVD´er med mp3..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Et par tråder som kanskje kan vise seg å være redningen: Butikken må redde dine data Krystallklart fra Forbrukerrådet - redde datatap (stengt, men et par nyttige linker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå